به گزارش پارس ، به نقل ازگل-مهمترین دیدار هفته دهم لیگ برتر و جدال همیشه جذاب و حساس سپاهان-پرسپولیس. نوبت فوتبال داخلی است اما نه از آن دست بازی هایی که برای نبردن و نباختن به میدان می روند، بلکه جدالی برای شکست دادن رقیب، آن هم به هر قیمتی و در هر شرایطی!

الکلاسیکوی ایرانی چنین است. خریدهای تازه سرخ، جایشان را در تیم پیدا کرده اند و در دل هواداران هم، اما سپاهانی های تازه وارد هنوز جا نیافتاده اند، چه در ترکیب و چه در دل سکونشینان. دیدار با پرسپولیس همان جایی است که می توان یکباره همه چیز را به دست آورد پس برای آنها فرصتی بهتر از این نیست.

بازی شش امتیازی برای کسب جام، رقابت تنگاتنگ از همین هفته های میانی نیم فصل اول، کنار زدن رقیب در جدول و… ولی این همه ماجرا نیست. کیست که نداند سپاهانی ها و پرسپولیسی ها حتی در جذب بازیکنان مورد نظرشان نیز با هم رقابت دارند، آن هم چه رقابتی. بازی سپاهان و پرسپولیس فراتر از دیدار دو تیم پر افتخار داخلی است و این به خصوص برای ورودی های تیم زردپوش خاص تر. آنها که پایتخت نشینان را وارثان تیم ملی نمی دانند!

شماره یک تیم ملی: رحمان احمدی که از جمله خریدهای این فصل زردپوشان اصفهانی به حساب می آید در غیاب رحمتی رقیب داخلی چندان قدری ندارد. اما برای تثبیت جایگاهش باید جای پیرمرد برزیلی را به عنوان بهترین دروازبان لیگ بگیرد تا با خیالی راحت به عنوان نفر اول به کشور نیلسون سفر کند! شما غیر از این فکر می کنید؟

زوج سید: عقیلی انگار قید برزیل را زده اما بعید است شجاع خلیل زاده انگیزه پوشیدن پیراهن تیم ملی را نداشته باشد. مخصوصاً حالا که همه به خوبی می دانند زوج سید جلال حسینی در تیم ملی هنوز تعیین نشده و چه فرصتی بهتر از یک دیدار بزرگ و پر بیننده که می توان خود را به خیلی ها نشان داد. به خصوص شجاع که بین انتخاب لباس سرخ و زرد مردد بود. برای علی حمودی نیز این فرصت وجود دارد. دیگر بازیکن تازه وارد سپاهان در روزهای افت ماهینی می خواهد به لباس تیم ملی برسد. او در استقلال به مرزهای تیم ملی رسید و با خارج شدن از زیر سایه خسرو حیدری می خواهد قابلیت هایش را بیشتر نشان دهد. مگر در سمت راست، چند مدعی پوشیدن پیراهن سفید تیم ملی وجود دارد؟

جای خالی: پس از جدایی عجیب خرید بزرگ و پر هیاهوی سپاهان یعنی مجتبی جباری و مصدومیت نویدکیای دوست داشتنی، زلاتکو کرانچار در خط هافبک خود با کمبود مواجه است. یعقوب کریمی جوان که یک هافبک مهاجم است شاید این فرصت به دستش آمده تا بار خط میانی را یک تنه به دوش بکشد و در دیدار حساس جمعه شایستگی هایش را بروز دهد. بازیکنی که البته تاکنون نتوانسته قیمت بالای خود را توجیه کند و توقعات را برآورده. او می تواند با کنترل توپ و طراحی حملات تیمش در خانه، دهنوی و صادقیان که اتفاقاً هر دو مورد نظر سپاهان در فصل نقل و انقالات بودند را با همین یک بازی جا بگذارد و خودی نشان دهد. قطعاً با این کار دل هواداران را نیز به دست خواهد آورد و آن وقت حمایت ها از او برای رسیدن به لباس تیم ملی بیشتر خواهد شد. درخشش احتمالی او در حد نمایش تحسین برانگیز صادقیان در داربی خواهد بود و طبیعتاً او را مورد توجه قرار خواهد داد.

فرصت طلبی: خیلی ها امیدوارند آرش افشین در سپاهان و زیر نظر کرانچار به پیشرفتش ادامه دهد. او اگر می خواهد تیم ملی را در برزیل همراهی کند باید در دیدارهای بزرگ موثر واقع شود، کاری که در بازی با استقلال موفق به انجام آن شد، اما به شرطی روندش را بهبود ببخشد و نخواهد درجا بزند. کی روش قطعاً در خط حمله نیاز مبرم به مهاجم سرحال وسرعتی چون او دارد که ضد حملاتش را برابر تیم های قدرتمند دنیا پیاده کنند. حالا برای مدعی پوشیدن پیراهن تیم ملی و سکو قرار دادن جام جهانی برای لژیونر شدن و ترقی، چه زمانی با ارزش تر از دیدار با بهترین خط دفاعی لیگ. آرش افشین فرصت می خواهد و فرصت یعنی درخشش در برابر خط دفاعی نفوذ ناپذیر تیم دایی. گل زدن به پرسپولیس یعنی افتادن سر زبان ها. کاری که این روزها از پس هر مهاجمی بر نمی آید.

برای همه این نفرات انگیزه های شخصی بالایی برابر پرسپولیس وجود خواهد داشت و این بازی برای آنها خاص تر از سایرین است. می گوئید نه، بنشینید و جدال سپاهان-پرسپولیس را ببینید!