لازم به ذکر است که بگوییم شهریار یکی از شهرستان ‌هایی به شمار می ‌رود که از زمین ‌های باغی بی ‌شماری برخوردار می باشد به‌ نحوی‌ که وارد هر کوچه از این شهرستان شوید یک باغستان بسیار زیبا را مشاهده خواهید کرد.

با رفتن به کوچه ‌های پیچ‌ در پیچ شهریار زمین باغی های زیادی مشاهده می ‌شود که هر کدام دارای مالکانی می ‌باشند، از این ‌رو اگر شما هم قصد خرید زمین در شهریار را دارید باید این سوال را از خود بپرسید که به چه منظور به خرید زمین در شهریار اقدام می کنیم؟

چرا که بسیاری از افراد برای سرمایه‌ گذاری به خرید زمین باغی در شهریار خواهند پرداخت و عده ‌ای دیگر هم علاوه‌ بر سرمایه ‌گذاری قصد احداث واحد مسکونی در زمین را دارا هستند تا بتوانند در آن ‌جا زندگی کنند.

با وجود این زمین ‌ها به ۳ دسته زمین ‌های زراعی، زمین‌ های باغی و زمین ‌های مسکونی دسته ‌بندی می ‌شوند که همگی آن‌ ها قابل خرید و فروش می ‌باشد، لازم به ذکر است که بگوییم این زمین‌ ها از لحاظ کاربری با هم تفاوت دارند.

هنگام خرید زمین برای این‌ که بتوانید با کاربری زمین مورد نظر آشنا شوید می‌ توانید به سازمان ‌های مربوطه و شهرداری مراجعه کنید، از این ‌رو زمانی‌ که قصد خرید زمین باغی در شهریار را دارید، می ‌توانید بعد از انتخاب زمین مورد نظر با شهرداری مشورت‌ های لازم را به انجام برسانید. همچنین سایت باغ ویلا معتبر نیز می تواند به شما کمک کند تا بهترین فایل های منطقه را در اختیار داشته باشید و از بین آنها انتخاب کنید.

 معمولاً کاربری زمین را قبل ‌از فروش مشخص خواهند کرد، به‌ عنوان مثال می ‌توان گفت که زمین ‌هایی که در اطراف دشت، جنگل و زمین‌ های کشاورزی قرار دارند، به ‌هیچ‌ وجه نمی ‌توان واحد های مسکونی را در آن‌ها احداث کرد، چرا که به‌ عنوان زمین زراعی و کشاورزی معرفی می ‌شوند.

زمین باغ‌ های زیادی در شهریار وجود دارد که هر کدام دارای قیمت‌ های مختلفی هستند، بنابراین با توجه به بودجه ‌ای که دارید می ‌توانید یک زمین باغی مناسب را در مناطق مختلف شهریار برای خود خریداری کنید.

مفهوم زمین باغی

گاهی اوقات هنگام خرید زمین در شهریار سوالاتی در ذهن خریداران ایجاد می‌ شود که دنبال جواب مناسبی برای آن‌ ها می ‌باشند، به‌ عنوان مثال ممکن است بسیاری از افراد تفاوت بین زمین باغی با زمین ‌های دیگر را ندانند و همواره این سوال را از خود بپرسند که زمین باغی با دیگر زمین ‌ها چه فرقی دارد؟

در پاسخ به این سوال لازم به ذکر است که بگوییم زمین باغی به زمینی اطلاق می‌ شود که در نقش دهیاری روستا یا شهر قرار گرفته ‌است و می ‌توان در آن زمین با اخذ مجوزهای لازم به ساخت ‌و ساز واحدهای مسکونی پرداختند.

به‌ عنوان مثال بسیاری از افراد با خرید زمین باغی قصد دارند یک واحد مسکونی را هم درون باغ بسازند تا بتوانند در آن‌ جا زندگی کنند، از این ‌رو یا باید زمین باغی را به مسکونی تغییر دهند یا این ‌که بعد از ساخت ‌و ساز واحد مسکونی جریمه ای را پرداخت کند.

البته ‌این موضوع را در این ‌جا باید ذکر کنیم که بسیاری از افرادی که قصد ساخت‌ و ساز یک ویلای مدرن را دارند به خرید زمین باغی می ‌پردازند که دلیل آن‌ هم مقرون ‌به ‌صرفه بودن زمین می‌ باشد و با هزینه بسیار کمی می ‌توانید یک ویلا فول امکانات را در اختیار داشته باشند، چرا که قیمت زمین باغی در شهریار بسیار پایین ‌تر از انواع دیگر می ‌باشد.

باغستان شهریار یکی از مناطقی به شمار می‌ رود که دارای زمین باغی های بی ‌شماری است در این منطقه به دلیل این‌ که بیشتر افراد سرمایه‌ گذاری‌ های خود را بر روی احداث باغ انجام داده ‌اند معمولاً قیمت زمین باغی بسیار بالاتر از مناطق دیگر می‌ باشد.

اما علاوه ‌بر قیمت بالایی که دارند می‌ تواند برای سرمایه‌ گذاری بسیار مناسب باشند، چرا که در آینده بر ارزش آن ها افزوده خواهد شد.

مفهوم زمین باغی

نکات مهم هنگام خرید زمین باغی

زمانی که قصد دارید که یک زمین باغی را در شهریار خریداری کنید باید به نکات زیادی توجه داشته باشید، یکی از این نکات این است که باید خاک زمین مورد نظر برای کشت درخت‌ های مختلف مناسب باشد که به‌ عنوان اصلی ‌ترین موضوع باید به آن توجه ویژه ‌ای داشته باشید.

چرا که اگر زمینی را خریداری کنید و نتوانید در آن درخت‌ هایی را بکارید، قادر به برداشت میوه هم نخواهید بود، در نتیجه سودی هم برای شما نخواهد داشت چرا که برای کاشت درخت به خاک‌ های متفاوتی از خاک یک زمین کشاورزی نیاز است.

مزایای خرید زمین باغی

اگر تا به ‌حال راهی شهریار شده باشید متوجه خواهید شد که این منطقه باغ ‌های زیادی را دارا است و اگر از بخش هایی از این شهر عبور کرده باشید باغ های پیچ ‌در پیچی را می ‌بینید که زیبایی خاصی را به شهر بخشیده اند، بنابراین بسیاری از افراد ممکن است به فکر خرید زمین باغی در شهریار باشند تا بتوانند باغی را برای خود دست و پا کنند.

شما با خرید زمین باغی در شهریار با مزایای مختلفی رو به رو خواهید بود و با یک تیر چند نشان می‌ زنید، به این معنی که علاوه ‌بر این ‌که با خرید زمین ‌باغی می‌ توانید یک باغ را برای خود راه ‌اندازی کنید، قادر خواهید بود که یک واحد مسکونی را برای استراحت خود در آن ‌جا بنا نمایید.