به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، روز سوم چهل و چهارمین دوره مسابقات کشتی فرنگی از ساعت ۱۵: ۳۰ دقیقه امروز (۳۱ شهریور) با رقابتهای اوزان ۶۶،۷۴ و ۱۲۰ کیلو گرم در سالن پاپ لازلو شهر بوداپست آغاز خواهد شد.

**وزن ۶۶ کیلو گرم: افشین بیابانگرد با تجربه به دنبال جبران ناکامی سال های گذشته

افشین بیابانگرد علی رغم حضور چندین ساله در مسابقات مختلف هنوز هیچ مدال جهانی را در کارنامه ندارد و شاید میدان جهانی ۲۰۱۳ آخرین فرصت برای خود نمایی این فرنگی کار اردبیلی باشد. وی که پس از حضور در مسابقات انتخابی به تیم ملی رسید در رقابتهای جهانی امسال در دور نخست به مصاف آتیلا لیوی از اسلواکی می رود و در صورت برتری در دور دوم با برنده دیدار دژاکیف از اوکراین و یان از چین مصاف می دهد. در گروه نماینده ایران سیمینوف از بلاروس، آتاکان یوگسل از ترکیه، حسن علی یف از آذربایجان و توماس لورینچ از مجارستان از جمله نفرات سرشناس هستند. در این وزن ۳۹ کشتی گیر به روی باسکول رفته اند.

پیروزی بیابانگرد در دور نخست

بر این اساس در وزن ۶۶ کیلوگرم افشین بیابانگرد در دور نخست با برتری مقابل آتیلا لیوی از اسلواکی در دور بعدی با برنده دیدار دژاکیف از اوکراین و یان از چین مصاف خواهد کرد.

در گروه نماینده ایران سیمینوف از بلاروس، آتاکان یوگسل از ترکیه، حسن علی یف از آذربایجان و توماس لورینچ از مجارستان از جمله نفرات سرشناس هستند. در این وزن ۳۹ کشتی گیر به روی باسکول رفته اند.

بیابانگرد در دوم هم به پیروزی رسید

بر این اساس در وزن ۶۶ کیلوگرم افشین بیابانگرد در دور نخست با برتری مقابل آتیلا لیوی از اسلواکی در دور بعدی مقابل دژاکیف از اوکراین نیز پیروز شد و به مرحله بعدی رسید.

بیانگرد از حضور در مرحله یک چهارم نهایی بازماند

بر این اساس در وزن ۶۶ کیلوگرم افشین بیابانگرد در دور نخست با برتری مقابل آتیلا لیوی از اسلواکی در دور بعدی مقابل دژاکیف از اوکراین نیز پیروز شد و به مرحله بعدی رسید. بیابانگرد در دور سوم برابر توماس لورینچ از مجارستان نایب قهرمان المپیک لندن مغلوب شد تا در صورت راهیابی این فرنگی کار مجار شانس خود را برای کسب مدال برنز در گروه بازنده ها امتحان کند.

نماینده وزن ۶۶ کیلو گرم کشورمان از دور رقابتها کنار رفت

بر این اساس در وزن ۶۶ کیلوگرم افشین بیابانگرد در دور نخست با برتری مقابل آتیلا لیوی از اسلواکی در دور بعدی مقابل دژاکیف از اوکراین نیز پیروز شد و به مرحله بعدی رسید. بیابانگرد در دور سوم برابر توماس لورینچ از مجارستان نایب قهرمان المپیک لندن مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر بیایانگرد از دور رقابتها کنار رفت.

**وزن ۷۴ کیلو گرم: هادی علیزاده پورنیا فرنگی کاری که کادر فنی به مدالش امیدوار است

هادی علیزاده پورنیا فرنگی کار قمی که در مسابقات قهرمانی کشور نظر محمد بنا را به خود جلب کرد و به اردوهای تیم ملی دعوت شد توانست در دوسال متوالی در مسابقات قهرمانی آسیا به دو مدال طلا و نقره را کسب کند و در رقابتهای جهانی دانشجویان در فینال مغلوب رومن ولاسوف روس شد. وی که در این وزن توانسته جایگاه ثابتی را در تیم ملی برای خود به دست آورد به اعتقاد کادر فنی شانس زیادی برای کسب مدال در رقابتهای جهانی ۲۰۱۳ دارد. علیزاده در این مسابقات پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف مارک مادسن کشتی گیر سرشناس دانمارکی می رود و در صورت برتری در دور سوم به مصاف برنده مبارزه کشتی گیران ژاپن و لتونی می رود. در گروه علیزاده آرسن جلفلکیان از ارمنستان دارنده مدال نقره المپیک، رومن ولاسوف از روسیه قهرمان المپیک، کازیکویچ از لیتوانی و روبرت روسینگرن از سوئد حضور دارند.
در وزن ۷۴ کیلوگرم که ۳۹ کشتی گیر به روی باسکول رفته اند.

علیزاده در دور دوم مغلوب حریف دانمارکی شد

بر این اساس، هادی علیزاده پورنیا نماینده وزن ۷۴ کیلو گرم کشورمان در اولین تجربه حضور خود در رقابتهای جهانی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل مصاف مارک مادسن کشتی گیر سرشناس دانمارکی مغلوب شد و در صورت راهیابی فرنگی کار دانمارکی به فینال وی در گروه شانس مجدد می تواند به کارش ادامه دهد.
در گروه علیزاده آرسن جلفلکیان از ارمنستان دارنده مدال نقره المپیک، رومن ولاسوف از روسیه قهرمان المپیک، کازیکویچ از لیتوانی و روبرت روسینگرن از سوئد حضور دارند. در وزن ۷۴ کیلوگرم که ۳۹ کشتی گیر به روی باسکول رفته اند.

**وزن ۱۲۰ کیلو گرم: امیر علی اکبری تشنه مدال پس از دو سال دوری از میادین

امیر علی اکبری دارنده دو مدال طلا و برنز جهان در وزن ۹۶ کیلو گرم که به دلیل محرومیت، دو سال ازمیادین دور بوده در اولین گام در رقابتهای جهانی دانشجویان با کشتی های قابل قبول خود فقط در فینال نتوانست از پس رضا کایالپ ترک برآید اما هم اکنون آنقدر آماده است که بی شک تمامی علاقمندان به کشتی و مربیان تیم ملی مدال طلای سنگین وزن را در رقابتهای جهانی برای وی کنار گذاشته اند در هرصورت برای این که این مهم رخ دهد علی اکبری در دور نخست به مصاف الکساندر چیرنتسکی از اوکراین می رود و در صورت برتری با برنده مبارزه یوهان یورن نفر پنجم المپیک لندن و علی القادری از عراق مسابقه می دهد. در گروه نماینده ایران لوسب چوگوشویلی از گرجستان، رضا کایالپ از ترکیه و نمایندگان روسیه، ارمنستان و گرجستان حضور دارند و احتمال رویارویی دوباره اکبری و کایالپ در دیدار نیمه نهایی وجود دارد. نکته جالب غیبت لوپز قهرمان المپیک از کوبا در رقابتها است. در این وزن ۲۷ کشتی گیر حضور دارند.

براین اساس در وزن ۱۲۰ کیلوگرم امیرعلی اکبری در دور نخست به مصاف الکساندر چیرنتسکی از اوکراین رفت و با شکست این فرنگی کار با برنده مبارزه یوهان یورن نفر پنجم المپیک لندن و علی القادری از عراق مسابقه می دهد.
علی اکبری با پیروزی شروع کرد

در گروه نماینده ایران لوسب چوگوشویلی از گرجستان، رضا کایالپ از ترکیه و نمایندگان روسیه، ارمنستان و گرجستان حضور دارند و احتمال رویارویی دوباره اکبری و کایالپ در دیدار نیمه نهایی وجود دارد. نکته جالب غیبت لوپز قهرمان المپیک از کوبا در رقابتها است. در این وزن ۲۷ کشتی گیر حضور دارند.

حضور علی اکبری در مرحله یک چهارم نهایی

براین اساس در وزن ۱۲۰ کیلوگرم امیرعلی اکبری در دور نخست به مصاف الکساندر چیرنتسکی از اوکراین رفت و با شکست این فرنگی کار راهی دور بعدی شد. وی در این مرحله مقابل یوهان یورن نفر پنجم المپیک لندن از سوئد به برتری رسید.

حضور علی اکبری در مرحله نیمه نهایی

وی در این مرحله مقابل یوهان یورن نفر پنجم المپیک لندن از سوئد به برتری ۷ بر صفر رسید وراهی مرحله یک چهارم نهایی شد. علی اکبری دراین مرحله با برتری مقابل ادوارد پاپ، دارنده مدال برنز ۲۰۱۰ جهان از آلمان راهی مرحله نیمه نهایی شد.

علی اکبری در فینال/ طلایی دیگر در انتظار تیم ایران

وی در مرحله نیمه نهایی با برتری مقابل رضا کایالپ فرنگی کار سرشناس ترکیه ای فینالیست شد.

برنامه روز سوم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۱۳ بوداپست؛

یکشنبه ۳۱ شهریورماه:

ساعت ۱۳ تا ۱۸: مسابقات مقدماتی اوزان ۶۶،۷۴ و ۱۲۰ کیلوگرم کشتی فرنگی

ساعت ۱۹ تا ۲۱: مسابقات رده بندی و فینال اوزان ۶۶،۷۴ و ۱۲۰ کیلوگرم کشتی فرنگی

تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان درپایان روز دوم مسابقات جهان ۲۰۱۳ با یک مدال طلا و کسب ۱۶ امتیاز در جایگاه ششم قرار دارد.

** رده بندی انفرادی این رقابت ها در پایان روز دوم به شرح زیر است:

۵۵ کیلو: ۱- وون چول یان (کره شمالی) ۲- گیون جین چویی (کره جنوبی) ۳- پیتر مودوس (مجارستان) و رومن آمویان (ارمنستان) ۵- اسپنسر مانگو (آمریکا) و ایوان تاتارینوف (روسیه) … ۱۹- محمد فقیری (ایران)

۶۰ کیلو: ۱-ایوو آنگولوف (بلغارستان) ۲- ایوان کویلاکوف (روسیه) ۳- سانگ جائه وو (کره جنوبی) و المراد تسمرداف (ازبکستان) ۵- علمات کبیسبایف (قزاقستان) و ادوارد بارسیگجان (لهستان) … ۱۲- محمد نوربخش (ایران)

۸۴ کیلو: ۱- طالب نعمت پور (ایران) ۲- سامان طهماسبی (آذربایجان) ۳- جاوید حمزاتوف (بلاروس) و ویکتور لورینچ (مجارستان) ۵- دامین یانکوفسکی (لهستان) و رامی هیتانامی (فنلاند)

۹۶ کیلو: ۱- نیکیتا ملینیکوف (روسیه) ۲- آرتور آلکسانیان (ارمنستان) ۳- بالاز کیس (مجارستان) و شالوا گادابادزه (آذربایجان) ۵- مهدی علیاری (ایران) و نوری کاتسو سای کاوا (ژاپن)
**رده بندی تیمی به شرح زیر است:
۱- روسیه ۲۵ امتیاز
۲- مجارستان ۲۴ امتیاز
۳- ارمنستان ۲۰ امتیاز
۴- آذربایجان ۲۰ امتیاز
۵- کره جنوبی ۱۷ امتیاز
۶- ایران ۱۶ امتیاز
۷- قزاقستان ۱۳ امتیاز
۸- لهستان امتیاز ۱۲
۹- بلغارستان ۱۰ امتیاز
۱۰- کره شمالی ۱۰ امتیاز
۱۱- ازبکستان ۱۰ امتیاز
۱۲- ژاپن ۱۰ امتیاز

گفتنی است؛ افشین ببابانگرد، هادی علیزاده پورنیا و امیر علی اکبری نمایندگان ایران در سه وزن پایانی ۶۶،۷۴ و ۱۲۰ کیلوگرم هستند که عصر امروز به مصاف رقبای خود می روند.