تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در حالی در هفته چهاردهم به مصاف فولاد خوزستان خواهد رفت که اگر به پیروزی دست یابد، رقیب خود را از گردونه رقابت برای صدرنشینی حذف خواهد کرد اما اگر نتواند سه امتیاز خانگی را از آن خود کند، جایگاه خود را به خطر خواهد انداخت.

بر همین اساس، امیرحسین پیروانی پیش از این دیدار حساس در نشست خبری حاضر شد و پاسخگوی سؤالات خبرنگاران شد.

مربی صنعت نفت آبادان در خصوص این دیدار، ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت علی انصاریان پیشکسوت فوتبال، عنوان کرد: لیگ به نیم فصل نزدیک شده و تیم‌ها شناخت خوبی از هم دارند. با توجه به ارزیابی تیم ها از یکدیگر، در طول هفته بر اساس کیفیت تیم فولاد در دو فاز دفاع و حمله، تمرینات خوبی پشت سر گذاشتیم و شرایط خوبی داریم. نیاز به کسب سه امتیاز و انجام یک بازی خوب برای بقا در جمع مدعیان داریم.

وی با بیان اینکه ساکی در بازی فردا به دلیل محرومیت نفت آبادان را همراهی نخواهد کرد، ادامه داد:  چند بازیکن مصدوم در تیم وجود دارد که تصمیم نهایی برای استفاده از آنها فردا مشخص خواهد شد.

پیروانی اظهار داشت: به خاطر فشردگی مسابقات و محدودیت هایی که کرونا ایجاد کرده، تیم ها ریکاوری کاملی نخواهند داشت. ما هم به همین خاطر چند مصدوم داشتیم که با نزدیکی به نیم فصل، اگر در برخی پست ها نیازی به تقویت باشد، بازیکن جدید جذب خواهیم کرد اما خوشحالم کادر فنی نگاه ویژه ای به جوانان دارد. در مقابل مس، تیم ما از پنج بازیکنی استفاده کرد که زیر ۲۳ سال بودند.

مربی صنعت نفت ادامه داد: متأسفانه در فوتبال کشور ما، میزان سنجش عملکرد کادر فنی، نتیجه‌گیری و رتبه تیم در جدول است اما سعی کرده ایم از بازیکنان جوانی که کیفیت خوب دارند و در سال های آینده می‌توانند استان خوزستان و تیم صنعت نفت را تأمین کنند استفاده کنیم. تیم ما دو بازیکن زیر ۱۸ سال را در مسابقات به کار گرفته که به جرأت می‌گویم تنها تیمی هستیم که به این شکل به جوانان اهمیت می‌دهد.

وی در خصوص دلیل غیبت پورموسوی در نشست پیش از این دیدار، عنوان کرد: زمان جلسه فنی تیم با زمان برگزاری این نشست مقارن بود. با توجه به برنامه‌ریزی قبلی، زمان مناسبی برای نشست نبود، اما تمام مسائلی که توسط بنده ایراد شد، نظرات سرمربی تیم است. 

پیروانی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر از دست رفتن فرصت صدرنشینی برای صنعت نفت مقابل سپاهان و نوع نگرش این تیم برای تقابل با فولاد در یک بازی حساس، یادآور شد: همه بازی‌ها سه امتیاز دارند و دیدار شش امتیازی تفکر برخی از دوستان است. فردا برای کسب تمام امتیازات به میدان می رویم و در دیدار مقابل سپاهان نیز بازیکنان ما طبق آمار، ۶۰۰ پاس رد و بدل کردند و مالکیت ما ۶۰ به ۴۰ بود.

وی ادامه داد: ما با یک تیم جوان و در مقابل تیمی که تعویض های آن بازیکنان ملی پوش بودند، چنین عملکردی از خود به جای گذاشتیم. عملکرد صنعت نفت در تمام دیدارها قابل دفاع است و کیفیت خوبی داریم. فردا سعی می کنیم با یک بازی خوب سه امتیاز مسابقه را کسب کنیم. بخشی از فوتبال هم مربوط به اتفاقات است که امیدوارم به سود نفت رقم بخورد.