به گزارش پارس به نقل از راه زندگی، هر چند در ادامه نیمکت نشین شد اما با تجربه ای که در این فصل به دست آورده امیدوار است در فصل آتی بتواند جایگاه ثابتی برای خودش به دست بیاورد. با او درباره فصلی که گذشت و آینده فوتبالی اش همکلام شویم.

Ÿ در این مدت کمتر توانستی در ترکیب ثابت استقلال قرار بگیری و در بیشتر بازی ها به عنوان بازیکن ذخیره وارد زمین شدی. به نظر خودت چرا شرایط این گونه است؟

همیشه دوست دارم بازیکن ثابت باشم. اما همه چیز به نظر کادر فنی بستگی دارد. از اینکه نیمکت نشین هستم ناراحتم و به من بر می خورد اما سلیقه امیرخان است و او صلاح می داند که چه کسی ثابت باشد و چه کسی ذخیره. من به هر تیمی که می روم می خواهم ثابت بازی کنم و چون ذخیره بودم از تراکتور بیرون آمدم. اگر حقم باشد که بازی کنم ولی روی نیمکت بنشینم ناراحت می شوم ولی اگر مستحق نیمکت نشینی باشم ناراحت نمی شوم. زمانی که در سپاهان بودم ابراهیم توره و عماد رضا فوق العاده گل می زدند و من چاره ای جز قبول کردن نیمکت نشینی نداشتم. در تراکتور اما مستحق نیمکت نشینی نبودم. البته با همه این حرف ها مهم موفقیت استقلال است و هر کس گلزنی کند مهم نیست.

Ÿ در میانه فصل شایعاتی در خصوص اختلافت با قلعه نویی شنیده می شد. این شایعات از کجا نشات می گرفت و آیا واقعیت داشت؟

نمی دانم این شایعه ها از کجا شروع شد. من با امیرخان اختلافی نداشتم اما نمی دانم چرا ایشان تصمیم گرفت مدتی به من استراحت بدهد. حالا که استقلال قهرمان شده هیچ کدام از این مسائل مهم نیست.

Ÿ با اینکه هم اکنون بازیکن تیم قهرمان هستی اما به نظر می رسد حقت بیشتر از این باشد. تو کمی دیر در فوتبال مطرح شدی. به نظر خودت علت این تاخیر چیست؟

چند سال قبل، زمانی که در آذربایجان بازی می کردم اوج فوتبالم بود ولی آنها زمان کسی من را ندید و به تیم ملی دعوت نشدم. خیلی بدشانسی آوردم. در آذربایجان آقای گل شدم و برتی فوگتس مرا به تیم ملی آذربایجان دعوت کرد و فکر می کنم آن زمانی سرمربی تیم ملی ایران علی دایی بود. می توانستم چند سال قبل به تیم ملی برسم ولی این اتفاق نیفتاد.

Ÿ فکر می کنی در ادامه حضورت در استقلال بتوانی بازیکن ثابت شوی و جایگاه ثابتی برای خودت به دست بیاوری؟

خیلی ها می گفتند وقتی یک بازیکن به استقلال می آید خیلی سخت است که در این تیم جا بیفتد و حالا خیلی ها می گویند خیلی سخت است که خودم را در این وضعیت نگه دارم. من معتقدم بالا رفتن زیاد سخت نیست ولی بالا ماندن سخت است. سعی می کنم اگر پیشرفتی داشتم، در همان اوج بمانم و پایین نیایم.

Ÿ حالا که قهرمان لیگ شدید همه انتظار دارند تا در آسیا هم موفق شوید. به نظر شما استقلال امسال قهرمان آسیا می شود؟

اول این قهرمانی را به هواداران استقلال در سراسر جهان تبریک می گویم و امیدوارم بتوانیم این عنوان را در لیگ قهرمانان آسیا به دست بیاورم. درباره سوال تان باید بگویم سیستم بازی های لیگ قهرمانان با لیگ برتر خیلی فرق دارد. این نکات ریز است که نشان می دهد لیگ قهرمانان چه سختی هایی دارد. در این مسابقات فلان مهاجم ۱۰ میلیون دلاری از یک موقعیت ۶۰ درصدی گل می سازد ولی شما می بینید که در لیگ ایران مهاجمان موقعیت صددرصدی را از دست می دهند. از طرفی باید مواظب باشیم که مسائل حاشیه ای به تیم ضربه نزند. اگر این روند را ادامه دهیم و اتفاق خاصی رخ ندهد، می توانیم قهرمان آسیا شویم. اکثر بازیکنان استقلال به جز من سابقه ملی دارند و خیلی با تجربه هستند. مطمئن باشید قهرمانی دور از دسترس نیست.

Ÿ بسیاری از بازیکنان جوان گرفتار حاشیه ها و خیلی زود محو می شوند. به نظر شما زندگی سالم چقدر می تواند به موفقیت ورزشکاران کمک کند؟

من کاملاً با این موضوع موافقم. داشتن برنامه و زندگی سالم از مهمترین عوامل موفقیت یک ورزشکار است. من هنوز با پدر و مادرم در مجله جوادیه تهران زندگی می کنم و این در حالی است که می توانم مجرد زندگی کنم. فکر می کنم وقتی فوتبالیست با خانواده زندگی می کند، آرامش دارد و از لحاظ روحی تقویت می شود. به عنوان مثال اگر مادرم یک بار بگوید پسرم، یک دنیا آرامش می گیرم. من چند سال از آنها دور بودم و در شهرستان بازی می کردم و حالا لذت می برم که در کنار آنها هستم.

Ÿ طرفداران استقلال به هر بازیکنی لقب خاصی می دهند. به تو چه می گویند؟

هواداران لطف دارند. بعضی ها به من می گویند زلاتان و بعضی ها نیز می گویند اینزاگی. البته من هیچ شباهتی به اینزاگی ندارم. در مورد زلاتان هم باید بگویم که او خیلی با کلاس فوتبال لازی می کند ولی در بین مهاجمان خارجی دروگبا را دوست دارم. البته الگویم از لحاظ فنی و اخلاقی علی دایی است.

Ÿ درباره آینده ات صحبت کن، دوست داری در کدام تیم اروپایی بازی کنی؟

من یک سال دیگر با استقلال قرارداد دارم. البته قراردادم مشروط است که باید با باشگاه به توافق برسم. باید همه جوانب را در نظر بگیرم و بهترین تصمیم را اتخاذ کنم. نمی خواهم احساسی تصمیم بگیرم و به همین خاطر فعلاً منتظر آینده هستم. درباره لژیونر شدن هم تا حالا به این موضوع فکر نکرده بودم ولی دوست دارم یک روز در لیگ آلمان بازی کنم. من فوتبال ماشینی و منظم را دوست دارم و امیدوارم یک روز شانس بازی کردن در لیگ آلمان را به دست آورم. من ۲۶ سال سن دارم و اگر تلاش کنم، می توانم به هدف هایم برسم.