به گزارش پارس تسنیم و به نقل از سایت « MLSsoccer. com» ، استیون بیت آشور از ۲ سال پیش خود را به عنوان یکی از جوان های تیم فوتبال سن خوزه ارث کوئیک به اثبات رساند و جایگاهش در این تیم را مستحکم کرد.

وقتی این مدافع راست به مرحله بازی های ملی رسید متوجه شد با ۲۶ سال سن، زمان برای او به سرعت در حال گذر است به همین خاطر هنگامی که از سوی کارلوس کی روش به تیم ملی ایران دعوت شد بلافاصله به آن پاسخ مثبت داد.

بیت آشور گفت: امیدوارم بتوانم در جام جهانی ۲۰۱۴ بازی کنم. این مسابقات بهترین شانس من برای حضور در این تورنمنت معتبر است چون اگر این دوره را از دست بدهم در دوره بعدی جام جهانی ۳۱ ساله خواهم شد. سعی می کنم بهترین استفاده را از موقعیت به دست آمده انجام دهم.

بیت آشور که در سن خوزه متولد شده در دبیرستان للاند فارغ التحصیل شده است. او در ماه های آگوست و ژانویه ۲۰۱۲ به اردوی تیم ملی آمریکا هم دعوت شد و زیر نظر یورگن کلینزمن تمرین کرد ولی به دلیل عمل جراحی که باید انجام می داد مجبور به ترک اردو شد. استیون در نهایت موفق نشد برای تیم ملی آمریکا بازی کند.

مدافع ایرانی- آمریکایی سن خوزه افزود: وقتی به تیم ملی آمریکا دعوت شدم همه گفتند تو دیگر بازیکن تیم آمریکا هستی و جایگاهت را در این تیم مستحکم کردی ولی واقعیت این است تا زمانی که بازی نکنی این رویا به حقیقت تبدیل نمی شود.

پدر و مادر بیت آشور متولد ایران هستند و همین باعث شد درهای تیم ملی ایران هم به روی او باز باشد. مسئولان فوتبال ایران از سال ۲۰۱۱ که استیون خود را در MLS نشان داد و در ۱۹ بازی در لیگ ۷ پاس گل برای هم تیمی هایش ساخت؛ در تماس بوده اند. حقیقت این است که بیت آشور برای مدت نسبتا طولانی به درخواست ایرانی ها پاسخ منفی داد تا شاید شانس حضور در تیم ملی فوتبال آمریکا را داشته باشد ولی در نهایت به این نتیجه رسید که این تصمیمی دشوار است.

مدافع تازه دعوت شده به اردوی تیم ملی ایران تصریح کرد: وقتی کسی می گوید « آیا مایلی برای تیم ملی کشور ما بازی کنی؟ » ، فکر نمی کنم پاسخ دادن به آن سخت باشد. این فرصت خوبی است و به طور حتم چنین فرصتی را از دست نخواهم داد.

وقتی بازیکنی دو ملیتی است و با انتخابی بین محل تولد و اصالت خود مواجه می شود و همچنین با توجه به تاریخچه روابط بین آیران و آمریکا بدیهی است که بیت آشور خود به خود مورد توجه قرار می گیرد حتی اگر او نخواهد نقش دیپلماتیکی را ایفا کند.

بیت آشور در این خصوص اظهار داشت: من به جنبه های دیگر کاری ندارم و فقط از جنبه فوتبالی به قضیه نگاه می کنم. اصلا هم سعی نمی کنم به این موضوع از جانب سیاسی نگاه کنم. صرفا هم به فوتبال بازی کردن خواهم پرداخت.

مدافع ۲۶ ساله سن خوزه تصریح کرد: با امید نمازی، دستیار کی روش صحبت کردم و می دانستم آنها بازی من را تنها در کنار هم بازی هایم دیده اند. آنها بازی من را همیشه از طریق فیلم دیده اند ولی باید ببینید که بازیکنی که زیر نظر داشته اید در تیم ملی کنار بازیکنان دیگر چگونه عمل خواهد کرد.

اگر همه چیز برای بیت آشور خوب پیش برود می توانیم او را سال آینده با پیراهن تیم ملی ایران در جام جهانی برزیل ببینیم.

بیت آشور خاطرنشان کرد: هنوز زود است در مورد بازی در جام جهانی قضاوت کرد ولی این احتمال هم وجود دارد. از اینکه این فرصت برای حضور در این تورنمنت بزرگ برایم به وجود آمده خیلی هیجان زده هستم. از حالا باید سخت تلاش و در زمین خوب کار کنم تا بهترین فرصت برایم به وجود آید.