به گزارش پارس ، تسنیم به نقل از روزنامه" فرانکفورتر آلگماینه" ، " بنیامین نتانیاهو" ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی قبل از دیدار خود با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان که قرار است امروز در سرزمین های اشغالی انجام گیرد، انتقادها به ساخت شهرک سازی ها در کرانه باختری را رد کرد.

وی که در گفتگو با مجله روز" زد دی اف" آلمان سخن می گفت مدعی شد که شهرکسازی های رژیم صهیونیستی مانعی برای صلح نبوده و تصریح کرد که کسی که می گوید شهرکسازی ها مانع اصلی در این راستا است باید بداند که ما همچنین بعد از نابودی همه شهرک های خود در نوار غزه هیچ صلحی به دست نیاوردیم.

صدر اعظم آلمان پیش از این چندین بار بر لزوم یک راه حل دو دولتی پایدار و سریع بین اسرائیل و فلسطینیان تاکید کرده است. وی در دیدار روزهای دوشنبه و سه شنبه خود با سران رژیم صهیونیستی همچنین در این باره صحبت خواهد کرد که چه موانعی برسر راه تحقق چنین هدفی وجود دارد.

نتانیاهو در گفتگو با" زد دی اف" همچنین فلسطینیان را مسئول توقف چندین سال مذاکرات سازش عنوان کرده و تصریح کرد که کلید صلح کم تر به سیاست های شهرک سازی اسرائیل و بیشتر به اراده فلسطینیان برای پذیرش یک دولت یهود مربوط می شود. هر دو مسئله باید حل شود.

نتانیاهو سفر مرکل به همراه کابینه اش به سرزمین های اشغالی را به عنوان علامت دوستی ارزیابی کرد.

وی به رسمیت شناخته شدن اسرائیل به عنوان دولت یهود را به عنوان پیش شرطی برای پایان درگیری های طولانی مدت بین فلسطینیان و رژیم صهیونیستی عنوان کرد.