به گزارش پارس نیوز، 

هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال جام خلیج فارس روز گذشته با برگزاری 4 دیدار ادامه یافت که در یکی از این رقابت‌ها سپاهان اصفهان مقابل ماشین‌سازی تبریز با نتیجه مساوی 2 برصفر پیروز شد.

تیم فوتبال سپاهان در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته بیست و هشتم با ارائه یک نمایش تهاجمی مقابل ماشین‌سازی به برتری رسید تا 54 امتیازی شده و علاوه بر صعود به رده دوم، اختلافش با صدر جدول به 3 امتیاز کاهش پیدا کرده و تنور قهرمانی لیگ هجدهم همچنان داغ بماند.

سپاهان در حالی مقابل ماشین‌سازی به میدان رفتند که محروم شدن یزدانی و مصدومیت شفیعی مشکلات زیادی برای آنها در خط دفاع به وجود آورده بود. مصدومیت بدموقع کومان نیز شرایط بد سپاهان را تشدید کرده و قلعه‌نویی را وادار ساخت تا در ترکیب تیمش دست به تغییرات زیادی بزند.

همان سپاهان همیشگی

سپاهان مقابل ماشین‌سازی به اصل خود بازگشت و بازی جسورانه و تهاجمی را به نمایش گذاشت. شاگردان قلعه‌نویی به خوبی می‌دانستند که اگر در این بازی امتیازی از دست دهند، شانس قهرمانی را به طور کامل از دست خواهند داد و همین امر موجب شد تا با تمام قوا به میدان بیایند.

سپاهان این روزها تبدیل به همان تیم منسجم و با کیفیت نیم‌فصل نخست شده است. تیم امیر قلعه‌نویی که در نیم‌فصل دوم با افت روبه‌رو شده و نمی‌توانست بازی همیشگی خود را به نمایش بگذارد، در چند هفته اخیر روند رو به رشدی داشته و نمایش‌های دلچسب و با کیفیتی ارائه می‌دهد.

سپاهان مقابل ماشین‌سازی، همان سپاهان همیشگی بود؛ تیمی با بازی مستقیم و ارسال‌های فراوان، برنده در حمله و کم اشتباه در دفاع. شیوه بازی تدافعی و تخریبی تیم ماشین‌سازی به سپاهانی‌ها اجازه داده بود تا بازی مالکانه‌ای را به نمایش گذاشته و فشار زیادی را به خط دفاعی تیم مهاجری وارد کنند. از طرف دیگر هماهنگی و هم‌خوانی کامل بازیکنان سپاهان با تفکرات قلعه‌نویی در کنار تسلط و تبحر مهاجمان این تیم در استفاده از توپ‌های هوایی باعث شد که زردپوشان بتوانند به راحتی از خلأهای موجود در خط دفاع ماشین‌سازی بهره ببرند و موقعیت‌های فراوانی را خلق کنند.

سپاهان تیمی است که سرعت انتقال توپ بالایی داشته و از طرف دیگر ضرب‌آهنگ بالای تغییر شکل تاکتیکی این تیم از دفاع به حمله و برعکس به ویژه در مورد نخست، درخور توجه است. زردپوشان اصفهانی می‌توانند با سرعت بالایی از فاز تدافعی به حالت حمله درآمده و با تعداد نفرات بالا به دروازه حریفان حمله کنند و همین سرعت و تعداد نفرات بالا، آن‌ها را در حملات بسیار خطرناک می‌کند. زردپوشان اصفهانی مقابل ماشین‌سازی بارها از این شیوه استفاده کرده و موقعیت‌های فراوانی را به دست آوردند که اگر با فرصت‌طلبی بیشتری همراه می‌بود، قطعاً نتیجه پرگل‌تری رقم می‌خورد. یکی از بارزترین نقاط مثبت سپاهان بازگشت ایران‌پوریان به خط دفاع و هماهنگی زوج او با مهرداد محمدی بود که قدرت جناح راست سپاهان را افزایش چشمگیری داده و هر 2 بازیکن نقش موثری در پیروزی سپاهان ایفا کردند.

نکته قابل توجه دیگر در این بازی، حضور هم‌زمان مسلمان و کریمی در میانه میدان بود که خلاقیت خط میانی سپاهان را افزایش داده و باعث شد تا حرکات ترکیبی زیادی در حملات سپاهانی‌ها دیده شود. اتفاقی که انتقادات از شیوه بازی مستقیم سپاهان را زیر سئوال برده و نشان داد تیم امیر قلعه‌نویی در صورت بهره‌گیری از داشته‌هایش قابلیت‌های فراوانی دارد.

اما بدون شک عامل اصلی موفقیت سپاهان در این دیدار توانایی قلعه‌نویی در بازسازی روحی و روانی شاگردانش است. سپاهان طی هفته گذشته با حاشیه‌های زیادی روبه‌رو شد و از طرف دیگر حساسیت بالای این دیدار در کنار مشکل همیشگی سپاهانی‌ها در مقابل تیم‌های دفاعی، می‌توانست زردپوشان را با مشکلات زیادی روبه‌رو کند. اما امیر قلعه‌نویی موفق شد تمرکز تیمش را حفظ کرده و شاگرادنش را از نظر روانی در سطح بالایی قرار دهد.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان بعد از برتری مقابل ماشین‌سازی تبریز عملکرد شاگردانش را در فصل جاری ستود.

امیر قلعه‌نویی پس از برتری خانگی تیمش مقابل ماشین‌سازی تبریز اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنیم که توانستیم سه امتیاز خیلی خوب بگیریم. ماشین‌سازی از تیم‌های بابرنامه لیگ است که در حمله و دفاع بابرنامه عمل کرد.

وی افزود: به مهاجری به خاطر تیم خوبی که ساخته است، تبریک می‌گویم. ما در ابتدای بازی خوب نبودیم و 10 دقیقه، یک ربع ابتدایی نتوانستم خوب عمل کنیم. با توجه به تمرکز آنها در مرکز خط دفاعی، می‌دانستیم که باید از کانال میانی راه بسته است و باید از کناره‌ها حمله کنیم که خوشبختانه از همین راه به دو گل رسیدیم. ما به این سه امتیاز احتیاج داشتیم و به‌هرحال باید برای ادامه مسیر تلاش کنیم. تیم سپاهان در این لیگ مظلوم واقع شده و فشارهای زیادی روی ماست، اما توانستیم به سه امتیاز بازی دست پیدا کنیم و در کنار دو گل، موقعیت‌های زیادی را از دست دادیم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان خاطرنشان کرد: با یک سوم بودجه خیلی از تیم‌ها اکنون در رتبه دوم جدول هستیم و توانستیم به این شرایط دست پیدا کنیم و می‌بینید شرایط خوبی داریم. به‌هرحال تیم سپاهان تیم بسیار خوبی است. من 20 سال است که مربیگری می‌کنم. باید بگویم بامعرفت‌ترین تیمی که در آن مربیگری کرده‌ام، همین تیم است. من کنار زمین که می‌ایستم، غیرت بازیکنانم را می‌بینم که رگ غیرت آنها بیرون می‌زند تا تیم نتیجه بگیرد. باید از آنها تشکر کنم. ضمناً به آنها تبریک می‌گویم که توانستیم در یک بازی که مثل فینال بود، سه امتیاز بگیریم، چون به‌هرحال این سه امتیاز ما را در جدول برای رقابت در قهرمانی نگه داشت.

قلعه‌نویی در واکنش به این سؤال که حتی اگر سپاهان شش امتیاز دو بازی باقیمانده را کسب کند، اما قهرمان نشود این تیم به نتیجه ایده‌آلی رسیده است یا نه، گفت: تیم سپاهان با توجه به شرایطی که داشت و دو سه سال ناکامی کسب کرده بود، در این فصل توانست به موفقیت دست پیدا کند. با این حال تیم‌های رقیب ما شرایط ایده‌آلی دارند، بالای 100 میلیارد هزینه کرده‌اند، به هر شهری می‌روند، میزبان هستند و از طرفی کمک‌های بیرونی هم با آنهاست. ضمن اینکه مربیان‌شان چند سال مربی آن تیم بوده‌اند و بازیکنان‌شان چند سال است کنار هم هستند. ما خوشحالیم که با این شرایط رتبه دوم جدول هستیم و با این شرایط خدا را شکر می‌کنیم. در این نتیجه‌گیری هم مجموعه سپاهان دخیل است و منِ قلعه‌نویی کمترین نقش را دارم.

مهاجری: جرم ما این است که سالم و با تمام وجود بازی می‌کنیم/ امروز فوتبال با ما بی‌رحم بود

سرمربی تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز تأکید کرد در بازی مقابل سپاهان فوتبال روی بد خود را به این تیم نشان داده است.

محمدرضا مهاجری پس از شکست 2 بر صفر تیمش در خانه سپاهان، در نشست خبری اظهار داشت: امروز به نظرم فوتبال با ما بی‌رحم بود. سپاهان هم موقعیت‌شناس بود و از موقعیت‌هایش استفاده کرد.

وی افزود: تا قبل از گل اول سپاهان موقعیت‌های خوبی داشتیم، اما از آنها استفاده نکردیم و به حریف فرصت دادیم و سپاهان نیز از آن استفاده کرد. ما بعد از گل اول هم دوباره فرصت گلزنی داشتیم. به‌هرحال سخت است که در اصفهان شش هفت موقعیت 80، 90 درصدی داشته باشید که ما به این مهم رسیدیم، اما توپ‌های‌مان گل نشدند.

مهاجری خاطرنشان کرد: ما در جریان بازی تغییرات متعددی دادیم و موفق به خلق موقعیت هم شدیم که باز هم همان مشکل همیشگی یعنی عدم تمرکز باعث شد ناکام بمانیم. به‌هر حال دو بازی آینده را با قدرت انجام می‌دهیم تا ببینیم در آینده چه اتفاق می‌افتد.

سرمربی تیم فوتبال ماشین‌سازی در واکنش به این موضوع که تیمش فقط تا پشت محوطه جریمه خوب حرکت می‌کرد، گفت: ما پشت دفاع حریف هم صاحب توپ شدیم. خرم‌الحسینی و یکی دو بازیکن دیگر از تیم ما در موقعیت تک‌به‌تک با دروازه‌بان حریف قرار گرفتند، اما ضربات‌شان تبدیل به گل نشد. به‌هرحال موقعیت‌های گل زیادی داشتیم، اما عدم تمرکز دوباره ما را اذیت کرد.

وی همچنین تأکید کرد: همان‌گونه که امروز با قدرت بازی کردیم در بازی‌های بعدی هم پر قدرت به میدان می‌رویم، شاید در آن دو بازی خوش‌شانس باشیم و گل بزنیم. پیام نیازمند (سنگربان سپاهان) دروازه‌بان خوبی است اما بازیکنان ما هم باید بهتر ضربه می‌زدند.

مهاجری در پایان درباره صحبت‌هایی که برخی تماشاگران مطرح کرده بودند، گفت: حرف‌هایی که زدند نوش‌جان ما. ما امروز شکست خوردیم و دیگر شائبه تبانی وجود ندارد. شاید جرم ما این است که با تمام وجود بازی می‌کنیم و سالم به میدان می‌رویم و در این وضعیت یکسری حرف‌ها را هم می‌شنویم که البته باید آستانه تحمل خود را بالا ببریم.