به گزارش پارس نیوز،«علی صوفی»، فعال اصلاح‌طلب و از وزرای دولت اصلاحات در بخشی از یک مصاحبه با سایت نامه‌نیوز درباره فعالیت‌های محمدرضا عارف و اینکه گفته می‌شود او قصد کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ را دارد، گفته است:

آقای عارف قبل از انتخابات مجلس دهم نگاهش به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بود اما بعد از ورود به مجلس سرمایه اجتماعی‌اش تنزل یافت و طبعا طرح این بحث ضعیف شد.

او همچنین تصریح می‌کند:

در کل، این موضعگیری های آقای عارف الان اقتضایی است و در وضعیت فعلی همه در حال موضعگیری و اظهارنظر درباره مسائل مختلف همچون رفع حصر، عدم انحصار در پیام رسان ها و حفظ برجام هستند و نمی توان این را ویژه برنامه ریزی برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ تلقی کرد. در مجموع آقای عارف باید بیشتر به فکر انتخابات مجلس سال ۹۸ باشد تا انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰.

 

*کنایه‌های اصلاح‌طلبان ستادی به عارف تمامی ندارد...

برخی معتقدند علت این کنایه‌ها آنست که چپ‌ها عامل ناکامی‌های خود در مجلس و مثلاً حضور نداشتن در ریاست قوه مقننه را عارف می‌دانند و از بابت مدیریت او بر فراکسیون امید هم ناراضی‌اند.

چندی قبل بود که احمد حکیمی‌پور، یکی از چهره‌های جریان خاص در همین رابطه گفته بود که عارف یک رکورد تاریخی برجای گذاشته و با اینکه نفر اول انتخاب تهران شده اما نتوانسته(یا نخواسته) هیچ پستی را در مجلس احراز کند.

حمیدرضا جلایی‌پور، دیگر فعال اصلاح‌طلب نیز سال گذشته طی اظهاراتی تأکید کرد که عارف در مجلس ضعیف عمل کرده و نتوانسته تمام راهیافتگان نزدیک به دولت و اصلاح‌طلبان را در مجلس حفظ کند. [۳]

با تمام این سخنان اما گویا آقای عارف بدش نمی‌آید در انتخابات سال ۱۴۰۰ شرکت کند. این در حالیستکه او تجربه انتخابات ۹۲ و کنار رفتنش به دستور اصلاح‌طلبان (به دلیل رأی نداشتن) را هم دارد و گویا از این انتقادهای گاه و بیگاه اصلاح‌طلبان نیز قصد درس گرفتن ندارد.