به گزارش پارس نیوز، 

کریم بنزما بهترین گلزن رئال‌مادرید در این فصل به تازگی به مجله مد و استایل GQ اسپانیا گفت‌وگو کرده و درباره موضوعات متنوعی از دنیای مد گرفته تا رئال‌مادرید و زیدان صحبت کرده است. کریم بنزما بعد از رفتن رونالدو بار خط حمله تیمش را به تنهایی به دوش می‌کشد، می‌گوید برای فصل بعد مهیا می‌شود. او از فشار و استرس بالا در مادرید حرف می‌زند و دلیل آن را هم بیان می‌کند.

مد و استایل

الان دو، سه سالی است که از لباس و مد بیشتر از قبل خوشم می‌آید. برند‌های مختلفی خوشم می‌آید. فیلیپ پلن، بالنسیاگا، ارمس و این چیز‌ها را می‌پوشم... 

انتخاب لباس

بستگی به لحظه، ساعت و کاری که می‌خواهم انجام بدهم دارد. باید ببینم قرار است به رستوران بروم، با دوستانم بیرون بروم و یا اینکه قرار است به تعطیلات بروم... 

تغییرات

فکر می‌کنم چیزی که نزد من تغییر کرده سن است. الان احساس بهتری دارم و بیشتر حواسم به زمین و به ویژه بیرون از زمین فوتبال است. حس خوبی دارم. در زندگی‌ام خوشحالم، در مادرید، هم از لحاظ خانوادگی شرایط خوب است و هم فوتبالی... به نظرم همه چیز خوب است. 

تودار و خجالتی بودن

این دیگر به خانواده و به محله‌ای که در آن بزرگ شده‌ام دارد. اگر کسی را نشناسم می‌توانم گوشه‌ای از اتاق بدون اینکه با کسی حرف بزنم بنشینم ولی وقتی احساس آشنایی و اعتماد با کسی داشته باشم خودم را بروز می‌دهم؛ می‌خندم و شوخی می‌کنم. نمی‌دانم الان دیگر امکانش هست یا نه ولی می‌خواهم این تودار بودن را تغییر بدهم، چون به نظرم مهم است که مردم درباره من بیشتر بدانند. دوست دارم مردم کمی بهتر من را بشناسند.

بنزما‌: فشار روحی در رئال‌مادرید بیشتر از هر تیم دیگری است

خلاصه زندگی در یک جمله

۳۱ ساله، دارای فرزند، اهل خانواده و در بهترین باشگاه دنیا بازی می‌کنم... چیز بیشتری اگر بخواهم بگویم این است که آدم معمولی هستم، مثل بقیه. 

فوتبال‌

نمی‌دانم فوتبال من را از یکسری چیز‌ها نجات داد یا نه ولی واضح است که من در محله خطرناکی بزرگ شدم. شانسی که آوردم این بود که خانواده‌ام کنارم بودند، پدر و مادرم. این دیگر یک تصمیم درونی است که بخواهید در فوتبال به موفقیت و قله برسید یا اینکه بخواهید کنار دوستان‌تان بمانید. در نهایت این موضوعات مربوط به فکر کردن درباره آینده است. 

قدم زدن در لیون

وقتی به شهرم برمی‌گردم مردم جلویم را نمی‌گیرند که عکس بگیرند و از این‌جور چیزها. در لیون می‌توانم بدون هیچ دردسری هر جا که می‌خواهم بروم. شاید به خاطر این است که آدم‌های زیادی را در لیون می‌شناسم. خب به همین خاطر می‌شود راحت رفت‌وآمد کرد. 

سال رئال‌مادرید

خب سال بسیار سختی بود. اتفاقاً در همین لحظات سخت است که شما بازیکنان مهم را می‌بینید. برای مادرید همان‌طور که گفتم سال ساده‌ای نبود ولی از لحاظ شخصی همین سال سخت کمک زیادی به من کرده است، چون حالا زحمت بیشتری برای تیم می‌کشم؛ چه در اردوی تمرینی و چه در خانه‌ام. من همیشه زحمت می‌کشم تا مردم از فوتبال من خوش‌شان بیاید. 

رفتن ستاره مادرید

درست است عده‌ای از تیم رفته‌اند ولی انگیزه و میل به پیروزی و برنده شدن از دست نرفته است. خودمان را برای فصل بعد آماده می‌کنیم پس باید انرژی زیادی برای ادامه مسابقاتی که در این فصل داریم بگذاریم. فصل ساده‌ای برای‌مان نبوده ولی هنوز چندین بازی پیش‌روی مان باقی‌مانده که باید برنده شویم. 

استرس و فشار روحی

از زمانی که بچه بودم زندگی سخت و پرفشاری داشته‌ام. واقعیت این است که فشار روحی در رئال‌مادرید بیشتر از هر تیم دیگری است، چون رئال بهترین باشگاه دنیاست. تماشاگران تو را تحت فشار می‌گذارند، تیم هم همین طور. همه تو را نگاه می‌کنند؛ آدم‌هایی که بیرون هستند، خانواده‌ات... هضم این فشار و استرس کار سختی است ولی من فکر می‌کنم وجود این استرس‌ها خوب است، چون آدم را قوی‌تر می‌کند و باعث می‌شود با آمادگی ۱۰۰ درصدی وارد زمین شوی. همیشه این فشار روحی را حس کرده‌ام ولی نوع خوبش را. به نظرم همیشه چیز‌های خوب و بد وجود دارد. 

بازی کردن برای مردم

من برای مردمی که فوتبال را دوست دارند بازی می‌کنم. برای آن‌هایی که دوست دارند به ورزشگاه بروند تا چیز‌های دیگری را ببینند. 

مهاجم خودخواه

اینکه مهاجم باید خودخواه باشد یا نه، بستگی به نگرش شما به فوتبال دارد. مثلاً، من یک مهاجم مدرن هستم که دوست دارم گل بزنم ولی همزمان باید به تیمم هم کمک کنم. فکر نمی‌کنم وظیفه‌ام فقط گلزنی است، چون اگر تو گل بزنی و بعد تیمت برنده نشود فایده‌ای ندارد. دوست دارم گل بزنم ولی باز، مسئله مهمتر، برنده شدن در بازی است. ضمن اینکه فوتبال هم یک بازی گروهی است. من فوتبال را به شکل دیگری هم می‌بینم؛ گلزنی، کمک کردن و زحمت‌کشیدن برای تیم.

بنزما‌: فشار روحی در رئال‌مادرید بیشتر از هر تیم دیگری استبازگشت زیدان

زیدان نه تنها برای من بلکه برای همه یک مربی سطح بالاست. به عنوان یک بازیکن اسطوره بوده و حالا به عنوان یک مربی هم همین‌طور است. زیدان با بقیه مربیان فرق می‌کند، چون او به شما آرامش و اعتماد به نفسی که برای بازی نیاز دارید را می‌دهد. این‌ها دقیقاً به این خاطر است که شناخت او از فوتبال زیاد است. به همین خاطر است که وقتی زیدان درباره فوتبال حرف می‌زند، حرف‌هایش را گوش می‌کنید و از چیز‌هایی که می‌گوید لذت می‌برید. با او سیستم بازی ما بر پایه مالکیت توپ قرار می‌گیرد و خودم عاشق چنین چیزی هستم. خوشحالم که او دوباره بین ما برگشت. 

قیافه اخمو

من خیلی هم جدی و اخمو نیستم بلکه فقط این‌طور به نظر می‌رسم و به عبارتی قیافه‌ام غلط‌انداز است. این چیزی است که مردم در زمین می‌بینند. در زمین، شما می‌توانید همیشه لبخند بزنید ولی بعضی وقت‌ها درست نیست. نمی‌توانید همیشه در زمین این‌طوری باشید. 

فرق شکست و پیروزی در کنار خانواده

وقتی بازی را می‌بازیم عصبی و مضطرب هستم و غالباً تنها در خانه می‌مانم. این روز‌ها در کنار خانواده، دختر و پسرم در خانه می‌مانم، جدی و عصبی هستم ولی لبخند به لب دارم. آن‌ها در لحظات سخت خیلی به من کمک می‌کنند. به هر حال فوتبال همین است، نمی‌شود همیشه روی فرم باشید. بعضی وقت‌ها لحظات سختی از راه می‌رسند و این‌جور وقت‌ها نیاز است که خانواده، دوستان و بچه‌های‌تان کنارتان باشند. 

انتقاد بچه‌ها از سبک بازی

بله (می‌خندد). پیش می‌آید از بازی‌ام انتقاد کنند ولی خب همان‌طور که قبلاً گفته‌ام به این موضوع عادت دارم، چون پدرم غالباً از من انتقاد می‌کرد؛ او خودش طرفدار فوتبال بود. اوایل فوتبال را جور دیگری می‌دید ولی حالا نگاهش عوض شده است. حالا به من می‌گوید: «خوب بازی کردی...»