به گزارش پارس نیوز، 

پاتوسی به همراه گونسالوس پاقدم خوبی برای استقلالی ها داشته‌اند در دیدار مقابل پارس جنوبی جم بازی پاتوسی بسیار تأثیر گذار بود و در دیدار با ذوب‌آهن هم مرد اول میدان بود در کل وقتی بازیکنی پا به توپ می‌شود، مشخص است چقدر فوتبال بلد است و اگر چه این بازیکن سیه چرده استقلال در پست وینگر تخصص دارد ولی در آماری که از بازی ذوب آهن دیده می شود او بهترین بازیکن میدان بود.

 

 

  پاتوسی بازیکن سیه چرده آفریقایی استقلال در همین زمان محدود به مرکز ثقل و محور این تیم تبدیل شده است. تصویر نموداری زیر نشان می دهد که این بازیکن در مقابل ذوب‌آهن چه نقش موثری برای استقلال داشته است.

 

 

 

او نسبت به هم تیمی هایش دو بار بیشتر توپ را دریافت کرده است، مساله‌ای که هم حکایت از دوندگی و جابجایی بالای او در زمین دارد، و هم اعتماد بالای بازیکن‌های استقلال به پاتوسی را نشان می‌دهد و البته نکته مهمتر اینکه این بازیکن می تواند جای خالی تیام را در استقلال طبق همین آمار پر کند.

 

گفتنی است آیاندا پاتوسی ستاره  بسیار تأثیرگذاری برای استقلال بود و عملکردی عالی داشته است  تا جایی که سرمربی استقلال از باشگاه آبی ها درخواست کرده که قرارداد این بازیکن را تمدید کنند ولی از آنجایی که قرارداد ستاره سیه چرده استقلال با استقلالی ها به صورت قرضی تا پایان فصل است، مسئولان آبی های پایتخت کار دشواری  برای حفظ آنها در جمع استقلالی ها خواهند داشت.