به گزارش پارس ، سرمربی تیم ملی تکواندو در مسابقات جهانی مکزیک، در گفت وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که بحث سرمربیگری دوباره اش در تیم ملی به کجا رسیده است؟ اظهار کرد: هیچ خبری ندارم و قرار شده مسئولان فدراسیون تماس بگیرند و شرایط را بگویند. بعد از بازگشت از مسابقات قهرمانی جهانی یک بار صحبت کرده ایم و منتظر جواب آنها هستم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است در تیم ملی حضور داشته باشد و این که همزمان در تیم باشگاهی هم فعالیت خواهد کرد؟ افزود: از همان ابتدا که من سرمربیگری تیم ملی را پذیرفتم مسئولان فدراسیون شرط گذاشته بودند که باید تنها در تیم ملی فعالیت کنم و در تیم باشگاهی نباشم. فکر می کنم اکنون هم برای این که بخواهم در تیم ملی باشم یکی از شروط آنها همین باشد. به هر حال ۱۲ – ۱۳ روز منتظر جواب مسئولان فدراسیون بودم و هستم. باید از این بلاتکلیفی خارج شوم.

مرتضی کریمی با تاکید بر این که بعد از حدود دو هفته بلاتکلیفی، تصمیم خود را گرفت، گفت: وقتی این شرایط را دیدم با مسئولان تیم استیل البرز صحبت کردم و به توافق اولیه رسیدیم. قرار است تمرینات این تیم از بیستم مرداد شروع شود و یک فصل دیگر هم با این تیم باشم.

وی با انتقاد از مسئولان فدراسیون که او را به جلسه کادر فنی تیم ملی برای اعزام به بازی های کشورهای اسلامی دعوت نکرده اند، گفت: وقتی برای تصمیم گیری در مورد تیم ملی و آینده تکواندوکاران از من دعوت نمی کنند یعنی این که تمایلی ندارند من در تیم ملی باشم. اگر برای من احترامی قائل بودند برای این جلسه حتما دعوتم می کردند.

کریمی افزود: جالب این که بعد از این جلسه هشت نفر را به اردوی تیم ملی برای بازی های کشورهای اسلامی دعوت کردند که برخی از آنها اصلا در اردو هم نبودند. اگر به جلسه دعوت می شدم نقطه نظراتم را می گفتم و می توانستم از قول هایی که به ملی پوشان داده بودم دفاع کنم. در ترکیب دعوت شدگان به اردو محمد باقری معتمد و فرزاد عبداللهی حضور دارند که به شکل انتصابی به این تیم ملی اضافه شدند و برخی دیگر مانند شیری، قبادی و عرفانیان که در اردو بودند و حق شان حضور در تیم بود کنار گذاشته شدند.

وی این کار مسئولان تیم را نامناسب دانست و گفت: برخی از ملی پوشان در لیست نهایی که به بازی های کشورهای اسلامی ارسال شد حضور داشتند، اما به اردو دعوت نشده اند. این ملی پوشان زحمت کشیده بودند و حق داشتند در تیم باشند یا این که حداقل بین آنها انتخابی برگزار شود.