به گزارش پارس فارس، شنیده می شود نام اعضای تیم ملی تکواندو نایب قهرمان مسابقات جام جهانی ۲۰۱۲ آروبا از لیست پاداش وزارت ورزش و جوانان خارج شده است.

تقدیر وزارت ورزش از قهرمانان سال گذشته، طی هفته آینده انجام خواهد شد، اما به گفته یکی از ملی پوشان تیم نایب قهرمان جام جهانی تکواندو، اسامی تکواندوکاران از لیست وزارت خارج شده است.

مهران عسکری در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در این خصوص گفت: تیم ملی تکواندو در سال ۲۰۱۲ عنوان نایب قهرمانی در مسابقات جام جهانی آروبا را کسب کرد و طبق قانون وزارت ورزش و جوانان باید به نفرات حاضر در ترکیب تیم ملی جوائزی پرداخت می شد، اما تا به امروز هیچ خبری از وعده های داده شده نیست.

وی افزود: طبق قوانینی که مصوب شده به تیم قهرمان ۸۰ سکه، نایب قهرمان ۴۰ سکه و تیم سوم هم ۲۰ سکه بعد از کسب عناوین مختلف باید پرداخت شود، اما این روزها شنیده ایم که نام تیم ملی تکواندو که در آروبا عنوان نایب قهرمانی را کسب کرده است از لیست جوائز خط خورده است. در صورتی که تا سال ۲۰۱۰ تیم هایی که عناوین قهرمانی را کسب کرده اند جایزه های خود را دریافت کرده اند.

عضو تیم ملی تکواندو در مسابقات جام جهانی آروبا گفت: مسئولان فدراسیون با پیگیری های خود نام اسامی حاضر در مسابقات جام جهانی را به وزارت ورزش و جوانان ارسال کرده اند، اما در عین ناباوری شنیده ایم که نام ما را از لیست اهدا جایزه حذف کرده اند. تیم ملی فوتبال راهی جام جهانی می شود و بلافاصله ۵۰ میلیون و کلی امتیاز به آنها می دهند، اما تیم ملی تکواندو که نایب قهرمان دنیا می شود نام ورزشکارانش را از لیست جوائز خط می زنند.

عسکری در ادامه گلایه های خود، خاطرنشان کرد: بحث ما جوایزی که به والیبالیست ها و فوتبالیست ها می دهند نیست، هر کسی هرچقدر جایزه گرفته نوش جانش، اما مزد زحمات ما چه می شود؟ این را همه می دانند که ما ورزشکاران در رشته های انفرادی چندان درآمدی نداریم و تنها دل خوشیمان جوایزی است که پس از قهرمانی به ما می دهند. متاسفانه مسئولان ورزش مظلوم تر از تکواندوکاران پیدا نکرده اند و به همین دلیل نام ما را از لیست جوایز خط زده اند. البته هدف ما از این صحبت ها انتقاد از سرپرست جدید وزارت ورزش و جوانان نیست، چرا که مسئولان قبلی باید این جوایز را پرداخت می کردند.

تکواندوکار تیم ملی در مسابقات جام جهانی آروبا در مورد اینکه درآمد ورزشکاران تیمی چند برابر ورزشکاران انفرادی است، گفت: قرارداد های ورزشکاران تیمی ده برابر ورزشکاران انفرادی است و همین اتفاقات باعث می شود دیگر انگیزه ای بین ورزشکاران انفرادی باقی نماند. به کشتی فرنگی نگاه کنید که با آن همه افتخارات که در المپیک لندن کسب کردند چه اتفاقی رخ داد. سرمربی رفت و کشتی گیران هم یکی پس از دیگری می خواهند راهی کشورهای دیگر شوند!