به گزارش پارس به نقل از تسنیم، روز جمعه همزمان با تشدید تنش های دیپلماتیک غرب با روسیه به عنوان یکی از مهمترین تولید کنندگان نفت و افزایش نگرانی ها در مورد عرضه، قیمت نفت برنت برای دومین جلسه متوالی افزایش یافت و به ۱۰۹ دلار رسید.

نیمکره شمالی در حال وارد شدن به فصل بهار است که به علت افزایش دمای هوا و انجام انجام تعمیرات پالایشگاه ها، معمولا تقاضا برای نفت کاهش می یابد. در نتیجه کارشناسان پیش بینی می کنند تنش ها بر سر اوکراین افزایش قابل توجهی در قیمت نفت را به دنبال نداشته باشد.

مارک کینان، تحلیلگر بازار نفت در این باره به رویترز گفت: « ما همچنان در حال پیگیری ریسک های ناشی از وضعیت اوکراین هستیم. »

وی افزود: « تنش در روابط غرب و روسیه می تواند وضعیت در خاورمیانه و به خصوص سوریه را که روسیه در آنجا کارهای دیپلماتیک زیادی انجام داده؛ تشدید کند. »

قیمت نفت برنت دیروز جمعه با ۹۰ دلار افزایش به ۱۰۹ دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت برنت در روز پنجشنبه نیز ۳۴ سنت افزایش یافته بود.

قیمت نفت خام آمریکا هم پس از افزایش ۱۱ سنتی در روز پنجشنبه، دیروز تغییری نداشت و در رقم ۱۰۲.۵۸ دلار در هر بشکه باقی ماند.

قیمت نفت در روز دوشنبه و همزمان با ورود نظامی روسیه به شبه جزیره کریمه، افزایش یافت، اما پس از آن و در طول هفته با توجه به کاهش خطر بروز جنگ، قیمت ها بیش از ۵ دلار کاهش یافت.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا دستور وضع تحریم علیه افراد مسئول ورود نظامی مسکو به اوکراین را صادر کرده است که شامل تحریم مسافرتی و انسداد دارایی های این افراد در آمریکا می باشد.