به گزارش پارس به نقل از ایرنا ، علیرضا سمندر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران در اردبیل افزود: بعد از فوتبال بالاترین آمار ورزشکاران در ایران متعلق به ورزش کاراته است.

وی بیان کرد: این تعداد کاراته کار در بیش از 80 سبک کنترلی و غیر کنترلی در این رشته فعال هستند.

وی با بیان اینکه اعضای تیم ملی کشور اغلب از قهرمانان سبکی هستند ، ادامه داد : نگاه ما به مدال های سبکی نیست بلکه سعی بر این است که تیم ملی کاراته در سطح جهانی و آسیایی برای کشور افتخارآفرینی کند.

سمندر به فعالیت کاراته کاران ایرانی در سطح جهانی اشاره کرد و افزود: 20 مربی ایرانی در خارج از کشور به عنوان مربی های تیم های مختلف در کشورهای جهان فعالیت دارند.

رییس فدراسیون کاراته ایران به الویت های فدراسیون کاراته اشاره کرد و گفت: مسابقات آسیایی بزرگسالان ژاپن ، برگزاری مسابقات جهانی نوجوانان و جوانان و امید در اندونزی و انتخابات هیات رئیسه کاراته از جمله برنامه های فدراسیون در سالجاری است.

وی با بیان اینکه در سال 2020 کاراته وارد مسابقات المپیک می شود ، افزود: با ورود کاراته به المپیک جایگاه ایران نیز با شرکت در بازی های المپیک ارتقا می یابد.

سمندر گفت: هم اکنون ایران قهرمان آسیا بوده و در مسابقات پیش رو نیز سعی خواهد کرد این قهرمانی ها را تکرار کند.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه استان اردبیل در هیات های کاراته کشور گفت: استان اردبیل رتبه هشتم را در بین هیات های کاراته کشور داشته و در اردوهای تیم ملی نتوانسته آنطور که باید شایسته عمل کند.

وی این موضوع را نشانه ضعف مدیریتی هیات کاراته در گذشته عنوان کرد و افزود: امید می رود با فعالیت هیات جدید کاراته در این استان این ضعف ها برطرف شود.