به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در جریان زیارت یادمان شهدای شلمچه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ایران در زمینه تولید واکسن کرونا جز کشورهای پیشرو در جهان است و هم اکنون ۶ مرکز تولید واکسن در کشور وجود دارد که انواع واکسن‌ها را تولید می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت آمادگی دارد چهار میلیون دُز واکسن کرونای تولید داخل را صادر کند، عنوان کرد: صادرات واکسن کرونا آغاز شده و تاکنون ۲۰۰ هزار دُز واکسن به کشور نیکاراگوئه صادر شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه 97 درصد داروهای کشور در داخل تامین می‌شود، گفت: به منظور تحقق شعار سال برنامه‌ریزی به گونه‌ای است تا ۱۰۰ درصد داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید شود.

عین‌اللهی بیان کرد: با توجه به خودکفایی در تولید بسیاری از اقلام دارویی آمادگی داریم که داروهای مورد نیاز کشورهای دیگر را نیز تامین کنیم. 

وی عنوان کرد: امروزه شاهد دستاوردهای بزرگی از سوی دانش آموختگان دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور هستیم و این توانایی در ایران وجود دارد تا در راستای گردشگری سلامت به اتباع  دیگر کشورها به ویژه کشورهای همسایه خدمات درمانی ارائه کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه نخستین طرح گردشگری سلامت کشور در نقطه مرزی شلمچه افتتاح خواهد شد، گفت: کارهای مقدماتی این طرح انجام شده و فعالیت‌های مرتبط در این راستا در حال انجام است.

عین‌اللهی بیان کرد: با توجه به فاصله کم بصره با شلمچه، اتباع این کشور به ویژه شهروندان بصره نیز می‌توانند در راستای گردشگری سلامت از امکانات درمانی، بیمارستان چند منظوره شهید سلیمانی شلمچه استفاده کنند ضمن اینکه اهالی روستاهای منطقه نیز این امکان را خواهند داشت که از خدمات بهداشتی و درمانی این مجموعه بهره‌مند شوند.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم این بیمارستان تا چهار ماه آینده به بهره‌برداری برسد، عنوان کرد: در مرکز درمانی شلمچه اساتید و پزشکان حاذق مشغول کار خواهند شد.

عین‌اللهی همچنین به ظرفیت‌های درمانی ۶۳ دانشگاه علوم پزشکی کشور اشاره و بیان کرد: ۲۰ هزار عضو هیات علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی فعالیت دارند ضمن اینکه ۲۷۰ هزار دانشجوی علوم پزشکی در تمام رشته‌های روز دنیا در دانشگاه های ایران مشغول تحصیل هستند.