به گزارش پارس به نقل از فارس، سرمربی تیم ملی فوتبال درباره بازیکنان دعوت نشده به تیم‌ملی گفت:‌ با 24 بازیکن به اردوی پرتغال می‌رویم و درباره آن‌ها صحبت می‌کنم.

کارلوس کی‌روش در خصوص بازیکنان دعوت نشده مانند رحمتی،خلیلی و خلعتبری، عنوان کرد: اگر شروع به صحبت و بخواهم در مورد بازیکنان توضیح بدهم باید در مورد کل حروف الفبا صحبت کنم.راجع به بازیکنانی که در اردوی پرتغال حاضر هستند صحبت می‌کنم. با 24 بازیکن به اردوی پرتغال می‌رویم.

وی افزود: گروه اصلی بازیکنانی هستند که در جام جهانی در تیم ملی حضور داشتند. این اردو یک فرصت برای یکسری بازیکنان جوان مثل رفیعی و امیری است تا هم در کنار تیم ملی باشند و هم کسب تجربه کنند.

کی‌روش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا هیچ بازیکنی از پرسپولیس در لیست تیم ملی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: باشگاه‌های دیگر هم در تیم ملی بازیکن ندارند. اما وقتی من برای تیم ملی بازیکن انتخاب می‌کنم به نام باشگاه توجه نمی‌کنم بلکه بر اساس بازی بازیکنان آنها را دعوت می‌کنم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در مورد اینکه بعضی از بازیکنان که در لیست تیم ملی نیستند و علیه کی‌روش حرف زده‌اند آیا در لیست سیاه قرار می‌گیرند یا نه، ادامه داد: من نمی‌دانم شما راجع به چه حرفی می‌زنید و شاید آنها هم نمی‌دانند که چه می‌گویند. اما اینجا تیم ملی است و درهای آن همیشه باز است و ما 24 بازیکن با خودمان به اردو می‌بریم اما مسلما تعداد بازیکنان حاضر در پرسپولیس، سپاهان و استقلال هم محدود است و آنها هم 200 بازیکن ندارند. تیم ملی 24 بازیکن دارد که در حال حاضر من اعتقاد داشتم اینها باید در اردو باشند.

وی درباره فراهم شدن اردوی پرتغال هم، تصریح کرد: در کل داشتن یک اردو از نداشتن آن بهتر است و اعتقاد ما به این است که این مسیر آماده‌سازی ماست و فرصتی است تا تیم ملی را هماهنگ کنیم و مطمئنا دستاورد و نتایج این اردو را در اردوی آخر قبل از جام ملت‌ها خواهیم دید.

وی افزود: این اردو به منظور تست کردن بازیکنان است و این فرصت را به آنها می‌دهیم تا کیفیت‌شان را نشان دهند.  چرا که کیفیت لازم برای تیم ملی فقط فنی و تکنیکی نیست بلکه باید تکنیک صحیح، کاراکتر مؤثر و طرز تفکر مناسب هم باشد چرا که این موضوع باعث می‌شود تیم ملی رو به جلو حرکت کند و این تازه شروع کار ماست و امیدوار هستم در جام ملت‌ها وضعیت مناسبی داشته باشیم. اما باید بگویم اگر راجع به کسانی که در اردو هستند حرف بزنید پاسخ سوالات‌تان را می‌دهم.

کی‌روش درباره دعوت احتمالی از بازیکنان دورگه به تیم ملی هم گفت: فقط در شرایطی که بازیکنان خوب و باکیفیت باشند این کار را انجام می‌دهم و اگر اینطور بازیکنی نباشد نمی‌توانم آن را تولید کنم.

کارلوس کی‌روش در پاسخ به این سؤال که ادینهو بارها ابراز علاقه برای حضور در تیم ملی فوتبال ایران کرده است، نظرتان در این خصوص چیست، گفت: بارها با چنین شرایطی هم در پرتغال و هم در آفریقای جنوبی روبه‌رو شده‌ام من فقط بازیکنانی را در نظر می‌گیرم که شهروند کامل یک کشور باشند. حالا هر اتفاقی که قبل از آن افتاده به من ارتباطی ندارد این موضوع به خود بازیکن، فدراسیون یا مسائل دیگر ارتباط دارد.

سرمربی تیم ملی فوتبال در پاسخ به این سؤال که میانگین سن تیم ملی 2 سال جوان شده و آیا این جوان شدن همچنان ادامه خواهد داشت یا خیر، گفت: موضوع اصلی پیر یا جوان بودن بازیکن نیست بلکه داشتن تیم ملی با کیفیت مهم است.  سرمربی جدید پرتغال ریکاردو کاروالیو 38 ساله را به تیم ملی دعوت کرد بازیکن اگر کیفیت لازم را داشت بازیکن خوبی است به شناسنامه و کارت‌های شناسایی نگاه نمی‌کنم و به رنگ پیراهن کاری ندارم سن و سال و باشگاهی که بازیکن در آن بازی کرده برایم مهم نیست من می‌خواهم تیم ملی ایران را بسازم.

وی تأکید کرد: مسلماً برای تیم ملی خوب دفاع، هافبک و مهاجم و دروازه‌بان خوب احتیاج داریم من وقتی برای تماشای بازی‌های لیگ به عنوان مثال دیدار صبا و سایپا می‌روم کارم این نیست که بخواهم صبا یا سایپا را به عنوان باشگاه زیر نظر بگیرم بلکه باید عملکرد دروازه‌‌بان، دفاع، هافبک و مهاجم را زیر نظر بگیرند اکثر اوقات نام باشگاه‌ها برای من مهم نیست.