به گزارش پارس نیوز، 

استقلال مقابل ذوب‌آهن موفق شد به یک برد پرگل دیگر برسد تا نشان دهد برای بازی‌های حساس پایان فصل کاملا آماده است. اضافه شدن پاتوسی در دو بازی اخیر نقش مهمی در بازی روان و بالا رفتن فرصت‌های گل این تیم داشته، ولی روند بردهای پرگل استقلال قبل از آمدن او شروع شد و تنها به خاطر اضافه شدن هافبک اهل آفریقای جنوبی نیست.

استقلال بالاخره در جدول صعود کرد

استقلال بعد از هفته ها در جدول پیشرفت کرده است. در حالی که معدل گل زده استقلال در هفته های منتهی به پایان دور رفت کمتر از یک گل در هر بازی بود اکنون 1.42 در هر بازی است و این نشان می دهد تیم در فاز تهاجمی پیشرفت داشته و هم اکنون خط حمله استقلال بعد از سپاهان با 32 گل زده و تراکتورسازی با 28 گل زده بهترین عملکرد را داشته است. استقلال در فصل جاری به طور میانگین هر 63 دقیقه یک گل به ثمر رسانده است. در سوی دیگر استقلال در فاز دفاعی با 7 گل خورده در 19 بازی بهترین عملکرد را داشته است. این بدین معنی است دروازه استقلال هر 244 دقیقه یک بار باز شده است. از سویی معدل گل خورده استقلال 0.36 در هر بازی است. استقلال که جام حذفی را از دست داده می تواند تمام تمرکز خود را روی لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا بگذارد.

رحمتی در خانه گل نمی خورد

مهدی رحمتی کاپیتان آبی پوشان در این فصل کلین شیت ۱۰۰ درصدی در بازی های خانگی را تا اینجا از خود به جا گذاشته است. رحمتی پیش از این در ۶ بازی خانگی در ورزشگاه آزادی کلین شیت کرده بود و با ادامه این روند در دیدار مقابل ذوب آهن، بسته نگه داشتن دروازه‌اش در بازی های خانگی را به ۷ بازی و ۶۳۰ دقیقه رساند. پیکان، تراکتورسازی، فولاد، پرسپولیس، پدیده، صنعت نفت، پارس جنوبی و ذوب آهن ۷ تیمی هستند که در ورزشگاه آزادی موفق به باز کردن دروازه رحمتی نشده‌اند. آبی پوشان در این فصل تنها یکبار در ورزشگاه آزادی دروازه‌شان باز شده که آن هم به دیدار آنها مقابل سپاهان باز می‌گردد که به شکست آبی پوشان منجر شد. در آن بازی سنگربان استقلال  حسین حسینی بود.

همه گل می زنند

آبی پوشان در بازی مقابل ذوب آهن ۳ بار به گل رسیدند که این گل‌ها توسط بازیکنانی زده شد که پیش از این سابقه گلزنی داشتند تا استقلال در این بازی گلزن جدید نداشته باشد. فرشید اسماعیلی، آیاندا پاتوسی و محمد دانشگر ۳ گلزن استقلال در این بازی بودند. آنها پیش از این هر کدام یکبار برای آبی پوشان گلزنی کرده بودند و با این گل هر ۳ نفر ۲ گله شدند. استقلال ۲۷ بار در این فصل به گل رسیده که این تعداد گل توسط ۱۴ بازیکن خودشان و ۳ بازیکن تیم‌های مقابل به ثمر رسیده است.