به گزارش جام جم آنلاین، از این نظر، ورزش مداوم یک گزینه عالی است، زیرا به شما امکان می‌دهد ماهیچه‌های خود را تقویت کنید و وضعیت بدن خود را با شدت متوسط بهبود بخشید.

هنگام انجام هر فعالیت بدنی، هم بدن و هم ذهن را درگیر می‌کنید که پیامدهای مثبت زیادی برای کل بدن به همراه دارد.

تمرینات پایدار یا ایزومتریک آنهایی هستند که ظرفیت استقامت فیزیکی بدن را در مواجهه با تلاش مداوم تحریک می کنند. از آنجایی که انواع مختلفی از تمرینات وجود دارد، آنها به همه گروه های عضلانی اجازه می دهند که به یک روش یا روش دیگر کار کنند.

به طور خاص، این تمرینات مبتنی بر اتخاذ یک ژست خاص و حفظ آن برای مدت زمان معینی است. به این ترتیب، همانطور که کلینیک مایو توضیح می‌دهد، ماهیچه‌ها منقبض می‌شوند یا منقبض نمی‌شوند و مفاصل نیز هیچ حرکتی انجام نمی‌دهند.

طبق مقاله ای که ذکر کردیم، طبق ماهیت خود، تمرینات مداوم به افزایش قدرت عضلانی کمک نمی کند، اما به حفظ آن کمک می کند بنابراین، می توان نتیجه گرفت که آنها برای افزایش استقامت خوب هستند، که به نوبه خود ثبات و وضعیت بدن را بهبود می بخشد.

ورزش-هوای آلوده

به همین دلایل است که ورزش مداوم روشی است که به طور گسترده در توانبخشی فیزیکی استفاده می شود. به همین ترتیب، اغلب برای بیماران مبتلا به فشار خون یا افراد مسن توصیه می‌شود، زیرا این یک فعالیت بدنی متوسط است که برای کسانی که آن را انجام می‌دهند خیلی سخت نیست.

انواع ورزش مداوم

به عنوان مثال، چند تمرین پایدار را به شما نشان می‌دهیم که می‌توانید برای افزایش ظرفیت استقامت فیزیکی بدن تمرین کنید:

تخته

این یکی از معروف ترین تمرینات پایدار است. پلانک ها بهترین جایگزین برای ورزش های معمولی شکم هستند، زیرا، همانطور که مطالعه منتشر شده توسط ژورنال Strength and Conditioning توضیح می دهد، آنها انحنای کمر را زیاد نمی طلبند. بنابراین، آنها نسبت به کرانچ های سنتی ضرر کمتری دارند.

به نوبه خود، تحقیقات منتشر شده توسط علوم توانبخشی فیزیوتراپی تأیید می‌کند که پلانک یک ورزش ایده‌آل برای تقویت هسته مرکزی و بهبود وضعیت بدن است.

وی اسکات

این یکی دیگر از رایج ترین انواع تمرینات پایدار است. برای انجام آنها، به سادگی پاهای خود را مستقیماً از روی زمین به سمت بالا بلند کنید و پشت خود را از روی زمین بلند کنید و پاهای خود را با دستان خود لمس کنید.

اسکات ایزومتریک

این تمرین، اگرچه ممکن است ساده به نظر برسد، اما به شما این امکان را می دهد که عضلات دیگر بدن را به غیر از پاها کار کنید. طبق یک انتشارات انتشارات سلامت هاروارد، اسکات همچنین نیازمند تلاش عضلات ناحیه میانی برای حفظ ثبات هنگام اجرای آنها است.

در مورد تکنیک، فقط باید پشت خود را روی دیوار قرار دهید و زانوهایتان را خم کنید تا با ران‌هایتان نسبت به زمین زاویه 90 درجه ایجاد کنید. زمانی که به آنجا رسیدید، آن را تا زمانی که احساس کردید می‌توانید نگه دارید.

سوپرمن ها

همانند اسکات ایزومتریک، این نیز یکی دیگر از تمرینات پایدار است که ممکن است ساده به نظر برسد، اما به کار کردن چند ماهیچه به طور همزمان کمک می کند. در واقع، طبق مطالعه‌ای که در مجله تحقیقات قدرت و حالت‌سازی منتشر شده است، یکی از مؤثرترین آن‌ها در تقویت ثبات عضلات کمر است.

برای اجرای آن، به صورت روی یک تشک دراز بکشید. سپس، پاها و بازوهای خود را بالای سر خود بکشید. در نهایت، با تقلید از حالت ابرقهرمانی برای زمان تعیین شده برای هر تکرار، پاها و بازوهای خود را بردارید.

لانگز

این ورزش برای کار کردن با ران و باسن عالی است. علاوه بر این، نشریه انتشارات سلامت هاروارد به جزئیات بالا اشاره کرد که در حوزه اصلی نیز کار می کند.

در مورد انجام این تمرین، آسان است: فقط شامل برداشتن یک گام به جلو با یک پا و خم کردن زانوها در حالی که بدن خود را تا حد امکان پایین می آورید. سپس به حالت اولیه برگردید و روند را با سمت مخالف شروع کنید.

تخته های جانبی

در نهایت، این یکی از پیچیده ترین تمرینات پایدار است. برای یادگیری نحوه تسلط، تمرین و تعادل لازم است.

ابتدا، باید به پهلو بایستید و به یک آرنج تکیه دهید و پاهایتان صاف باشد. هنگامی که در این موقعیت قرار گرفتید، موقعیت را برای چند ثانیه نگه دارید.

یک برنامه روتین با ورزش مداوم برنامه ریزی کنید

ورزش‌های پایدار جایگزین خوبی برای افرادی است که می‌خواهند استقامت بدنی خود را افزایش دهند و همچنین فوایدی را برای ذهن به ارمغان می‌آورند، مانند ورزش به طور کلی. با این حال، همانطور که در مقاله کلینیک Mayo که قبلاً به آن اشاره کردیم، برای افزایش عملکرد ورزشی مناسب نیست.

اگر تصمیم دارید آنها را در برنامه روزانه خود بگنجانید، مهم است که آنها را به تدریج تمرین کنید و با افزایش استقامت، زمان استقامت را افزایش دهید. به این ترتیب از فشار بیش از حد عضلات خود جلوگیری می کنید و می توانید از تمام مزایای این نوع ورزش بهره مند شوید.