به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهور، محمد مخبر عصر امروز در جلسه‌ای پیرامون حمل و نقل ایام نوروزی با اشاره به گزارش‌های ارائه شده از دستگاه‌های ذی‌ربط در خصوص احتمال افزایش مسافرت‌ها در نوروز سال ۱۴۰۱ تصریح کرد: با توجه به مسئله کرونا باید تمام اقدامات پیشگیرانه و لازم برای جلوگیری از شیوع این بیماری در دستور کار همه دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد. به این منظور مطابق مصوبه ستاد ملی کرونا، فروش بلیت قطار، هواپیما و اتوبوس باید به شرط دریافت حداقل دو دز واکسن از سوی مسافران انجام شود.

وی با اشاره به در پیش بودن ایام نوروز و افزایش مسافرت‌های هموطنان تأکید کرد: قیمت بلیط های خطوط حمل و نقل ریلی، هوایی و جاده‌ای کشور نباید به هیچ‌وجه افزایش داشته باشد.

معاون اول رئیس‌جمهور با تأکید بر برنامه‌ریزی برای رفع نقاط پرخطر در جاده‌های بین شهری و شهرها، تصریح کرد: موضوع ایمنی مسافرت و فراهم ساختن سفر مطمئن و امن برای مردم موضوعی پراهمیت است و باید تلاش کرد در زمان باقیمانده حتی‌المقدور مشکلات نقاط حادثه‌خیز برطرف و تمهیدات لازم اتخاذ شود.

مخبر همچنین با تأکید بر رفع نیازهای بخش‌های خدماتی و امدادی نظیر هلال احمر و اورژانس به منظور خدمت‌رسانی مطلوب به هموطنان، گفت: باید با توجه به گزارش‌های کارشناسی دستگاه‌هایی نظیر هواشناسی اقدامات متناسب راهنمایی و رانندگی و امدادی در هر منطقه تدوین و اجرا شود.

وی همچنین از رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما خواست تا به منظور آگاهی‌بخشی و کمک به کاهش تلفات جاده‌ای اطلاع‌رسانی دقیق و آموزشی مناسب را در دستورکار قرار دهند.

در این جلسه وزیر راه و شهرسازی و معاونان این وزارتخانه گزارش‌های جداگانه‌ای در خصوص وضعیت حمل و نقل ریلی، جاده‌ای و هوایی کشور و پیش‌بینی میزان سفرها و اقدامات انجام شده ارائه کردند.

همچنین سردار هادیان‌فر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با اشاره به کاهش شیب کرونا و افزایش انگیزه مردم برای انجام سفر در ایام نوروز، گزارشی از آمادگی دستگاه متبوع خود برای مدیریت ترافیک، تأمین امنیت جاده‌ها و آموزش فرهنگ رانندگی صحیح ارائه کرد.