به گزارش پارس به نقل از فارس، عباس آخوندی بعد از ظهر امروز از ترمینال یک فرودگاه مهرآباد و پایانه مسافربری غرب در تهران بازدید کرد.
 
وی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح نوروزی سفرها از 25 اسفندماه آغاز شده است و تا 15 فروردین 94 ادامه دارد.
 
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در بخش ناوگان مسافری جاده‌ای ارائه خدمات مطلوب گزارش شده است، گفت: در راستای تسهیل سفر در این بخش امسال بیش از 150 هزار بلیط اتوبوس بین شهری از طریق اینترنت به متقاضیان واگذار شد، تا مردم بتوانند برنامه‌ریزی مناسب سفر داشته باشند.
 
وی به سهم بیش از 25 درصدی تهران در حمل و نقل عمومی جاده‌ای اشاره کرد و گفت: وجود 40 درصد سفرهای مردم از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی از همین پایانه غرب انجام می‌شود که این شامل 10 درصد آمار کشوری است.
 
وی با اشاره به اینکه امسال قیمت‌های بلیط اتوبوس در مسیرهای مختلف در قالب پارچه نوشته در پایانه‌های استان تهران نصب شده است، اظهارداشت: تلاش کردیم با اطلاع‌رسانی دقیق نسبت به نظرات بر قیمت‌ها در ایام نوروز اقدام کنیم.
 
وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: همه مسافران باید از حقوق خود مطلع باشند و رعایت حقوق مسافر در همه مدل‌های حمل و نقلی ضروری است.
 
وی با اشاره به اینکه مسافران می‌توانند انتقادات و پیشنهادات خود را به دفاتر نمایندگی سازمان راهداری در پایانه‌های مسافری کل کشور اعلام کنند، بیان کرد: شرکت‌های حمل و نقل عمومی و قطعه‌ای هم در ایام طرح نوروزی به صورت 24 ساعته در خدمت مردم هستند.
 
آخوندی به بازدید خود از فرودگاه مهرآباد در بعد از ظهر امروز اشاره کرد و افزود: فرودگاه مهرآباد سالانه حدود 14 میلیون مسافر جابه جا می‌شود؛ ترمینال یک این فرودگاه که تا پیش از این استفاده نمی‌شد، در دو ماه اخیر بازسازی شده و هم‌اکنون بخشی از پروازها از این ترمینال انجام می‌شود.
 
وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: همچنین دو دستگاه پل هوایی از سالن ترانزیت مستقیم به هواپیما متصل می‌شود، تا مسافران به راحتی بتوانند سوار هواپیما شوند، ضمن آنکه تا چند روز آینده سومین پل ارتباطی بین سالن ترانزیت و هواپیما نصب خواهد شد.
 
آخوندی به لزوم تسهیل تردد مسافران تاکید کرد و گفت: در این راستا گیت بازرسی‌های اولیه در فرودگاه مهرآباد برداشته شد، تا مسافران مستقیماً وارد سالن اصلی شوند و کاهش ایستایی داشته باشیم.
 
وی با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای در فرودگاه مهرآباد ادامه دارد، اظهارداشت: برنامه‌ریزی کاملی برای تبدیل بهسازی و به روز سازی تجهیزات این فرودگاه داریم؛ پس از 15 سال به تازگی مدرن‌سازی رادارهای فرودگاه در دست اقدام است و باندهای پروازی این فرودگاه هم تعمیر اساسی و بهسازی شده‌اند.