به گزارش خبرگزاری مهر، تحولات فلسطین اشغالی به نقطه حساسی رسیده است به گونه‌ای که نیروهای مقاومت اسلامی فلسطین چندین موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کردند. پدافند گنبد آهنین مدعی رهگیری برخی از این موشک‌ها شد.

در ذیل آخرین تحولات فلسطین را می‌خوانید: 

احتمال حمله هوایی رژیم صهیونیستی به غزه طی ساعات آینده

همزمان با حمله موشکی صورت گرفته از نوار غزه به سوی مناطق اشغالی فلسطین، «آلون بن دیوید»، خبرنگار شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ارتش طی ساعات آینده در واکنش به شلیک راکت به سمت شهرک‌های صهیونیستی، اهدافی را در نوار غزه مورد حمله قرار خواهد داد.

صهیونیست ها

از سوی دیگر روزنامه «یدیعوت آحرونوت» نیز اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی از قبل، بانک اهداف خود در غزه را مشخص کرده بود تا در صورت هرگونه حمله راکتی از سمت این باریکه، این اهداف را مورد حمله قرار دهد و احتمال دارد امشب ارتش برخی از این اهداف را بمباران کند.

ساعاتی پیش تر، منابع منطقه‌ای از به صدا درآمدن آژیر خطر در اطراف نوار غزه خبر دادند.

همین منابع شلیک یک مجموعه موشک به سوی شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه را تائید کرده و گفتند سامانه گنبد آهنین اسرائیل از رهگیری موشک‌ها عاجز ماندند.

در عین حال رسانه‌های صهیونیست مدعی شدند سه موشک شلیک شده از غزه رهگیری شده است.

همزمان ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد یک موشک که از غزه شلیک شده بود به وسیله گنبد آهنین رهگیری و سرنگون شده است.

 

چهار پیام شلیک موشک از نوار غزه به سرزمین‌های اشغالی

حسن لافی، نویسنده و تحلیلگر سیاسی در ارتباط با شلیک موشک از نوار غزه به سرزمین‌های اشغالی گفت: موشکی که شامگاه دوشنبه از نوار غزه پرتاب شد حاوی پیام‌های زیادی است. لافی تاکید کرد که اولین پیامی که این موشک حمل می‌کند این است که پیوند بین غزه، قدس و کرانه باختری یک رابطه جدایی ناپذیر است.

وی خاطرنشان کرد: پیام دوم این موشک این است که تلاش برای تحمیل حاکمیت دینی یهودیان بر مسجد الاقصی با میزان تحمل هفت میلیون شهرک نشین اسرائیلی در ارتباط با ضررهای امنیتی، جانی و اقتصادی مرتبط است. ضررهایی که جبهه داخلی اسرائیل نمی‌تواند آن را تحمل کند.

به گفته این تحلیلگر، پیام سوم این است که تمام تلاش‌های دولت نفتالی برای ارائه تصویر قدرتمند که با هدف قرار دادن نمازگزاران در مسجد الاقصی و دستگیری‌ها در کرانه باختری انجام شد با اولین آژیر هشدار و صدای گلوله در سرزمین‌های اشغالی از بین رفت.

پیام چهارم، به گفته نگارنده، این است که غزه وقتی وارد نبرد برای حفاظت از بیت المقدس و کرانه باختری شود، تنها نخواهد بود، مسئله‌ای که ۲۵ گردان نظامی اسرائیلی که در کرانه باختری مستقر شده‌اند و تقریباً ۱۳ گردان دیگر در داخل سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ متوجه آن هستند.

 

وقوع تیراندازی مشکوک در اطراف بیمارستان رمبام حیفا

در محوطه بیمارستان رمبام در شهر حیفا واقع در فلسطین اشغالی وقوع یک تیراندازی گزارش شده است.

در این ارتباط گفته شده که مأموران امنیتی به یک مظنون در یک پارکینگ در خارج از بیمارستان رمبام در حیفا تیراندازی کردند و البته از سرنوشت فرد مورد هدف قرار گرفته اطلاع چندانی در دست نیست.

وقوع این حادثه همزمان با تحولات در بیت المقدس و تشدید تنش از سوی مأموران و نظامیان صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها گزارش شده است.

غزه

شلیک موشک از نوار غزه به مناطق اشغالی فلسطین

منابع منطقه‌ای از به صدا درآمدن آژیر خطر در اطراف نوار غزه خبر می‌دهند.

همین منابع شلیک یک مجموعه موشک به سوی شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه را تائید کرده و گفته‌اند سامانه گنبد آهنین اسرائیل از رهگیری موشک‌ها عاجز ماندند.

در عین حال رسانه‌های صهیونیست مدعی شدند سه موشک شلیک شده از غزه رهگیری شده است.

همزمان ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد یک موشک که از غزه شلیک شده بود به وسیله گنبد آهنین رهگیری و سرنگون شده است.

همچنین رسانه‌های صهیونیستی گفتند پرتاب این موشک، اولین حمله از غزه به اسرائیل در هفت ماه گذشته به شمار می‌رود.