به گزارش پارس به نقل از فارس، شهرداری تهران برای هر دوره از انتخابات بنرهای را در شهر نصب می کند تا نامزدهای انتخابات تبلیغات را آغاز کند ولی متاسفانه نامزدها از این بنرها خیلی استفاده نمی کند و ترجیح می دهند عکس های خود را برگردن درختان بیاویزند.

فضاهایی زیادی در شهر برای تبلیغات در نظر گرفته شده و برای تبلیغات از طریق بیلیبوردها نیز محدودیتی برای نامزدها وجود ندارد ولی معلوم نیست چرا افرادی که قرار است شهر را اداره کنند هنوز سکان مدیریت شهری را درست نکرده شروع به خسارت زدن به شهر کرده اند.

کافی است چرخی در شهر بزنید و ببنید چگونه برخی از کاندیدهای شورای شهر برای تبلیغات از گردن درختان آویزان شده اند و بعد شعار دفاع از محیط زیست را می دهند.

بعضا پخش کنندگان تراکت های تبلغاتی برای اینکه سریعتر کارشان به اتمام برسد تراک های تبلیغاتی را به صورت انبوه در جوی های آب می ریزند و جلوی عبور آب گرفته شده و آب داخل خیابان ها پس می زند.

یکی از نامزدهای شورای شهر در این باره گفت که چون کار را به برخی از افراد ناوارد می دهیم آنها نیز هر جا دوست دارند این تبلیغات را نصب می کنند و یا وسط خیابان های شهر می ریزند.

وی ادامه داد مثلا تبلیغات بنده را در ورودی شهر داخل یک کانال ریخته بودند که جلوی ورود آب را گرفته بود و باعث بروز مشکل شده بود.

وی افزود: ما که خودمان برای نصب این تبلیغات نمی رویم افرادی را استخدام می کنیم تا این کار را انجام دهند با آنکه آنها را توجیه می کنیم ولی باز هم مشکلاتی ایجاد می شود.

همچنین سید محمدجواد شوشتری مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران که متولی تبلیغات در شهر است از اختصاص ۱۰ هزار سازه کارتون پلاس انتخاباتی برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها خبر داد و گفت: فضاها به صورت عادلانه در اختیار کاندیداهای انتخابات شورا و ریاست جمهوری قرار دارد.

وی با اشاره به فعالیت های سازمان زیباسازی در ایام انتخابات ریاست جمهوری و شوراها گفت: در انتخابات مجلس ما از سازه های کارتون پلاس و نصب بنر استفاده کردیم و از همان تجربه استفاده و در انتخابات پیش رو نیز از ۱۰ هزار سازه کارتون پلاس استفاده خواهیم کرد.

وی از نامزدهای انتخابات شوراها و ریاست جمهوری درخواست کرد در فضاهای رسمی و مجاز تبلیغات کنند و سطح شهر را آلوده نکنند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به روند ساخت سازه های تبلیغاتی گفت: بهمن ماه سال گذشته فراخوانی برای طراحی کارتون پلاس ها داده شد و از میان آنها طرح برتر انتخاب شد.

شوشتری تاکید کرد: از نمایندگانی که قصد قانون گذاری و ورود به شوراها را دارند درخواست می کنیم خود پاسدار قانون باشند و در فضاهای غیرمجاز از نصب پوستر تبلیغاتی خودداری کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه تنها همین ۱۰ هزار فضا برای انتخابات شوراها و ریاست جمهوری برای نصب پوستر استفاده می شود، گفت: در صورت ضرورت بنرهای سفیدی جهت نصب پوسترهای کاندیداها در شهر نصب خواهد شد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران ادامه داد: نزدیک به ۲.۵ میلیارد تومان هزینه فضاهای تبلیغاتی انتخابات شوراها و ریاست جمهوری است بنابراین از کاندیداها درخواست می کنیم هزینه پاکسازی را بر دوش مدیریت شهری نگذارند و کاندیداها استفاده از بیت المال را قبح بدانند.

بر اساس این گزارش، هزینه پاکسازی شهر بعد از انتخابات باید از جیب مردم پرداخت شود.

همچنین نعمت اله ترکی رئیس بازرسی انتخابات استان تهران اظهارداشت: بحث های هیئت اجرایی، بازرسی و نظارت بر انتخابات از ماه های گذشته بررسی و نسبت به آموزش داوطلبان در این حوزه ها افتتاح شده است.

وی ادامه داد: در استان تهران ۷ هزار شعبه اخذ رأی و ۱۴ هزار صندوق برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر تهران مستقر شده است و در هر ۱۰ شعبه اخذ رأی یک بازرس حضور دارد.

ترکی با بیان اینکه در استان تهران ۷۰۰ نفر آموزش بازرسی و نظارت بر انتخابات دیده اند، اظهارداشت: از این تعداد ۴۰۰ نفر در شعبات اخذ رأی شهر تهران فعالیت می کنند.

رئیس بازرسی انتخابات استان تهران درباره تخلفات تبلیغاتی قبل از رأی گیری، حین رأی گیری و بعد از رأی گیری اظهارداشت: در طول اخذ رأی بازرسان تبلیغات غیرقانونی و تخلفات هواداران نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای شهر را بررسی و مستندسازی می کنند سپس بعد از اتمام رأی گیری، گزارش تخلفات را به مراجع بالاتر اعلام می کنند.

وی تأکید کرد: ستادهای تبلیغاتی بایدها و نبایدهای انتخاباتی را رعایت کنند و بر اساس قانون نسبت به تبلیغ کاندیداهای مدنظر اقدام کنند.

ترکی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا تاکنون تخلفی برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر تهران گزارش شده است، گفت: تاکنون تخلفی از سوی ستادهای نامزدهای ریاست جمهوری گزارش نشده است ولی روزانه ۱۰ تا ۱۵ گزارش تخلف تبلیغاتی از ستادهای انتخاباتی شوراهای اسلامی شهرها به صورت مستند گزارش می شود.

وی با بیان اینکه هر ستاد تبلیغاتی می تواند در هر منطقه فعالیت کند، گفت: راه اندازی کاروان های تبلیغاتی و نصب پوستر و بنر در مکان های غیرقانونی ممنوع است.

به گفته رئیس ستاد بازرسی انتخابات استان تهران، تخلفات تبلیغاتی در این دوره نسبت به دوره های قبلی کمتر بوده است.

نامزدهای شورای شهر باید بدانند که نصب این تبلیغات بر روی دیوارها شهر و غیره باعث بروز خسارت هنگفتی به شهر می شود که پول باید از جیب مردم برود.