کمیته برگزاری بازی‌های توکیو امروز به طور رسمی اعلام کرد حضور تماشاگران خارجی در بازی‌های المپیک و پارالمپیک سال آینده ممنوع است.

در همین رابطه توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک اظهار داشت: ما ناراحتی خودمان را از غیبت همه هواداران مشتاق المپیک از سراسر جهان و البته خانواده‌ها و دوستان ورزشکارانی که قصد داشتند به بازی‌ها بیایند، اعلام می‌کنیم.

وی افزود: ما برای این اتفاق واقعا متاسفیم. می‌دانیم که این یک فداکاری بزرگ برای همه است. ما از همان ابتدای این بیماری همه گیر گفتیم که به فداکاری نیاز داریم.

باخ یادآور شد: ما همچنین گفته بودیم نخستین اصل ایمنی است. هر تصمیمی ابتدا باید به اصل ایمنی احترام بگذارد. من می‌دانم که شرکا و دوستان ژاپنی ما به راحتی به این نتیجه نرسیدند. همراه با آنها اولویت کمیته بین‌المللی المپیک ایمنی و سلامت ورزشکاران در المپیک و پارالمپیک است. ما و مردم مهربان ژاپن در کنار دوستان ژاپنی خود شانه به شانه ایستاده‌ایم تا شاهد بازی‌های موفق باشیم.

رئیس کمیته بین‌المللی المپیک یادآور شد: همراه با شبکه‌های تلویزیونی تلاش می کنیم تا مردم سراسر جهان قادر باشند بازی های توکیو را را ببینند.