امیرابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در نشست خبری که صبح امروز (شنبه)  برگزار شد، درباره تشریح فرآیند فهرست نهایی شورای شهر تهران بیان کرد: واقعیت این است که تلاش شورای ائتلاف در مدتی که گذشته درباره انتخابات مجلس و شورای شهر و انتخابات ریاست جمهوری بوده است.

وی افزود: برای شورای شهر ماه‌ها است که تلاش شده تا زیرساخت‌های آن تغییر کند. تلاش می‌کنیم تا شایسته سالاری انجام شود. لیستی انتخاب شود که پاسخگوی دغدغه‌های مردم باشد و تلاش کردیم که مردم و اقشار را درگیر انتخابات کنیم و نقص‌ها کم شود.

رسولی ادامه داد: ۹۲ هزار نفر در تهران در سایت برای شورای شهر ثبت نام کرده‌اند و از ۸ صبح امروز به مدت ۴ روز مجمع عمومی تشکیل خواهد شد و ۶۳ نفر را در پایان خواهیم داشت که از دل مجمع عمومی برمی‌آید. ۱۰ نفر از مشهورین شهر از لیست انتخاب خارج و به شورای ائتلاف می‌پیوندند.

سخنگوی شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اظهار کرد: هیئت انتخاب ما با مشارکت مردم انتخاب می‌شود. ۵۰ درصد جوانان زیر ۴۵ سال در لیست خواهند بود. ۳ زن و یک چهره روحانی در لیست خواهد بود. ۵ نفر هم بالای ۴۵ سال هستند، زیرا نمی‌خواهیم تجربه از بین برود. حتما مصاحبه فردی انجام می‌شود و باید از تجربه کاری زیادی برخوردار باشد. تلاشمان را می‌کنیم تا شایسته‌ها انتخاب شوند، اما برای همه برنامه داریم.

وی ادامه داد: نگاهمان رو به جلو است و شورای شهر را سیاسی نکنیم. در مورد انتخاب شهردار هم دیدید که شورای شهر چگونه عمل کرد. یکی از دلایلی که این اتفاق رخ داده فاصله بین شورای شهر و شهردار است. مشکل ما با دوستان این است که شعار می‌دهند و کار نمی‌کنند. فقط یک روز با دوچرخه سرکار می‌روند و بیشتر تخریب گر هستند.