به گزارش پارس نیوز، 

نکته جالب توجه در جدول رده بندی این فصل فاصله زیاد تیم ششم جدول با تیم پنجم جدول است. تیم پنجم جدول پدیده است که تا به این جای کار 39 امتیاز اندوخته است و جایگاه ششم هم در اختیار تیم پارس جنوبی جم است که 24 امتیاز تا پایان هفته بیست و یکم تصاحب کرده است. اختلاف 14 امتیازی تیم ششم با تیم پنجم جدول نشان می دهد در ادامه بازی ها سخت و دوراز انتظار است که شاهد صعود تیم های پنجم به بعد به بالای جدول باشیم و به نوعی می شود گفت همان پنج تیم بالای جدول مدعی قهرمانی و کسب سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا هستند.

 

تیم پارس جنوبی جم با کسب 25 امتیاز از 63 امتیاز ممکن یعنی کسب 39 درصد از امتیازات در رتبه ششم قرار گرفته است و همان طور که اشاره شد پارس جنوبی جم و دیگر تیم هایی که در رتبه های بعدی قرار دارند بهترین مقامی که می توانند در این فصل از بازیها به دست بیاورند ششمی است. چرا که هم اکنون بین رتبه ششم و پنجم جدول 14 امتیاز اختلاف وجود دارد در حالی که این اختلاف بین دیگر تیم های جدول وجود ندارد. به طور مثال در انتهای جدول تیم قعرنشین که استقلال خوزستان است با تیم بالای سر خود تنها سه امتیاز اختلاف دارد. در دیگر جاهای جدول هم اختلاف امتیاز اندک است و حتی در بعضی از رتبه ها اختلاف امتیاز وجود ندارد و تنها تفاصل گل است که ملاک رده بندی تیم ها در جدول رده بندی است.

 

اینکه تیمی می تواند با کسب 39 درصد از امتیازات رتبه ششم جدول را در اختیار بگیرد نشان می دهد ریزش امتیازات در این فصل از بازی ها زیاد بوده است و جدا از 5 تیم بالای جدول تیم های ششم به بعد مدام امتیازات را بین هم تقسیم کرده اند.