به گزارش پارس نیوز، 

اصغر رحیمی که از زمان تشکیل مرکز نظارت بر تیم های ملی کمیته ملی المپیک ریاست آن را عهده دار بود، هفته گذشته با حکم سیدرضا صالحی امیری  از این مسئولیت کنار گذاشته شد و پیمان فخری جایگزی وی در این مرکز شد.

این در حالی بود که رحیمی به عنوان رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی در بسیاری از نشست های مربوط به بازی های آسیایی و المپیک حضور داشت و یکی از افراد مسئول در پیگیری کارهای اعزام کاروان به بازی های المپیک توکیو بود. وی حتی از آذرماه هم به عنوان یکی از دو عضو کمیته بازی های المپیک، مسئولیت پیگیری برنامه های المپیکی فدراسیون ها را در نشست های تخصصی با مسئولان آنها بر عهده داشت. 

رحیمی تاکید دارد که با وجود کنار رفتن از ریاست مرکز نظارت بر تیم های ملی و به خاطر تاکید صالحی امیری، هچنان پیگیر این امور است. دلیل حضور وی در نشست اخیر ستاد عالی بازی های المپیک و آسیایی نیز همین مسئله است. 

ستاد عالی بازی های المپیک و آسیایی روز گذشته در محل وزارت ورزش تشکیل جلسه داد. پیمان فخری رئیس جدید مرکز نظارت بر تیم های ملی به خاطر همراهی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر در مسابقات جایزه بزرگ مصر در این نشست غایب بود اما رحیمی در نشست شرکت داشت. 

اصغر رحیمی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد حضور در این نشست و در مجموع چگونگی ادامه همکاری با کمیته ملی المپیک توضیح داد و گفت: اینکه من از مسئولیت مرکز نظارت بر تیم های ملی کنار بروم، تصمیمی بود که از طرف کمیته و ریاست آن گرفته شد و من هم پذیرفتم تا حداقل به این بهانه مدتی بیشتر استراحت داشته باشم. 

وی تصریح کرد: البته پنجشنبه گذشته صحبتی با رئیس کمیته ملی المپیک داشتم. وی به من گفت اگرچه دیگر مسئولیت مرکز را بر عهده ندارید اما کماکان از تجربه شما استفاه خواهد شد. آقای صالحی امیری تاکید داشت که من همچنان باید همکاری با تیم ویژه اعزام و ستاد عالی را دنبال کنم. 

رحیمی با یادآوری اینکه از زمان مدیریت محمود گودرزی در وزارت ورزش عضو ستاد عالی بازی های المپیک و آسیایی بوده، ادامه داد: تیم ویژه اعزام متشکل از من، آقای سجادی و خانم اسلامیان از چند ماه پیش پیگیری کارهای مربوط به ثبت نام، رزرو هتل و ... کاروان ایران برای المپیک توکیو را آغاز کردیم. بدون توجه به اینکه چه کسی سرپرست کاروان می شود، پیگیر کارها بودیم. حالا هم که آقای سجادی به عنوان سرپرست انتخاب شده، تصمیم گیری برای تعیین کادر و چگونگی ادامه فعالیت ها با خودِ وی است.