به گزارش پارس به نقل از مهر، محسن حاجی اسماعیلی با اعلام این خبر افزود: متقاضیان می توانند برای خرید بلیت اینترنتی به نشانی www. mosaferyar. ir و یا www. payaneh. ir و همچنین سایر سایت های استانی و سایت های اختصاصی شرکت های حمل و نقل مسافر مراجعه کنند. مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: پیش فروش حضوری بلیت در محل پایانه های عمومی مسافر و همچنین دفاتر مرکزی و دفتر فروش بلیت شرکتهای مسافربری تعدادی از دفاتر متمرکز در سطح شهر صورت می گیرد و نظارت بر نحوه عملکرد آنها توسط بازرسان ادارات کل استانی انجام می شود.

وی با اعلام این که ۱۱۰۰ دفتر در پایانه ها و مراکز شهری خدمات سفرهای نوروزی را به مسافران ارایه می دهند، افزود: با توجه به هماهنگی های به عمل آمده در زمینه به کارگیری حداکثر ظرفیت ناوگان تحت پوشش شرکت ها و مؤسسات حمل و نقل مسافربری، تعداد ۱۹ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس که غالبا از نوع VIP و ویژ هستند، ۳۵ هزار و ۹۰۰ دستگاه مینی بوس و ۳۵ هزار و ۸۰۰ دستگاه سواری کرایه به منظور جابه جایی مسافران نوروزی تأمین و تجهیز شده اند.

حاجی اسماعیلی طرح جابه جایی مسافران نوروزی را از ۲۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین ماه سال ۹۳ اعلام کرد و افزود: طرح ارتقای ایمنی سفرهای نوروزی مشتمل بر تمهیدات لازم در جهت سرویس دهی مناسب و مطلوب به هم وطنان عزیز از سوی این سازمان تهیه و جهت اجرا به کلیه ادارات حمل و نقل و پایانه های سراسر کشور ابلاغ شد و امید است با همکاری سایر سازمانهای خدمات دهنده به مسافران در جاده ها، امر جابه جایی روان و ایمن مسافران در ایام نوروز فراهم شود.