سرمربی تیم ملی فوتبال ایران برای دیدار دوستانه با تیم ملی سوریه ، ۲۴ بازیکن را به تیم ملی فراخواند.

در این فهرست اسامی بازیکنان کمتر شناخته شده و جوانی مانند ابوالفضل جلالی از سایپا و مهدی تیکدری از تراکتور هم دیده می شوند که هر دو بازیکن مدافع و وینگر چپ هستند.

در عوض همچنان بازیکنانی مانند رامین رضاییان، وریا غفوری و ... با وجود غیبت چندین بازیکن دیگر، جایی در اندیشه‌های سرمربی کروات تیم ملی ندارند.

با در نظر گرفتن اینکه تیم ملی پس از این اردو، زمان دیگری برای آماده سازی طولانی برای بازی با رقبای خود در انتخابی جام جهانی نخواهد داشت، باید بازیکنان فعلی را از جوان تا باتجربه، جزو نفرات نهایی سرمربی کروات دانست که قصد دارد در بازی با سوریه بازیکنانش را به حداکثر هماهنگی برساند.

در ادامه نگاهی به خطوط مختلف تیم ملی فوتبال خواهیم داشت.

دروازه

بازگشت علیرضا بیرانوند، سنگربان آنتورپ بلژیک، نوید یک رقابت داغ در دروازه تیم ملی را می‌دهد. او در اردوی مهر و آبان به دلیل مصدومیت یا نیمکت‌نشینی غایب بود ولی در ماه‌های اخیر بازی‌های زیادی را برای تیمش انجام داده و حالا می‌تواند مجددا قفس توری را از آن خود کند.

در عوض دیگر دروازه‌بان لژیونر تیم ملی یعنی امیر عابدزاده غایب است. برای رفع هر گونه ابهامی، کادر فنی تیم ملی این موضوع را ناشی از محدودیت‌های کرونا در جزیره مادیرا در پرتغال عنوان کرده است.

در نتیجه اگر عابدزاده دعوت می شد، از بین پیام نیازمند و رشید مظاهری یک نفر به تیم ملی می‌رسیدند که فعلا هر دو نفر در اردو حضور دارند. با این اتفاقات، دروازه‌بانی مانند حامد لک که بهترین عملکرد را در لیگ بیستم از خود نشان داده‌، جزو نفرات اصلی سرمربی کروات نیست.