به گزارش پارس نیوز، 

سید محمد شروین اسبقیان با یادآوری اینکه دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی طی سال جاری و تا به امروز ۱۱ مجمع انتخاباتی برگزار کرده است، گفت: طبق برنامه‌ای که از پیش اعلام شده است، تا پایان سال ۶ مجمع انتخاباتی دیگر هم برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه هندبال، هاکی، سه گانه، کاراته، جودو و ورزش‌های ناشنوایان فدراسیون‌هایی هستند که به ترتیب طی روزهای آینده انتخابات آنها برگزار خواهد شد، ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکید وزیر ورزش بر این بود که مجامع فدراسیون‌ها سرِ وقت برگزار شود. بر همین اساس از همان ابتدا برای برگزاری مجامع انتخاباتی برنامه ریزی های لازم انجام شد. البته در این میان اجرای قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها باعث شد تعداد فدراسیون‌هایی که باید انتخابات شأن را برگزار می‌کردیم، بیشتر شود.

مدیرکل اداره مشترک فدراسیون‌های ورزشی تاکید کرد: با اراده‌ای که در وزارت ورزش وجود داشت علاوه بر فدراسیون‌هایی که در آستانه اتمام دوره ریاست بودند، در مورد فدراسیون‌های مشمول قانون بازنشستگی هم برنامه ریزی برای مجمع انتخاباتی و برگزاری آن انجام شد طوری که تا یکشنبه هفته آینده مدیریت همه این فدراسیون‌ها تعیین تکلیف می‌شود.

اسبقیان همچنین با اشاره به پیگیری ثبت نام از کاندیداهای فدراسیون کشتی و اینکه نام نویسی از کاندیداهای فدراسیون وزنه برداری هم انجام شده است، گفت: انتخابات این دو فدراسیون هم برای سال آینده انجام می‌شود. قطعاً انتخابات کشتی و وزنه برداری و همچنین والیبال که هنوز ثبت نام کاندیداهای آن انجام نشده است، در بهار انجام می‌شود.

مدیرکل اداره مشترک فدراسیون‌های ورزشی همچنین در مورد صحبت‌های مطرح مبنی بر رفتن وی از وزارت ورزش گفت: شخصاً صحبتی در این زمینه نشنیده ام. همچنان در کنار آقای داورزنی مشغول برنامه ریزی برای سال آینده هستیم. طبیعی است که هر آمدنی، رفتنی دارد و من هم یک روز باید بروم اما فعلاً زمان آن مشخص نیست. من سرباز جمهوری اسلامی و ولایت هستم و سرافرازی نظام و پیشبرد اهداف آن، آرزوی همه مسئولان وزارت ورزش است.

وی تاکید کرد: خدمت به ورزش عشق من است و جایگاه سازمانی برایم مهم نیست. مهم خدمتگزاری است و این درسی هست از امام عزیزمان که ما همه شاگرد مکتب ایشان هستیم، گرفته ایم. امیدوارم همه پایبند اخلاقیات باشیم که مورد تاکید مقام معظم رهبری است. در ضمن ما سال مهمی در پیش داریم. سال کسب سهمیه برای المپیک پیش روی ما است و ورزش کشور بیش از همیشه به آرامش نیاز دارد. باید از حاشیه‌ها پرهیز شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد شروین اسبقیان مهرماه سال ۹۶ با حکم مسعود سلطانی فر به عنوان مدیر کل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها و باشگاه‌های ورزشی در وزارت ورزش منصوب شد.