به گزارش پارس ، اسلامی در گفت وگو با ایسنا، تصریح کرد: وقتی بورس با سرعت زیادی سیر صعودی می گیرد متقاضیان زیادی به صف خریداران سهام می پیوندند که با ادامه یافتن این روال، قیمت ها افزایش و شاخص ها بالا می روند اما با توجه به این که این افزایش شاخص ها، جنبه اقتصادی ندارد، با فروکش کردن تب هیجانی بازار با رکود مواجه می شود.

وی با بیان این که روند فعلی باید کنترل شود اظهار کرد: با توجه روند مثبت و رو به رشد اقتصاد اگر بتوان به روند صعودی شاخص ها یک سرعت منطقی داد و واکنش های هیجانی را از بازار دور کرد، بازار سرمایه ایران در شرایطی ایده آل به کار خود ادامه خواهد داد.

اسلامی بازگشت سرمایه های مردم از بازارهای کاذب سکه و ارز، تبیین گزارشات ۱۲ ماهه شرکت ها و انتخابات ریاست جمهوری را سه دلیل عمده رشد شاخص بورس در روزهای اخیر دانست و افزود: در این شرایط باید سرمایه گذاران برنامه ریزی بلند مدت کنند و روال طبیعی بازارهای سرمایه را تجربه کنند.

وی بازگشت اطمینان به بازار را اصلی ترین وظیفه دولت در حوزه بازار سرمایه دانست و تصریح کرد: پیش بینی سود بنگاه های اقتصادی در سال های گذشته چندان ممکن نبوده به همین دلیل در زمان های زیادی امکان برنامه ریزی از سرمایه گذاران گرفته شده است. به همین دلیل دولت باید با شفاف کردن برخی مراحل اقتصادی امکان این پیش بینی را محقق کند.

اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: فرهنگ اقتصادی ایران همواره بانک محور بوده است باید تلاش کنیم آشنایی و دسترسی مردم به بورس راحت شود و از بازار سرمایه به عنوان یک شیوه تامین مالی نوین در اقتصاد ایران بهره مند شویم.