به گزارش پارس نیوز، 

  شکسته شدن رکوردها در تورنمنت های فوتبالی یکی از اتفاقاتی است که طرفداران همیشه منتظر رخ دادنش هستند. رکوردهایی که در یک تورنمنت ساخته می شوند تا در تورنمنت دیگر شکسته شوند. در جام ملت های این دوره هم از همان ابتدا روند شکسته شدن رکوردها شروع شد. 

 

وقتی که معز علی با زدن چهار گل در بازی قطر مقابل کره شمالی به جمع بازیکنانی مثل علی دایی، بهتاش فریبا، اسماعیل عبداللطیف و حمزه الدردور اضافه شد که در یک بازی چهار بار دروازه حریف را باز کردند. این اما تنها رکوردی نیست که در این جام شکسته شده. رکوردهای دیگری هم هستند که احتمال شکسته شدن شان تا انتهای جام خیلی زیاد است. مخصوصا رکوردهایی که در اختیار بازیکنانی از ایران قرار دارد. علی دایی و بهتاش فریبا ایرانی هایی هستند که اسم شان در لیست رکوردداران تاریخ جام ملت های آسیا دیده می شود. حالا اما هر کدام از این دو بازیکن ممکن است خیلی زود رکوردی که در اختیار دارند را از دست بدهند. اولین رکورد که در اختیار علی دایی است و تا آستانه شکسته شدن هم رفته، تعداد گل های زده شده در یک تورنمنت است. 

 

دایی در جام ملت های سال 1996 به تنهایی هشت گل وارد دروازه حریفان کرد تا از این نظر  تبدیل به بهترین گلزن در یک دوره از مسابقات شود. دایی خودش با زدن این هشت گل رکورد بهتاش فریبا و چوی سون هو کره ای را شکست که در جام 1980 هفت بار گلزنی کرده بودند. سال 2000 نزدیک بود این رکورد توسط لی دون گوک شش گله شکسته شود. اتفاقی که نوزده سال پیش رخ نداد اما در این دوره از بازی ها در امارات ممکن است رخ دهد. معز علی جوان و قطری تا اینجای جام هفت گل در سه مسابقه به ثمر رسانده و از نظر تعداد گل در یک مسابقه با فریبا برابر شده. حالا ستاره خط حمله قطری ها فقط یک گل تا رسیدن به رکوردی که از سال 1996 به این سمت در اختیار مهاجم تیم ملی بوده فاصله دارد. رکورد دیگر هم در اختیار علی دایی است. دایی در دوره های مختلف موفق به گلزنی شده و هنوز که هنوز است با چهارده گل بهترین گلزن بازی های جام ملت های آسیا است. از این نظر لی دون گوگ (10)، نائوهیرو تاکاهارا (9)، جاسم الهویدی و یونس محمود (8) پایین تر از دایی قرار دارند. بازیکنانی که در حال حاضر هیچکدام برای تیم های ملی کشورشان بازی نمی کنند. در کنار این بازیکنان اما علی مبخوت و باز هم معز علی حضور دارند که می توانند به رکورد دایی برسند. مبخوت اماراتی و 28 ساله در این جام به هفت گل زده در بازی ها رسید. او که در دوره قبلی آقای گل بازی ها شده با توجه سنی که دارد شاید فرصت حضور در یک جام ملت های بعدی را داشته باشد و به نظر کار سخت تری نسبت به معز علی برای رسیدن به رکورد دایی دارد. موئز علی 22 ساله در حالیکه اولین تورنمنت رسمی خودش را پشت سر می گذارد تا اینجای کار هفت گل زده و به نظر جدی ترین رقیب برای شکستن رکورد دایی است. البته که نباید از مهاجمان تیم ملی خودمان هم غافل شد. 

 

سردار آزمون و مهدی طارمی که به ترتیب سه و دو گل در این جام به ثمر رساندند. البته که سردار با توجه به دو گلی که در دوره قبلی بازی ها زد در حال حاضر پنج گله است. پس می توان گفت هر دو بازیکن با توجه سن پایینی که دارند از شانس های رسیدن به تعداد چهارده گل هستند تا در نهایت باز هم این رکورد در سال های آینده به نام یک ایرانی ثبت شود.