به گزارش پارس ، به نقل ازباشگاه خبرنگاران، سیزدهمین دوره از لیگ برتر در حالی در آستانه هفته ششم خود قرار دارد که از همین هفته های نخست با رقابت فشرده همه تیمها همراه است.

تیم های استقلال، فولاد، نفت تهران، پرسپولیس، تراکتورسازی تبریز، سپاهان، صبای قم، گسترش فولاد تبریز، سایپا، راه آهن، استقلال خوزستان، ملوان، مس، داماش گیلان، ذوب آهن و فجر سپاسی ۱۶ تیمی هستند که در مسابقات لیگ با هم رقابت می کنند.

*مردان فرکی، هم چنان شگفتی ساز

فولادی ها همان طور که در دوره گذشته شگفتی سازان لیگ برتر بودند در این دوره نیز همچنان روند مثبت خود را تکرار کرده اند.

تیم فوتبال فولاد با توجه به یک امتیاز کسر شده از استقلال در پایان هفته پنجم صدر جدول را از آن خود کرده است.

فولادی ها با ۱۲ امتیاز از ۵ دیدار، نشان داده اند که امسال نیز حرف زیادی برای گفتن دارند.

فولاد امسال در لیگ قهرمانان آسیا نیز شرکت می کند.

*ژنرال و عصای دستش

یکی از خصوصیات خاص امیر قلعه نویی سازماندهی وی در مورد مدیریت چهره های جنجالی اش است.

فرهاد مجیدی اگر چه ستاره ای بود که تارهای ارتباطی اش با امیر چندان مستحکم نبود و با هم نیز به مشکل برخورده بودند اما هر دو نشان دادند که حرفه ای هستند.

مجیدی در بسیاری از مواقع حساس به خصوص دیدار هفته پنجم تیمش یک گل حیاتی را برای آبی پوشان به ثمر رساند و سه امتیاز شیرین برای قلعه نویی بدست آمد تا وی در مصاحبه ای عنوان کند که اگر به قهرمانی در لیگ دست پیدا کنند این سه امتیاز نقش پررنگی داشته است.

*پرسپولیس و خروج از بحران سرخ

گویا پرسپولیس دایی امسال از بحران سرخی که مدتها گریبانگیرش بود خارج شده است.

سرخپوشان پایتخت در پایان هفته پنجم در رتبه چهارم جدول قرار گرفته اند و ۱۰ امتیازی هستند تا نشان دهند امسال همه تلاش خود را برای رسیدن به جایگاه مورد نظرشان بکار می بندند.

یکی از اتفاقات جالب در تیم دایی این است که هر ۴ گل به ثمر رسیده در این تیم توسط بازیکنان تازه وارد زده شده است.

دایی امسال دوباره به پرسپولیس بازگشت تا برای روزهای طلایی این تیم تلاش کند هر چند جدایی کاپیتان محبوب این تیم یعنی علی کریمی برای هواداران ناگوار بود اما نتایج قابل قبول این تیم می تواند نوید بخش روزهای خوبی در آینده باشد.

پرسپولیس در ابتدای فصل با حواشی شدید مدیریتی مواجه بود اما سرانجام رویانیان در این تیم ماندگار شد تا آرامش نسبی به این تیم بازگردد و حالا هواداران این روند خوب را هم چنان از تیم خود انتظار دارند.

*فجر سپاسی ناکام لیگ برتر

شاید بتوان تیم فجر سپاسی را ناکام ترین تیم لیگ برتر دانست تیمی که از ۵ بازی خود به یک برد دست پیدا کرده است و ۴ باخت داشت و حالا جایی در قعر جدول دارد و از همین حالا زنگ هشدار سقوطش به صدا در آمده است.

*مثلث جریمه شده ها

سه تیم استقلال تهران- ملوان و سایپا ۳ تیمی هستند که جریمه یک امتیازی برای آنها در نظر گرفته شده است. استقلال با کسر این یک امتیاز دوم، سایپا یازدهم و ملوان دوازدهم است.

*ذوب آهن همچنان در بحران

تیم ذوب آهن امسال نیز در بحران به سر می برد و در رده پانزدهم جدول قرار گرفته است. ذوبی ها تنها ۳ امتیاز از ۵ دیدار کسب کرده اند و شرایط خوبی ندارند.

*تیم های بدون برد جدول

تنها سه تیم در جدول قرار دارند که هیچ بردی بدست نیاورده اند. مس- داماش و ذوب آهن سه تیمی هستند که تا به حال حریفانشان را نبرده اند.

این سه تیم به ترتیب در رتبه های سیزدهم - چهاردهم و پانزدهم قرار دارند.

*استقلال، بهترین خط حمله

بهترین خط حمله در پایان ۵ هفته به تیم استقلال تهران تعلق دارد.

تیم استقلال امسال یکی از مدعیان قهرمانی است و حالا نیز در رتبه دوم قرار دارد.

*پرسپولیس، بهترین خط دفاع

بهترین خط دفاع به تیم پرسپولیس تعلق دارد.

پرسپولیس تنها یک گل در ۵ دیدار دریافت کرده است و در حال حاضر در رتبه چهارم جدول قرار دارد.

*استقلال با بیشترین تفاضل گل

تیم استقلال تهران با تفاضل گل ۴ + بیشترین تفاضل گل را دارد.

استقلالی هر چند خط حمله بسیار قوی دارند اما خط دفاع چندان قدرتمندی ندارند و امسال علیرغم عملکرد قابل قبول رحمتی، خط دفاع مشکلات زیادی داشته اند.

لیگ برتر هم چنان با جدیت ادامه می یابد و باید دید چه تغییری در پله های جدول ایجاد می شود.