به گزارش پارس نیوز، 

تفتیان دوشنبه شب و در مرحله نیمه نهایی دو صد متر با ثبت رکورد 10 ثانیه و 26 صدم ثانیه درجایگاه سوم ایستاد و راهی مرحله نهایی این رقابت شد. 

او که قرار بود با سایر قهرمانان این رشته که راهی مرحله نهایی این مسابقه شده بودند، رقابت کند از شرکت دراین مسابقه خودداری کرد. 

تفتیان برای شرکت نکردن در مرحله نهایی این مسابقات با بیان اینکه دچار مصدومیت شده از ادامه این رقابت انصراف داده است. 

اما برخی از کارشناسان معتقدند او بدلیل آنکه از بخت کمی برای کسب مدال برخوردار است، بهانه گیری کرده و خود خواسته از گردونه رقابت کناره گیری کند. 

در این رابطه، خبرنگار ایرنا برای برقراری ارتباط با مسئولان فدراسیون بسیار تلاش کرد که البته این تلاش ها بی نتیجه بود و پاسخ مشخصی در این باره دریافت نشد. 

هرچند «تیمورغیاثی» سخنگوی سازمان تیم های ملی دو و میدانی که هم اکنون در دوحه قطر به سرمی برد پس از رقابت مرحله نیمه نهایی دو صد متر این مسابقات درباره تفتیان نماینده دوهای سرعت ایران در این رقابت ها به ایرنا گفت: 'رقبای تفتیان در دو صد متر بسیار قوی هستند و نماینده ایران چنانچه بخواهد بر روی یکی از سکوهای این ماده بایستد باید بیشتر تلاش کند اگر او با این روند ادامه دهد به هیچ وجه نمی تواند در این ماده مدالی کسب کند'.

همچنین، فدراسیون دوومیدانی درخصوص غیبت تفتیان اعلام کرد: این دونده از ناحیه همسترینگ دچار مصدومیت شده و به دلیل فاصله کم زمانی تا دور نهایی که امشب (دوشنبه) 2 اردیبهشت ماه برگزار می شود و برای جلوگیری از شدت مصدومیت، وی از حضور در دور نهایی رقابت 100 متر انصراف داد. 

بدیهی است مصدمیت دونده سرعتی کشورمان پس از بازگشت تیم ملی به تهران از سوی کمیته پزشکی مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.