به گزارش پارس به نقل از فارس،‌ محمد آقاجانی در جلسه روسای بیمارستان‌‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه مدیریت درمان سکته‌های قلبی و مغزی ‌به همت وزارت بهداشت به زودی در سرتاسر کشور اجرایی خواهد شد، افزود: مراحل اولیه مدیریت درمان سکته حاد قلبی آغاز شده ‌و با توجه به بازدید‌های انجام شده پیشنهاد می‌شود بیمارستان علی ابن ابیطالب زاهدان به عنوان بیمارستان مجری این طرح در زاهدان انتخاب شود‌.

وی ‌با اشاره به اینکه ‌بیش از 81 درصد مردم از خدمات بیمارستان‌های وزارت بهداشت رضایت دارند، اظهار داشت: ‌مهم‌ترین برنامه امسال وزارت بهداشت، حفظ دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت و اجرای بسته‌های هفت‌گانه در حوزه درمان‌ و ارتقاء هتلینگ را به شدت پیگیری می‌کنیم‌.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی‌ با بیان اینکه ‌باید تلاش شود تا پایان سال 1394 برنامه بازسازی فضاهای اقامتی بیمارستان‌ها به پایان برسد، ادامه داد: ‌پس از فضاهای اقامتی‌، تغییرات ساختاری در اتاق‌های عمل و تاسیسات بیمارستان‌ها در دستور کار است.

وی ‌با اشاره به اینکه در خصوص پروژه‌های پنج‌گانه اقدامات مناسبی در مجموعه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام شده است، اضافه کرد: ‌‌کار ساخت 4 کلینیک تخصصی و فوق تخصصی، 5 اورژانس بیمارستانی، 5 بلوک زایمانی‌، 3 بخش بیماران سرطانی و بخش‌های ویژه در بیمارستان‌های زیرپوشش این دانشگاه آغاز شده ‌و امیدواریم با بهره‌برداری به موقع از آنها و ارتقای خدمات‌دهی به مردم عزیز استان موجب رضایتمندی بیش از پیش آنان شود.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص کمبود تجهیزات پزشکی بیمارستانی نیز گفت: برای خرید 16 هزار قلم تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای برنامه‌ریزی شده و به مرور در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار می‌گیرد‌.

وی به صرف هزینه‌های گزاف توسط بیمارستان‌ها برای درمان اتباع بیگانه نیز اشاره کرد و اذعان داشت‌: با هماهنگی‌های انجام شده قرار است تا 220 هزار نفر از افاغنه بیماران خاص و نیازمند زیرپوشش بیمه سلامت قرار گیرند که البته ‌سازو‌کار اجرای آن به اطلاع این افراد خواهد رسید‌.

‌آقاجانی با بیان اینکه مجموعه خدمات ارزنده تلاشگران بهداشت و درمان در سیستان و بلوچستان ‌منجر به خدمات‌دهی مناسب به مردم شریف این استان شده ‌است، افزود: باید خداوند را شکر‌گذار باشیم که به این درجه از توسعه در نظام سلامت در کشور و استان سیستان و بلوچستان رسیده‌ایم.