به گزارش پارس ، دکتر حبیب هنری در گفت وگو با ایسنا، درباره ویژگی های وزیر ورزش و جوانان آینده، خاطر نشان کرد: در دولت های قبلی وقتی بحث انتخاب رییس سازمان تربیت بدنی یا وزیر ورزش مطرح می شد، رویکردها به سمت و سوی افراد سیاسی بود و جنبه علمی و ورزشی بودن افراد حائز اهمیت نبود. این نوع انتخاب ها برغم این که چندین سال از انقلاب سپری می شود، پا برجا بوده و اغلب، کسانی در راس ورزش قرار گرفته اند که نسبت به ورزش کاملا بیگانه بوده اند.

وی تصریح کرد: من مخالف حضور افراد سیاسی در راس ورزش نیستم، اما معتقدم کسی باید سکان ورزش را بر عهده بگیرد که علاوه بر برخورداری از جنبه سیاسی، از جنبه های علمی و ورزشی فردی قابل اتکا باشد. همچنین این فرد باید از نظر اجرایی نیز تجربه خوبی در کارنامه خود ثبت کرده باشد وگرنه صرف سیاسی یا علمی بودن موفقیتی را در ورزش حاصل نمی کند و در بسیاری از موارد ورزش را به مسیر قهقرایی هدایت می کند.

هنری گفت: اگر با این رویکرد که بخواهیم مدیریت ورزش را به افراد سیاسی واگذار کنیم و وی معاونان و مدیران خود را از افراد علمی و ورزشی انتخاب کند، وارد عمل شویم، به نوعی چنین رویکردی عقب نشینی اساتید علمی تربیت بدنی از بدنه ورزش است. زیرا به همان میزان که اعتقاد دارم مدیریت ورزش را باید کسی قبول کند که به جز جنبه سیاسی از جنبه های علمی، ورزشی، اجرایی و تجربه حضور چند ساله در حوزه ورزش برخوردار باشد؛ مدیران و معاونان وی نیز باید دارای چنین ویژگی هایی باشند تا بدنه ورزش را افرادی باصلاحیت و توانمند تشکیل دهند.