به گزارش پارس به نقل از دنیای اقتصاد، اما وزیر به دلیل حضور در جلسه هیات دولت به ساختمان شورای رقابت نرفت. در همین حال دیروز جمشید پژویان رییس شورای رقابت نکات جالبی در مورد دستورالعمل قیمت گذاری عنوان کرد. وی در این گفت و گو با اشاره به اینکه براساس مطالعات انجام شده و گزارش های دریافتی در سال ۹۱ نه تنها خودروسازان ارز مبادله ای بلکه از ارز مرجع نیز استفاده کرده اند، تصریح کرده که تعیین دستورالعمل قیمت گذاری خودرو بر اساس ارز آزاد منتفی است.


وی با اشاره به اینکه که جلسه امروز (چهارشنبه) با حضور معاونان وزارت صنعت برگزارشد و گفت وگوهای موثری برای تعیین تکلیف قیمت گذاری خودرو صورت گرفت، افزود: نخستین درخواست شورا از وزارت صنعت شفاف سازی اطلاعات ارسالی بود چرا که هستند اطلاعاتی که هنوز به صورت شفاف در اختیار شورای رقابت قرار ندارد.


وی با بیان اینکه در روند صحبت های دیروز دستورالعمل قیمت گذاری خودرو بر اساس ارز آزاد منتفی شد، تصریح کرد: هرگونه افزایش قیمت از سوی خودروسازان غیرقانونی بوده و وزارت صنعت باید بررسی های لازم را در این مسیر انجام دهد و اگر افزایش قیمتی را مشاهده کرد دستور بازگشت قیمت ها را اعلام کند.


پژویان با تاکید بر اینکه در غیراین صورت شورای رقابت برخورد قانونی را بر اساس قانون با متخلفان انجام خواهد داد، اظهار کرد: تعیین دستورالعمل قیمت خودرو بر اساس ارز آزاد مطابق گزارش های دریافتی سال ۹۱ به شورای رقابت مبنی بر چگونگی استفاده خودروسازان از ارز آزاد و مبادله ای منتفی شده است.


وی ضمن اشاره به اینکه تعیین دستورالعمل قیمت گذاری خودرو بر اساس ارز مبادله ای بسیار معقول است، گفت: براساس مطالعات انجام شده و گزارش های دریافتی در سال ۹۱ نه تنها خودروسازان ارز مبادله ای بلکه در برخی موارد اقدام به دریافت ارز مرجع نیز کرده اند در نتیجه شورا تعیین دستورالعمل قیمت گذاری خودرو بر اساس ارز مبادله ای را تغییر نداده و روال گذشته انجام خواهد شد.


پژویان اضافه کرد: بعد از بحث های متعدد در جلسه در نهایت به این جمع بندی رسیدیم که همان دستورالعمل گذشته را اجرا کنیم البته باید تاکید کنم این تصمیم با رای گیری نبود بلکه بر اساس اطلاعات انجام شده اعضا به این نتیجه رسیدند که تعیین دستورالعمل بر اساس ارز مبادله ای بسیار معقول است.