المپیک 2021 بعد از یکسال تاخیر در توکیو برگزار شد. پیکارهای کشتی المپیک 2021 از دیروز آغاز می‌شود. فرنگی‌کاران آغازگر پیکارهای کشتی المپیک 2021 بودند.

 


به گزارش خبرنگار مهر، یازدهمین روز از بازی‌های المپیک توکیو امروز سه‌شنبه با رقابت ورزشکاران ایران در کشتی فرنگی پیگیری شد که طی آن محمدرضا گرایی فرنگی کار وزن ۶۷ کیلوگرم تیم ملی کشتی ایران به مبارزه با حریفان خود پرداخت.

۱۶:۱۶ - حذف علی هاشمی از مسابقات وزنه برداری

رقابت‌های دسته ۱۰۹ کیلوگرم وزنه برداری بازی‌های المپیک توکیو عصر امروز در حالی به پایان رسید که علی هاشمی با اوت کردن وزنه‌ها در حرکت دوضرب، از دور رقابتها حذف شد. علی هاشمی در حرکت یکضرب رکورد ۱۸۴ کیلوگرم را به ثبت رساند و پنجم شد.

او در حرکت اول وزنه ۱۷۷ کیلوگرم را بالای سر برد. هاشمی در حرکت دوم پشت وزنه ۱۸۱ کیلوگرم قرار گرفت که این وزنه را هم بالای سر برد. نماینده ایران در حرکت سوم ۱۸۴ کیلوگرم را نیز مهار کرد.

سیمون مارتیروسیان از ارمنستان در حرکت یک ضرب وزنه ۱۹۵ کیلوگرم را مهار کرد و رکورد یک ضرب المپیک را ۲ کیلوگرم شکست.

هاشمی در حرکت دوضرب دو بار برای مهار وزنه ۲۲۶ کیلوگرم اقدام کرد که ناموفق بود و در حرکت سوم نیز وزنه ۲۲۸ کیلوگرم را انتخاب کرد که این وزنه را نیز اوت کرد. هاشمی در صورت مهار وزنه ۲۲۸ کیلوگرم می‌توانست به مدال برنز دست یابد.

در پایان این رقابتها وزنه بردار ازبک، اکبر ژورائف با مجموع ۴۳۰ کیلوگرم برنده مدال طلا شد. مدال نقره به سیمون مارتیروسیان ارمنستانی با مجموع ۴۲۳ کیلوگرم رسید و آرتورز پلسنیکس از لتونی با ۴۱۰ کیلوگرم صاحب مدال برنز شد.

روز خوب کشتی فرنگی با دومین مدال ایران/ «برنز» بر گردن «ساروی»

۱۶:۰۳ - اولین مدال برنز ایران به دست آمد

محمد هادی ساروی ملی‌پوش وزن ۹۷ کیلوگرم تیم کشتی فرنگی ایران در دیدار رده بندی بازی‌های المپیک توکیو به مصاف آروی ساوولاینن از فنلاند رفت که با نتیجه ۹ بر ۲ پیروز شد و به مدال برنز دست یافت.

محمدهادی ساروی روز گذشته در دور اول آدم بودجملین از الجزایر را با نتیجه ۹ بر صفر شکست داد و در دور بعد با نتیجه ۶ بر صفر کریل میلوف از بلغارستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. ساروی در نیمه نهایی مقابل آرتور الکسانیان از ارمنستان با نتیجه ۴ بر ۱ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت.

۱۵:۱۴ - مدال برنز ایران از دست رفت

محمدعلی گرایی امروز با حضور در دیدار رده بندی وزن ۷۷ کیلوگرم کشتی فرنگی بازی‌های المپیک توکیو به مصاف شوهی یابیکو از ژاپن رفت که با نتیجه ۱۳ بر ۳ شکست خورد و پنجم شد.

گرایی روز گذشته در دور نخست یوسوانیس پنا فلورس از کوبا را با نتیجه ۷ بر ۳ شکست داد و در دور دوم بوزو استارسویچ از کرواسی را با نتیجه ۵ بر ۵ شکست داد و راهی نیمه نهایی شد.

وی در مرحله نیمه نهایی به مصاف تاماس لورینچ قهرمان جهان و دارنده مدال نقره المپیک از مجارستان رفت که با نتیجه ۶ بر ۵ باخت و به دیدار رده بندی راه یافت.

روز خوب کشتی فرنگی با دومین مدال/ «برنز» بر گردن «ساروی» درخشید

۱۳:۵۶ - صعود گرایی به فینال و قطعی شدن دومین مدال

محمدرضا گرایی نماینده وزن ۶۷ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران امروز با حضور در مرحله نیمه نهایی بازی‌های المپیک توکیو به مصاف زویدزه از گرجستان رفت. گرایی در این دیدار با نتیجه ۶ بر یک پیروز شد و به فینال راه یافت.

فرنگی‌کار کشورمان صبح امروز پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم هورتا از کلمبیا را با ۸ بر صفر شکست داد و در دور بعد استابلر از آلمان را با نتیجه ۵ بر ۵ از پیش رو برداشت.

۰۹:۲۱ - غلامرضا محمدی: آزادکاران مهیای حضور در المپیک هستند

غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: شرایط بچه‌ها خیلی خوب است. امروز یک جلسه تمرین داشتیم. قرعه کشی هم امروز برگزار می‌شود. آماده حضور در مسابقات هستیم.

وی تاکید کرد: قرعه حسن یزدانی و رضا اطری برای فردا مشخص خواهد شد و امیدوارم آن چیزی که در توان دارند از خود نشان دهند.

محمدی گفت: بچه‌ها خوب زحمت کشیدند و امیدوارم نتیجه خوبی کسب کنند. ما مهیای حضور در المپیک هستیم و امیدوارم بچه‌ها جنگنده در تشک حاضر شوند.

۰۹:۱۸ - جزینی: یک مبارزه همراه با ناداوری به سود کشتی فرنگی ایران تمام شد

رسول جزینی مربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در خصوص عملکرد محمدرضا گرایی و صعودش به نیمه نهایی گفت: دیدار مقابل حریف آلمانی همراه بود با ناداوری مشهود که خوشبختانه رضا توانست با شایستگی و قابلیت‌های خود این مسابقه را به نفع خود تمام کند.

وی ادامه داد: در داوری‌های روز گذشته هم بارها این موضوع را دیدیم که مانع از رسیدن ملی‌پوشان‌مان به حقشان شد اما گرایی بدون توجه به وضعیت داوری کار را مقابل این قهرمان عنوان‌دار جهان یکسره کرد.

گرایی از سد حریف نامدار آلمانی گذشت/ صعود به نیمه‌نهایی

۰۹:۱۵ - گرایی: قول می‌دهم همه توانم را بگذارم

محمدرضا گرایی بعد از راهیابی به مرحله نهایی گفت: حریف آلمانی من عنوان دار جهان بود و می‌دانستم کار سختی مقابل او دارم اما توانستم شکستش بدهم.

این کشتی گیر در بخش دیگری از صحبت‌هایش به مسابقه اولش اشاره کرد و گفت: صبح با کشتی گیر کلمبیا مسابقه داشتم که خیلی بد بدن بود که از پس‌اش برآمدم.

ملی پوش فرنگی ایران ادامه داد: بعد از حریف آلمانی باید برای رفتن به فینال با کشتی گیر گرجستان مسابقه بدهم. البته قبلاً یک بار کشتی گیر گرجستان را شکست داده‌ام و امیدوارم امروز عصر هم همین نتیجه را کسب کنم و بتوانم به فینال بروم.

گرایی در پاسخ به این سوال که پیش بینی می‌شد شکست محمدعلی (برادرش) در روز گذشته روی عملکرد او تأثیر داشته باشد، گفت: من هدف‌های خودم را دارم. درست است که وقتی محمدعلی باخت، خیلی ناراحت شدم اما این موضوع نباید روحیه من را به هم می‌ریخت. اجازه ندادم این نتیجه ذهن من را خراب کند.

کشتی گیر وزن ۶۷ کیلوگرم تیم ملی ایران حرف‌هایش را این‌طور به پایان برد: ان‌شاءالله بعد از ظهر حریفم را شکست می‌دهم و به فینال راه پیدا کنم. قول می‌دهم که تمام توانم را به کار بگیرم و چیزی کم نگذارم.

۰۸:۴۱ - گرایی از سد حریف نامدار آلمانی گذشت / صعود به نیمه نهایی

محمدرضا گرایی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف هورتا از کلمبیا رفت و ۸ بر صفر به پیروزی رسید. گرایی در کشتی بعدی به مصاف استابلر قهرمان جهان از آلمان رفت که با نتیجه ۵ بر ۵ موفق به شکست حریف شد. نماینده کشورمان با این پیروزی به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله به مصاف «زویدزه» از گرجستان خواهد رفت.

گرایی از سد حریف نامدار آلمانی گذشت/ صعود به نیمه‌نهایی

۰۷:۱۲ - محمدرضا گرایی در نخستین گام پیروز شد

محمدرضا گرایی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف هورتا از کلمبیا رفت و ۸ بر صفر به پیروزی رسید. وی با این پیروزی در دور سوم با برنده کشتی میان استابلر قهرمان جهان از آلمان و مته نمس از صربستان کشتی می‌گیرد.