به گزارش پارس ، به نقل ازفوتبال ایران- رسول خطیبی جوان ترین سرمربی لیگ برتر که اتفاقا نتایج جالبی در اولین حضور گسترش فولاد در لیگ برتر گرفته و تیمش هم بازی های خوبی انجام می دهد روز ۳۱ شهریور ماه ۳۵ سالگی را پشت سر گذاشت. به این بهانه خبرگزاری آناج گفت و گوی مفصلی با او انجام داده که بخش جالب این گفت و گو به مسائل غیر فوتبالی اش مربوط می شود.

رسول خطیبی در چه سنی ازدواج کرده؟

من در نوزده سالگی ازدواج کرده ام و از این بابت خدا را شکر می کنم که در اول جوانی ازدواج کرده ام. در آن زمان پدر و مادر من فوت کرده بودند و تحمل تنهایی برایم سخت بود، دوری از شهر و فامیل هم این سختی را بیشتر می کرد لذا من ازدواج کردم و از همسر خود راضی هستم و از او تشکر می کنم چرا که به خاطر مشغله کاری من مسوولیت نگهداری و تربیت بچه ها و امورات زندگی مان همه متوجه اوست و زحمات زیادی را تا به حال متقبل شده است. من صاحب دو فرزند پسر به اسم فراز و فرزام هستم که هر دو اهل فوتبال هستند. خانمم هم اوایل فوتبالی نبود اما بعدا تحت تاثیر کار من او هم فوتبالی شد.

از فراز و فرزام برایمان بگویید؛ چقدر به فوتبال علاقه دارند؟

فراز علاوه بر اینکه استعداد فوتبالیست شدن را دارد اطلاعات بسیار زیادی در مورد فوتبال دارد و روزانه چند ساعت در سایت مختلف جریانات و ماوقع فوتبال ایران و جهان را پی گیری می کند. می توانم بگویم اطلاعاتش بیشتر از عادل فردوسی پور هم نباشد مطمئنا کمتر از او نیست. فرزام کوچکتر است اما استعداد فوق العاده ای در فوتبال دارد. از صبح زود که از خواب بیدار می شود تا شب که به رختخواب می رود سر و کارش با توپ است و شاید نزدیک ۸۰ عدد توپ در خانه دارد و شما هرنوع توپ که بخواهید در خانه ما پیدا می شود. به نظرم او یکی از بازیکنان آینده فوتبال آذربایجان است.

اخیرا فرزام را در لباس دروازه بان دیده ایم.

از فرزام پرسیدم که چرا به لباس دروازه بان علاقه داری، گفت می خواهم دروازه بان بودن را خوب یاد بگیرم تا وقتی بزرگ شدم و خواستم بازی کنم و گل بزنم بدانم که باید از کدام طرف دروازه بان شوت کنم!

اگر در آینده پسران تان فوتبالیست شوند و شما مربی باشید آیا اجازه خواهید داد در تیم خودتان بازی کنند؟

اولویت زندگی آنها تحصیل است و من امیدوارم به خوبی درس خود را بخوانند و به مدارج علمی بالایی برسند، فراز که به درس و تحصیل زیاد علاقه دارد و معدل ۱۹ را کسب کرده است. امیدوارم که هر دو تا آخر تحصیلات خود را با موفقیت ادامه دهند و در مرحله بعد اگر استعداد و علاقه در زمینه فوتبال داشتند برای آن هم تلا کنند من هم به عنوان یک پدر و مربی کمکشان خواهم کرد. ان شاءالله که فوتبالیست بشوند و در تیم من بازی نکنند.

تا چند سال پیش رسول خطیبی را در خیابان ها سوار بر بنز چند صد میلیونی می دیدیم. حال چه شده است که پژو پرشیا سوار می شوید؟

من نمی دانم این سوال از کجا به ذهنتان رسیده اما جوابش این است که من روزی سوار بر بنز پشت چراغ قرمز ایستاده بودم که در ماشین کناری من پدر و مادری با پسرشان که ۱۰ ساله می نمود نشسته بودند. آن پسر مرا به مادرش نشان داد و گفت او ماشین بنز سوار شده است اما پدر من حتی یک پیکان هم ندارد؛ حرف این کودک مرا بسیار تحت تاثیر قرار داد و من با خود گفتم من نباید طوری در جامعه ظاهر شوم که پدر و مادری نزد بچه اش شرمنده یا بچه ای پیش پدر و مادرش غصه دار شود. برای همین از آن روز به بعد پرشیا سوار می شوم تا دیگر آه پسر بچه ای را نبینم.

شنیده ایم که طبقه ای از خانه خود را حسینیه کرده اید؛با چه انگیزه ای این کار را انجام داده اید؟

من به لطف خداوند رزاق از نظر مالی هیچ نیازی به کسی ندارم و از طریق فوتبال مخصوصا بازی در تیم های عربی که پول خوبی به من دادند درآمد خوبی کسب کرده ام و دو سه آپارتمان و چند ماشین دارم که از بین همه اینها فقط حسینیه به نام من است و بقیه را به نام خانواده ام زده ام. البته فکر نکنید که من زن ذلیل هستم، نه، من وابستگی به مادیات ندارم اما از همان اول جوانی دوست داشتم که یک حسینیه جهت برگزاری مراسم مذهبی داشته باشم که خدا را شکر به آرزویم رسیده ام.