به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، صبح امروز مراسم معرفی اقدامات ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در سازمان میراث فرهنگی برگزار شد.

در این مراسم رحمانی موحد معاون گردشگری و رییس ستاد خدمات سفر گفت: این ستاد که در چهارچوب سیاستها و تکالیف قانونی سازمان میراث فرهنگی توسط هیئت وزیران به تصویب رسیده و براساس آن دستگاهها و سازمانهای مرتبط با امر سفر با رویکرد تجمیع امکانات برای ارائه حداکثر خدمات سفر به مردم شریف مشغول به کار هستند.

وی افزود: این ستاد از زمان آغاز به کار تاکنون چهار جلسه با حضور اعضای رسمی برگزار کرده و همچنین بیش از ۱۰۴ عنوان پیگیری برای انجام بهتر امور انجام داده است و در این مدت کم توانسته نقش اثر گذاری داشته باشد.

معاون گردشگری در ادامه گفت: این ستاد در استانها تحت ستادهای اجرایی زیر نظر استانداران کار می کند و در تمامی استانها نیز جلساتی برگزار شده است و همه دستگاهها و خدمات سفر نیز باهم هماهنگ شدند.

رحمانی موحد تصریح کرد: درستاد مرکزی کمیته نظارت بر اماکن و رسیدگی به شکایات نیز با اعزام گروه بازرسی به کلیه استانها گزارش کاملی از واحدهای پذیرایی و اقامتی را تهیه نموده است.

وی در پایان گفت: در طول نوروز وظیفه داریم براساس قانون در خدمت هموطنان باشیم و در بحث نظارت و مدیریت و هماهنگی نیز فعال باشیم تا نوروز و سفر سرشار از انرژی را داشته باشیم.

*هفت میلیون نفر گردشگر خروجی و چهار میلیون نفر گردشگر ورودی در سال ۹۱

سلطانی فر معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی در این مراسم گفت: با تدبیر دولت هماهنگی و نظارت بر سفرهای داخل کشور به خصوص در ایام نوروز به صورت هماهنگ و با محوریت سازمان میراث فرهنگی مشغول به کار است.

وی افزود: در بخش گردشگری جدا از مسائل مربوط به خدمات رسانی به مردم سیاست کلی ما مثبت کردن تراز گردشگری در تعامل با دنیا است.

سلطانی فر افزود: تراز به شدت منفی است و براساس آمارهای دریافتی سال ۹۱ گردشگر خروجی از کشور بیش از گردشگر ورودی به کشور است.

معاون رییس جمهور تصریح کرد: در سال ۹۱ چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر گردشگر ورودی به کشور داشتیم که تنها حدود یک میلیون نفر آن گردشگر واقعی بود همچنین در مدت یاد شده بالای هفت میلیون نفر گردشگر خروجی از کشور داشتیم که البته بخش قابل توجهی از آن زائران مکه و مدینه بودند.

وی گفت: این تراز تراز خوبی نیست و به دنبال این هستیم با بکار گیری تمام توان این تراز را به سمت ورود گردشگر خارجی مثبت کنیم که این امر نیز مورد تاکید رییس جمهور بوده است.

سلطانی فر افزود: ستاد مرکزی هماهنگی سفر با برگزاری جلسات مختلف تمام تلاش خود را کرده که هماهنگی ها و امکانات مورد نیاز را برای سفر آماده کند.

رییس سازمان میراث فرهنگی گفت: در پی این هستیم از تجربیات این ستاد در جشنهای ملی و مذهبی استفاده کنیم و همچنین تاکید کرده ایم بر افزایش جنبه های نظارتی.

سلطانی فر در پایان افزود: امکانات ارتباطی برای خدمت رسانی برای مسافران نیز فراهم شده است و امیدواریم با برنامه ریزیهای انجام شده کمترین آسیب را در سفرهای نوروزی داشته باشیم.

در پایان این مراسم سلطانی فر معاون رییس جمهور از نمایشگاه دستاوردهای ستاد هماهنگی خدمات سفر بازدید نمود.