به گزارش پارس به نقل از کاپ سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: قبل از آمدن کی روش تمام موارد را به وی گفتم اگر موارد را برای ایشان مطرح نمی کردم فکر نمی کنم اصلا کی روش به ایران می آمد. 
رانکو ایوانکوویچ بعد از هفته بیست و چهارم  مذاکرات خوبی را با محمدحسین نژادفلاح انجام داد و در نهایت تصمیم گرفت تا برای سرمربیگری در  این تیم به ایران سفر کند.
وی در این مدت با حال و هوای پرسپولیسی ها آشنا شد تا در فصل آینده تیم قدرتمندی را روانه رقابت های لیگ برتر کند. این سرمربی کروات بعد از شکست مقابل الهلال حالا در تلاش است که مذاکراتی را با قائم مقام باشگاه پرسپولیس انجام دهد تا در خصوص وضعیت نقل و انتقالات تیم باشگاه پرسپولیس وارد عمل شود و سپس ایران را به مقصد کرواسی ترک کند تا خود را برای شروع فصل آماده سازی مهیا کند.
برانکو ایوانکوویچ قبل از سفر به کرواسی با ما به گفت و گو پرداخت که در زیر می آید:
*ابتدا ممنونیم که وقت خودتان را در اختیار ما قرار دادید تا در خصوص مسائل مختلف به یک گپ خودمانی بپردازیم. 
من عادت به مقدمه چینی ندارم و خواهش می کنم که به اصل مطلب بپردازید. بگذارید مثالی برایتان بزنم؛ زمانی که سرمربی تیم ملی بودم بعضی از بازیکنان دیر به محل تمرین می رسیدند و به من می گفتند دلیل دیر رسیدشان ترافیک در خیابان است. من می گفتم ترافیک و شلوغی خیابان به من ارتباطی ندارد و باید به موقع در تمرینات حاضر شوید. حالا با گفتن این مثال بهتر است برویم سر اصل مطلب.
*برانکو ایوانکوویچ بعد از هفته بیست و چهارم به عنوان سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس انتخاب شد آیا شما از قبل در خصوص این تیم مطالعه کرده بودید یا اینکه به یکباره به شما این پیشنهاد داده شد؟
من می دانستم اوضاع واقعی پرسپولیس چگونه است. طبیعی است تیمی که نهم یا دهم جدول باشد فقط برای این می جنگد که خودش را در لیگ نگه دارد و مطمئنا وضعیت این تیم خوب نیست و حتی باید اوضاع تیم وخیم هم باشد. من درباره این مسائل کاملا آگاه بودم اما من از کار به هیچ عنوان نمی ترسم چون مربی باتجربه ای هستم و آگاهانه هدایت تیم پرسپولیس را پذیرفتم. زیرا اگر شرایط تیم خوب نباشد آبرویم زیر سوال می رود. ولی می دانستم به کجا قدم می گذارم و در واقع خیلی هم خوب شد که به پرسپولیس آمدم چون الان خیلی خوب با شرایط تیم و بازیکنان آشنایی پیدا کردم و اگر قسمت باشد و از آغاز فصل جدید شروع به کار کنیم هیچ زاویه تاریکی از تیم برای من وجود نخواهد داشت. به همین خاطر این آمدن زودرس ما خیلی حرکت خوبی قلمداد می شود ولی حرکت رو به جلوی من فقط مختص خودم نیست و به باشگاه هم بستگی دارد.

*چطور؟ در این باره کمی بیشتر توضیح دهید.
مذاکرات من و باشگاه به این شکل پیش رفت که چند هفته مانده به پایان لیگ به ایران بیایم و ابتدا تیم را آنالیز کنم و میزان کیفیتش را بسنجم و به همین خاطر این اتفاق خیلی خوب است چون کسی از تیم انتظار نداشت در این شرایط قهرمان لیگ شود. به طوری که علیرغم تمام مشکلات کاملا از اینکه زودتر به ایران آمدم کاملا راضی هستم. چون حتی یک روز را هم از دست ندادیم و این خیلی خوب است. 
*از آخرین قهرمانی پرسپولیس مدت زیادی است که می گذرد. در این مدت اکثر کارشناسان اعتقاد دارند پرسپولیس دچار بیماری شده که در این چند سال اخیر حتی نتوانسته به قهرمانی دست پیدا کند. شما به عنوان کسی که از فوتبال ایران شناخت کاملی دارید و اکنون سرمربی سرخپوشان هستید دلیل این بیماری را چه می بینید و آیا درمانی برای آن وجود دارد؟
ارزیابی حرفه ای من برای اذهان عمومی نیست. این در واقع آنالیزی است برای من و باشگاه. شما اطلاع دارید که مشکلات زیادی برای تیم وجود دارد ولی من به پرسپولیس آمدم تا برای ترقی فوتبال این تیم در ایران تلاش کنم و حتی ذهنیت فرهنگ فوتبال را تغییر بدهم. چون فوتبال جزو تملک کشور خاصی نیست و دیگر در تمام دنیا سراسری شده است و دیگر شما در فوتبال تفاوت فرهنگی را احساس نمی کنید و هیچ گونه تفاوت نژادی هم وجود ندارد و فوتبال یک موضوع جهانی است. بنابراین کسی که بخواهد در فوتبال نتیجه کسب کند باید ملاک های فوتبال جهان را بپذیرد. حالا این کشور می خواهد اروپایی باشد یا آسیایی. یا آمریکا باشد یا استرالیا. چون زبان فوتبال در دنیا مشترک است. 
*اکثر منتقدان بر این باورند که بزرگترین مشکل پرسپولیس و حتی فوتبال ایران عدم ثبات است. نمونه اش همین پرسپولیس که امسال بارها از لحاظ مدیریتی و مربیگری دچار تغییرات شد. به نظر شما این ثبات چقدر در پیشرفت یک تیم تاثیر دارد؟ 
 مهمتر از همه چیز خود باشگاه و سازماندهی که باشگاه مدیریت می کند، است و قوانین و آیین نامه ها با وجود ثبات خیلی راحت تر پیش می رود و هیات مدیره و مدیریت باشگاه می تواند روی توسعه باشگاه ها کمک کند. همه اینها باعث می شود تا یک تیم بتواند یک آکادمی محکم و یک تیم استاندارد داشته باشد. 
*قبل از آمدن برانکو حواشی درون تیم بسیار زیاد بود که با آمدن وی یک اتفاق خوب در تیم افتاد و آن هم دور شدن حواشی بود. زیرا از قبل شاهد این بودیم که در پرسپولیس انواع و اقسام اتفاقات رخ می داد. شما چطور با این قضیه برخورد کردید؟
یک باشگاه و تیمش برای شروع کار ابتدا باید آرامش داشته باشند و این خیلی مهم است. این اتفاق زمانی روی می دهد که قوانین و سیستم کار کردن مشخص باشد. چون در این حالت است که جنبه ورزشی کار مشخص می شود. ولی وقتی در تیمی نظم و انضباط و قانون نباشد طبیعی است نه فقط باشگاه بلکه یک خانواده هم دچار هرج و مرج می شود چون مشخص نیست هر کسی چه کاری دارد انجام می دهد. 

*یکی از مهمترین انتقاداتی که امسال به پرسپولیس می شود بحث جذب بازیکن بود. به طور مثال تادئو که جزو بازیکنان بی کیفیت لیگ بود و با رقم بالایی هم خریداری شد. برانکو ایوانکوویچ برای سال آینده برای جذب بازیکن چطور عمل خواهد کرد؟
اشتباهاتی در رهبری و هدایت تیم رخ داده و به همین دلیل نیاز است در وهله اول هم در خصوص بازیکنانی که قرار است به تیم اضافه شوند و هم در خصوص بازیکنانی که در تیم حضور دارند اطلاعات کاملی به دست آید تا چنین اشتباهاتی به حداقل برسد. کار کردن بسیار ساده است و طبیعتا در این مساله مربی نقش اساسی را بازی می کند. این مربی است که تصمیم می گیرد کدام بازیکن باید آورده شود و این بازیکن آیا در حد پرسپولیس است یا خیر. اما واضح است فهرستی از بازیکنانی که من می خواهم وجود دارد اما یک واقعیت هم وجود دارد و آن این است که آیا اصلا آن نفرات قابل آوردن هستند یا خیر زیرا اگر بودجه ای وجود نداشته باشد دوباره بازیکنان ضعیف آورده می شوند و باز هم پرسپولیس باید به رده هفتم چشم بدوزد. 
*پرسپولیس بازی الهلال را با هر شرایطی که بود واگذار کرد اما بعضی ها اعتقاد دارند حواشی پیش آمده قبل از بازی مانند تمرین بازیکنان در هتل به جای سالن تمرکز بازیکنان را از آنها گرفت. شما هم این مساله را قبول دارید؟
 
نه، اینها فقط یکسری صحبت ها و تفکرات ساده لوحانه است. من حتی به تیم ملی ایران هم در راهروهای هتل تمرین می دادم. چون من همیشه یک نقشه A و یک نقشه B برای خودم کنار می گذارم و آن تمرین، تمرین بیدارباش تیم است و بازیکنان حدود 20 دقیقه کمی گرم می کنند. در کل باید بگویم ما نتیجه را به الهلال واگذار کردیم و باید اعتراف کنم این تیم قوی ترین تیم آسیاست. من حتی قبل از مسابقه در تهران هم این حرف را گفتم و دوباره اکنون هم آن را اعلام می کنم و آن کاملا مشهود بود. ما در تهران توانستیم الهلال را شکست دهیم ولی می دانستیم اوضاع در بازی  برگشت بسیار دشوار خواهد بود و در ریاض در نیم ساعت آخر بازی ما کاملا آنها را به عقب کشیده بودیم و اگر عالیشاه و علی عسگری موقعیت های خود را به گل تبدیل می کردند و اگر بازی به 2 بر یک یا 2-2 کشیده می شد آن وقت هر احتمالی داده می شد ولی الهلال سزاوارانه برنده شد و این تنها واقعیتی است که وجود داشت و نباید آن را پنهان کرد و برایش توجیهی آورد. من نباید شکست تیمم را توجیه کنم که چون کفشگری، خانزاده و بنگر را در اختیار نداشتم و یا اینکه مایکل اومانیا، علی عسگری و طارمی با مصدومیت بازی کردند. من به دنبال توجیه این مسائل نیستم بلکه به دنبال این هستم که چه کاری انجام دهم تا تیمم بهتر شود. 
*آیا برانکو ایوانکوویچ برای فصل جدید فهرست خود را اعلام کرده یا اینکه هنوز به دنبال مذاکره با باشگاه است؟
چون همه مسائل روشن است دیگر این فهرست اهمیتی ندارد. زیرا ما باید اول بازیکن بیاوریم و بعد بتوانیم برویم به سمت فهرستی که مازاد هستند و بازیکنی که می خواهیم بیاوریم کاملا به بودجه باشگاه بستگی دارد. این معادله خیلی ساده است. 
*زمانی که باشگاه با شما مذاکره کرد وعده های زیادی به شما برای فصل آینده دادند.اگر این وعده ها عملی نشود برنامه شما برای فصل آینده چه خواهد بود؟
من اکنون نمی توانم در این باره صحبت کنم چون اینها موضوعات فرضی هستند. 
*چقدر از مشکلات مدیریت پرسپولیس خبر دارید؟
همه چیز را می دانم و برایم ساده و روشن است. 
*پرسپولیس امسال در اکثر نقاط زمین دچار مشکل بود. با توجه به اینکه برانکو ایوانکوویچ در تیم هایی کار کرده که با آنها قهرمان شده چه برنامه ای برای رفع این نقایص دارد؟
اگر این نقاط ضعف رفع نشود مطمئنا مشکل پیش می آید و دیگر نمی شود توقع جاه طلبی از تیم داشت و نمی شود جوابگوی این ارتش بسیار زیاد هواداران پرسپولیس بود. من با شما هم عقیده هستم و ما تمام این مشکلات را داریم اما احتمالا مدیران باشگاه هم از این مشکلات خبر دارند. 
*پس چرا عکس العملی نشان نمی دهند؟
به نظرم باید کمی آرام باشیم چون هنوز زمان داریم.
*اما قانون فوتبال ما به خصوص برای دو تیم استقلال و پرسپولیس معمولا این بوده که همه مدیران مشکلات را می دانند اما وقتی به مرحله اجرا می رسد که این دو تیم زمان را به کلی از دست داده اند. 
این هم برای من روشن است. این اتفاقات در خیلی از باشگاه های بزرگ هم رخ می دهد. می دانید چرا؟ چون مدیریت ها نمی آیند تا به حرف مربیان خود گوش کنند و در تمام دنیا این اتفاق می افتد و قطعا همه مربیان به موقع به مدیران می گویند.

*یک انتقادی که برای برانکو مطرح شده این است که وی کمی تفکرات دفاعی دارد. به عنوان مثال در بازی با الهلال بعد از خوردن گل دوم، پرسپولیس توپ و میدان را در اختیار گرفت.بحث این است که چرا از همان ابتدا تیم اینطور بازی نکرد.
ما در بازی با لخویا گل هایمان را در 15 دقیقه آخر بازی دریافت کردیم. حتی تا دقیقه 74 آنها حتی به نزدیک دروازه هم نتوانستند برسند و گل را از روی یک اشتباه خیلی ساده دریافت کردیم. ما به عربستان رفتیم که گل بزنیم اما احتمالا در این زمینه باید از حریف هم سوال شود چون شاید آنها هم میل دارند تا گلزنی کنند! در بازی با الهلال در نیم ساعت پایانی کاملا به آنها فشار آوردیم. چون تیم من به لحاظ جسمانی به قدری در شرایط مطلوب است که در همین مدت کوتاه در نیم ساعت آخر سوار بر حریف بودیم. همانطور که در دقیقه 92 در تهران به الهلال گل زدیم. این در واقع بحث روانی الهلالی ها بود. آنها تیم خوب و دفاع خوبی داشتند ولی به دنبال ضدحمله بودند. اما نمی دانم چه کسی گفته من مربی دفاعی هستم. اگر بخواهند از من انتقادی بکنند باید بر اساس استدلال و ادله باشد. پیروز شدن یک مساله است و آرزوی برخی ها را برآورده کردن مساله ای دیگر. 
*ایرانی ها یک ضرب المثل دارند و آن این است که دو پادشاه در یک اقلیم نمی گنجند اما ما جمعه شاهد حضور دو پادشاه در یک اقلیم بودیم، یک طرف کی روش و طرف دیگر برانکو ایوانکوویچ.
 
 من در حال حاضر سرمربی بزرگترین تیم قاره آسیا هستم و کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران. این خیلی خوب است که من و ایشان بتوانیم با یکدیگر تنگاتنگ کار کنیم. کی روش همکار من است و یک کارشناس و متخصص. چطور می تواند به مغزم خطور کند یک روز من جایگاه کی روش و معلومات ایشان را زیر سوال ببرم؟ کی روش کسی بوده که در رئال مادرید و منچستر کار کرده است. سرمربی تیم ملی فوتبال پرتغال بوده است. چطور کسی می تواند چنین چیزی به ذهنش برسد؟ همه باید افتخار کنند که کی روش سرمربی تیم ملی ایران است. همیشه می شود روی نتایج بحث کرد اما مشکل ما این است که آرزوها همیشه فراتر از امکانات است. من مطمئن هستم که همه انتظار داشتند که ایران به فینال یا نیمه نهایی جام جهانی برود اما همه مایوس شدند. اما واقعیت این است که ایران به برترین تیم ملی حاضر در جام جهانی باخت که در واقع نایب قهرمان شد ولی باید قهرمان می شد. به نظرم آرژانتین بهترین تیم جام جهانی بود و خیلی بهتر از آلمان ها بودند. خوشحالم این فرصت به من دست داد که با کی روش احوالپرسی کردم و همچنین برای وی آرزوی موفقیت می کنم.
*نمی ترسید از اینکه این صحبت ها برخی از مربیان داخلی را ناراحت کند؟
درست است آنها هم حق دارند. من هم حق دارم که موضع خودم را داشته باشم. من هیچ وقت نمی گویم حق با من است اما هر کسی می تواند نظر خودش را بیان کند. 
*در دیدار شما و کی روش چه صحبت هایی مطرح شد؟
یک صحبت کاملا متداول که بین دو مربی انجام می شود. در خصوص شرایط تیم ملی، مشکلات تیم و باشگاه ها و اینکه چه کار باید کرد تا این مشکلات حل شود. اما متاسفانه خیلی صحبت مان کوتاه بود چون هم ایشان عجله داشت و هم من باید زودتر می رفتم و متاسفم که نمی توانم به طور مکرر ایشان را ملاقات کنم و بر سر تمرینات تیم ملی حاضر شوم. حتی امروز هم ساعت 9 صبح می خواستم بر سر تمرینات کی روش بروم اما فرصت نشد. 
*آیا قبل از ملاقات جمعه شما با کی روش آشنایی داشتید؟
قبل از آمدن کی روش به ایران ما با هم تماس داشتیم و من تمام موارد را به وی گفتم و بیان کردم به کشور خیلی خوبی پای می گذاری. اگر موارد را برای ایشان مطرح نمی کردم فکر نمی کنم اصلا کی روش به ایران می آمد. 
*شما در تمرین  تیم ملی بازیکنی را دیدید که یکی از جوانترین بازیکنان زمان شما بود. الان آن جوان به کاپیتان تیم ملی تبدیل شده است. در این باره چه نظری دارید؟
آندو کاملا لیاقت کاپیتانی تیم ملی ایران را دارد. وقتی من برای اولین بار تیموریان را به تیم ملی دعوت کردم هیچ کسی به وی ذره ای اعتقاد نداشت اما او از همان روز اول خودش را به تیم تحمیل کرد و به بازیکن ثابت تیم ملی تبدیل شد. بازیکنی که حتی تیم ملی را بدون وی نمی توانستم تصور کنم. او به عنوان یک بازیکن عالی و دارای شخصیت بالایی بود و کاملا مشخص بود بعد از نکونام فقط او باید کاپیتان شود. 
*آیا برای فصل به این فکر می کنید که آندو را به خدمت بگیرید؟
به نظر شما چه کسی می تواند او را برای تیم خودش نخواهد؟
*خیلی از بازیکنان شما الان در لیگ مربیان موفقی هستند.دستیار شما هم سرمربی موفقی شده،حسین فرکی.
آن چیزی که برای من خیلی جای خوشبختی دارد این است که توانستم آنها را به شغل مربیگری نزدیک کنم. اینها قرار است مسئولان برتر آینده فوتبال کشور باشند و موظف هستند سطح کیفی فوتبال ایران را بالا ببرند. فکر می کنم حداقل در تاریخ فوتبال ایران بی سابقه است که یک نفر در طول دو سال پشت سر هم و با دو تیم متفاوت قهرمان لیگ شود مگر اینکه یا در استقلال باشد یا در پرسپولیس. اما فرکی رفت و در فولاد و سپاهان قهرمان شد.