به گزارش پارس نیوز، 

هفته بیست‌وششم رقابت‌های لیگ برتر، جام خلیج فارس، روز پنج‌شنبه 29 فروردین ماه با برگزاری 2 دیدار ادامه می‌یابد که در یکی از این رقابت‌ها سپاهان اصفهان در ورزشگاه شهر قدس به مصاف سایپا خواهد رفت.

سپاهان در یکی از مهم‌ترین دیدارهای هفته بیست‌وششم باید به مصاف سایپا برود؛ دیداری سخت و حساس که نتیجه آن می‌تواند سرنوشت زردپوشان اصفهانی را برای باقی‌ ماندن و یا حذف از جمع مدعیان قهرمانی یک‌سره کند.

سپاهان در حالی آماده مصاف با سایپا می‌شود که هفته گذشته مقابل استقلال تن به شکست داده و فاصله این تیم با صدر جدول به 7 امتیاز رسید. زردپوشان اصفهانی 47 امتیازی بوده و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال، در رده چهارم جدول جای دارند. در آن سو، بازیکنان سایپا در شرایطی آماده میزبانی از سپاهان می‌شوند که از آمادگی بالایی برخوردار هستند. آنها طی 5 هفته گذشته، 2 برد، 2 تساوی و یک شکست به دست آورده و با یک بازی کمتر 31 امتیازی بوده و در رده هفتم جدول قرار دارند.

تقابل سپاهان و سایپا تحت تأثیر نتیجه بازی تیم‌های پرسپولیس و ذوب‌آهن قرار دارد. زردپوشان اصفهانی علی‌رغم شکست تلخ هفته گذشته و افزایش یافتن اختلاف‌شان با صدر، هنوز از شانس قهرمانی برخوردار بوده و در صورت پیروزی مقابل ساپیا و از دست دادن امتیاز توسط پرسپولیسی‌ها، می‌توانند دلخوش به بازی مستقیم‌شان با صدرنشین فعلی لیگ شوند.

سپاهان علی‌رغم افت در نیم‌فصل دوم، هنوز از باکیفیت‌ترین تیم‌های حاضر در رقابت‌ها بوده و از مدعیان جدی لیگ محسوب می‌شود. بزرگ‌ترین پوئن مثبت تیم قلعه‌نویی برخورداری از انسجام تیمی و نظم دفاعی قابل توجه است که می‌تواند کار را برای تیم‌های مقابل بسیار سخت کند. سپاهان در فاز دفاعی شرایط بسیار خوبی داشته و مدافعان این تیم در آمادگی کامل به سر می‌برند. در فاز هجومی اگرچه زردپوشان تاحدودی با افت مواجه شده‌اند، اما انگیزه بالای استنلی در کنار حضور بازیکنان آماده‌ای مانند محمدی، کومان، شهباززاده و کریمی خط حمله این تیم را شدیداً زهردار نموده است.

در آن سو، سایپا در فصل جاری لیگ برتر تیمی جنگنده و پرتلاش است که از خط حمله پرقدرتی برخوردار بوده و مهاجمان فرصت‌طلبی در اختیار دارد. اوج‌گیری معین عباسیان همراه با درخشش بازیکنانی مانند رضاوند و دشتی سایپا را در فاز هجومی تبدیل به تیمی خطرناک ساخته که می‌تواند برای سپاهان دردسرهای زیادی به‌وجود آورد.نقطه‌ ضعف سایپا را می‌توان در خط دفاعی جست‌وجو کرد؛ جایی که مدافعان جوان این تیم اشتباهات فردی زیادی داشته و این موضوع فرصت خوبی برای مهاجمان سپاهان محسوب می‌شود.

با این وجود سپاهان مقابل سایپا کار سختی را پیش‌ رو دارد. روحیه جنگندگی و میل به برتری‌جویی بازیکنان این تیم که نشأت گرفته از تفکرات دایی است، سایپا را تبدیل به یکی از سرسخت‌ترین تیم‌های حاضر در لیگ نموده است. از طرف دیگر نوع بازی درگیرانه سایپایی‌ها در کنار امتیاز میزبانی نارنجی‌پوشان باعث می‌شود تا سپاهانی‌ها کار راحتی را در پیش نداشته باشند. انگیزه متقابل دایی و قلعه‌نویی در کنار تأثیرگذار بودن نتیجه این دیدار بر تعیین سرنوشت قهرمانی، تقابل سپاهان و سایپا را به یکی از جذاب‌ترین بازی‌های لیگ نموده است. باید منتظر ماند و دید سپاهان به کورس باز خواهد گشت با خیر.‌

بیشتر بخوانید

هنوز برای سپاهان همه چیز تمام نشده است

نیازمند: در بازی‌هایی که نیاز به برد داشتیم، خوب نبودیم/ کارمان برای قهرمانی خیلی سخت شد

قلعه‌نویی: خوشحالم با شکست سپاهان مربی‌شان را بالا می‌اندازند، انگار قهرمان آسیا شده‌اند/ این بردها برای خیلی‌ها آرزوست برای من خاطره

برترین گلزنان:

در تیم سپاهان کی‌روس استنلی با 12 گل و در سایپا علی دشتی با 4 گل، برترین گلزنان 2 تیم هستند.

محرومان و مصدومان:

هر 2 تیم با ترکیب کامل خود در این دیدار حاضر بوده و بازیکن محروم و یا مصدومی ندارند.

اتفاق ویژه:

تقابل تیم‌های دایی و قلعه‌نویی با توجه به خصوصیت‌های اخلاقی هر 2 مربی همواره از جذابیت‌های خاص بازی‌ها به‌شمار می‌رود.

ترکیب احتمالی ساپیا:

حامد فلاح زاده، عبدالله ناصری، رضا علیاری، ساموئل سارفو، آرش رضاوند، علی دشتی، رضا اسدی، معین عباسیان، سید ابوالفضل جلالی، آرمان رمضانی و محمد صادق بارانی

سرمربی: علی دایی

ترکیب احتمالی سپاهان:

پیام نیازمند، محمد ایران‌پوریان، عزت‌الله پورقاز، سیاوش یزدانی، سعید آقایی، مهدی کیانی، محمد کریمی، ولادیمر کومان، مهرداد محمدی، سجاد شهباززاده و کی‌روس استنلی

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

برنامه سایر بازی‌های هفته بیست و ششم لیگ برتر به‌ شرح زیر است:

چهارشنبه 28 فروردین ماه

استقلال - ماشین‌سازی

ذوب‌آهن - پرسپولیس

پنج‌شنبه 29 فروردین ماه

نفت مسجدسلیمان - استقلال خوزستان

جمعه 30 فروردین ماه

تراکتورسازی - پیکان

پارس جنوبی جم - سپیدرود رشت

نساجی مازندران - پدیده شهرخودرو

فولاد خوزستان - صنعت نفت آبادان