به گزارش پارس ، کریم انصاری فرد که این روزها در تیم تراکتورسازی خوب می درخشد و حتی گل های حساسی را به ثمر می رساند بالاخره پس از مدتی کوتاه به تیم ملی دعوت شد.

وی در این باره در گفت وگو با  فارس شرکت کرد که در زیر می خوانید.

  بالاخره دوباره به تیم ملی دعوت شدید.

خدا را شکر می کنم که دوباره پیراهن مقدس کشورمان را به عنوان یک ملی پوش بر تن می کنم، صد هزار بار خدا را شکر می کنم که این لطف را به من داشت تا دوباره پیراهن تیم ملی کشورم را بر تن کنم. من همیشه گفته ام عزت و ذلت دست خدای بزرگ است، هر اتفاقی که او بخواهد می افتد و فقط وظیفه من تلاش کردن بود که خدا را شکر جوابش را گرفتم.

  با این حرف ها مشخص است که خیلی خوشحالی.

چرا نباشم، نتیجه عملکردم را با دعوت به تیم ملی گرفته ام. این موضوع از لحاظ روحی و روانی برای من بسیار خوب است اما هنوز همه چیز تمام نشده و تازه اول راه هستم. باید بیشتر تلاش کنم که ان شاء الله در ترکیب اصلی تیم ملی قرار بگیرم. کار ما خیلی سخت است و با توجه به شرایط تایلند ما می توانیم با یک بازی منطقی و به دور از احساسات ۳ امتیاز این بازی را بگیریم و خود را برای بازی های آینده آماده کنیم.

  نظرت درباره بازگشت کارلوس کی روش از مرخصی چیست؟

کی روش برای فوتبال ایران زحمت کشیده، من این حرف ها را احساسی نمی زنم بلکه او همیشه و مخصوصا قبل از جام جهانی با انگیزه ای که به تیم ملی می داد از پتانسیل فوتبال ایران به خوبی تمجید می کرد. به نظرم باید شرایط برای کی روش مهیا شود تا ما بتوانیم در جام جهانی ۲۰۱۴با افکار او به هدفمان برسیم. کار خیلی سخت است اما با یک برنامه ریزی خوب می توانیم در جام جهانی نیز برای کشورمان افتخار کسب کنیم.

چقدر امیدواری که همراه با کاروان تیم ملی به برزیل بروی؟

همه چیز دست خدا است اما فعلا زود است در آن باره قضاوت کنم. باید تلاش کنم کار خیلی سخت است. همه دوست دارند در جام جهانی باشند من هم از این موضوع مستثنی نیستم، ان شاء الله باید بیشتر تلاش کنم چون من هم دوست دارم جام جهانی برزیل را از دست ندهم. همیشه تشنه کسب افتخار برای کشورم بودم آن هم از طریق تیم ملی و یا هر باشگاهی که در آن توپ می زنم.

  خوب حالا از آخرین شرایط تراکتورسازی بگو، تیم تان در چه شرایطی قرار دارد؟

خدا را شکر همه چیز خوب است و نتایج بسیار خوبی هم در چند هفته گذشته گرفته ایم، تراکتورسازی تیمی بزرگ و مردمی است و به نظرم مثل استقلال و پرسپولیس هوادارانش پشت تیم خود بسیار پرشور و هیجان خاصی دارند. آنها همیشه عاشق تراکتور هستند و به نظرم تراکتور باید همیشه به این هواداران افتخار کند.

  اما برخی ها از نتایج راضی نیستند.

این طور نیست با همت و تلاش بچه ها تا الان همه چیز خوب بوده، خود هواداران همه چیز را می دانند، ما فقط دو شکست خارج از خانه کسب کردیم که نمی خواهم دلایل آن را بشکافم و درباره اش توضیح دهم که چه مسائلی بوده.

اما برای شفافیت افکار عمومی بهتر است بیشتر توضیح دهید.

نمی خواهم درباره گذشته حرف بزنم، ما حتی در آن دو بازی هم می توانستیم پیروز باشیم. دست تمام بچه ها درد نکند، همه با هم کمک کردند و با یک همدلی عجیب همه با هم بودیم که تراکتور به اینجا رسیده، ما در بیرون زمین و داخل زمین به هم کمک می کنیم تا موفق باشیم و همین اتفاق هم تا به امروز افتاده است.

  اما ماندن در بالای جدول سخت است.

بله، اما باید ما همین روند را ادامه دهیم. بالاخره این روزها تیم ها مقابل تراکتورسازی انگیزه خاصی دارند اما همدلی که بین ما وجود دارد از بین بردنش خیلی سخت است و شاید اصلا کسی نتواند این کار را انجام دهد. ما در حال حاضر به نظرم چند هفته بسیار حساسی را پیش رو داریم که نتایجش برای ما بسیار حساسی و حیاتی است.

  منظورت ۳ بازی آینده است؟

بله، ما ۳ فینال زودرس را پیش رو داریم که امیدوارم با تلاش همگانی بچه ها و مخصوصا هوادارانی که بیشتر از همیشه به آنها نیاز داریم در ۳بازی آینده به نتایج دلخواه برسیم. من از هواداران تراکتور می خواهم الان بیشتر از گذشته و با نفس های گرمشان باید تراکتور را در تبریز تشویق کنند، من از آنها می خواهم که مثل همیشه مانند کوه  اما برخی هواداران معتقدند در تبریز نتایج خوبی نمی گیرید، چرا؟

خیر، شاید مساوی آنها را ناراحت کرده اما در همان بازی ها می توانستیم پیروز باشیم. یک چیزی از هواداران می خواهم صبر و تحمل و بردباری. مطمئن باشید در خانه نیز نتایج ما خیلی بهتر خواهد شد. تیم ها مقابل ما با برنامه می آیند اما هواداران تراکتور بدانند هیچ بازیکنی که لباس تراکتور را می پوشد کم نمی گذارد چون می داند به عشق هواداران خونگرم تراکتور باید بازی کند.

  یعنی می خواهید از هم تیمی هایت حمایت کنی؟

بحث حمایت نیست، خود هواداران ما بهترین قاضی هستند. شما در بازی های تراکتورسازی دقت کنید در یک بازی محمد نصرتی ابرویش شکاف برمی دارد، اسدی سرش می شکند، طالبی به خاطر مصدومیت از ناحیه بند انگشت سه ماه نباید بازی کند اما انگشتش را آتل می بندد و به عشق تراکتور بازی می کند. طالبی و بازیکنان ریسک های سلامتی خود را حتی به جان می خرند تا تراکتور سربلند باشد. هیچ منتی نیست این وظیفه ما بازیکنان است و حرف های من یک درد و دل با هواداران است.

این ها واقعیت تراکتورسازی است، شما نگاه کنید بازیکن ما ایران پوریان سرش چنان می شکافد که شاید بازیکن دیگری بود هرگز حاضر نمی شد وارد زمین شود اما او بازی می کند. بچه های ما با دل و جان برای تراکتور، هوادارانش به میدان می روند و بازی می کنند. بدون هیچ حرف و حدیثی همه دفاع وسط های ما سر و ابرویشان شکسته و یا چندین بار با مصدومیت دست و پنجه نرم کرده اند، اینها همه به عشق تیم تراکتور و هوادارانش است و همه ما فقط می خواهیم وظیفه خود را انجام بدهیم البته در این خصوص اتفاقاتی برای کیانی، کریمیان و تک تک بازیکنان افتاده اما درخور شأن تراکتور و هواداران با تعصبش بازی کردند و خم به ابرو نیاوردند.

  آیا هواداران نیز خیلی از این موضوعات را می دانند.

بله، اما من برای چندمین بار از آنها می خواهم صبر و تحمل داشته باشند و خیلی بیشتر یعنی تا آنجایی که می توانند پشت تراکتور باشند. الان وقتش است که ما ورزشگاه تبریز را در هر بازی پر ببینیم چون ما برنامه برای قهرمانی داریم و هواداران باید کمک مان کنند. اگر هواداران بیایند و ورزشگاه تختی پر شود دلگرمی ما چند برابر می شود.

  پس مسئولان چطور؟

من حتی از مسئولان هم می خواهم تیم تراکتور را به حال خود رها نکنند، این تیم و هوادارانش پتانسیل بسیار بالایی برای موفقیت دارند و فقط باید پشت تیم خود باشند. بالاخره با توجه به میل مردم تبریز به نتایج تراکتور مسئولان هم باید از این تیم مثل همیشه حمایت کنند تا همه با هم بتوانیم امسال در دو جام در ایران و حتی آسیا سال خوبی داشته باشیم. پس هواداران فراموش نکنند وعده ماه ۳ بازی آینده تراکتورسازی و پر شدن ورزشگاه تختی تبریز.

  چه اتفاقی افتاده، این روزها انصاری فرد خوب گلزنی می کند؟

خدا را شکر، من نتایج زحمات تک تک بازیکنان را تکمیل می کنم. برخی اوقات حرف هایی زده می شود که به این بازیکن و یا آن بازیکن پاس داده نمی شود اما این طور نیست و من باز هم تأکید دارم همدلی عجیبی در تراکتورسازی است که مطمئن باشید نتیجه این همدلی بسیار درخشان خواهد بود. با تمام وجودم سعی می کنم باز هم برای تراکتور گل بزنم تا هواداران از آن لذت ببرند.

  راستی از مصدومیت علی کریمی خبر دارید؟

این هم یک اتفاق بد بود که برای ما افتاد، شما نگاه کنید تیمی که کریمی را داشته باشد خیلی راحت با تجربه او به هدفش می رسد، ما به وجود علی آقا نیاز داریم و انشاء الله هر چه زودتر با رفع مصدومیت به تمرینات ما برمی گردد، علی آقا بد موقع مصدوم شد ولی مطمئن باشید با بازگشت او قدرت ما چند برابر خواهد شد.

  در پایان اگر حرفی دارید بزنید؟

خیلی خوشحالم که نتیجه تلاشم را گرفتم اما هنوز همه چیز تمام نشده، باید بیشتر تلاش کنیم. می خواهم سال بسیار خوبی را با تراکتورسازی و حتی تیم ملی داشته باشم. از همه آنهایی که پشت سر من بودند مخصوصا دوستانم در تراکتور و هواداران خونگرم تبریزی تشکر می کنم. آنها مطمئن باشند کریم هر روز تلاشش بیشتر از دیروز می شود تا بتواند در تیمی که در آن توپ می زند خدمت کند، در تیم ملی هم کارم بسیار سخت است اما امیدوارم که بتوانم نظر کی روش را جلب کنم.