به گزارش پارس نیوز، 

علی مرادی در مورد تصمیم خود برای حضور در انتخابات فدراسیون وزنه برداری گفت: صد درصد کاندیدا می شوم. همین چند روز آینده اقدام خواهم کرد. احتمالا دوشنبه که آخرین روز ثبت نام کاندیداها است، نام نویسی خواهم کرد.

وی در مورد شائبه مطرح شده مبنی بر اینکه وزارت ورزش از او در انتخابات پیش رو حمایت می کند، خاطرنشان کرد: فکر می کنم تا حالا وزارت از هیچ رشته ای حمایت نکرده، مطرح کردن این صحبت ها اشتباه است. استقلال انتخابات مورد اهمیت وزارت است و اینکه تلاش دارد در شفافیت کامل انتخابات را برگزار کند.

رییس فدراسیون وزنه برداری در مورد وضعیت سهراب مرادی با تاکید بر اینکه کارشناسان پزشکی باید در این مورد نظر قطعی را بدهند، گفت: قبلا قرار بود سهراب مرادی جراحی شود اما بر اساس پیگیری های مجموعه وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون پزشکی ورزشی یک نفر فوق تخصص، کارهای درمان او را پیگیری می کند.

وی تصریح کرد: امیدواریم کار سهراب مرادی به جراحی نرسد، به خصوص الان که شرایط او بهتر از قبل است، آنچه مسلم است طبق اخرین نظرهای ارائه شده وضعیت سهراب به سمت بهتر شدن است اما باز هم تاکید می کنم که مسئولان پزشکی ورزشی باید نظر قطعی را بدهند.

«سهراب مرادی به المپیک می رسد؟» رییس فدراسیون وزنه برداری در پاسخ به این پرسش گفت: ابتدا موضوع وضعیت جسمانی باید حل شود بعد در مورد موارد دیگر صحبت شود. کیانوش هم در این وزن هست. سهراب در مسابقات جام فجر که یکی از گزینش های المپیک است، ثبت نام می شود اما قطعا مسابقه ای در این رویداد نمی دهد. این ثبت نام صرفا به این خاطر است که مشکلی در روند حضور او در مسابقات انتخابی پیش نیاید.

مرادی در مورد وضعیت سعید علی حسینی گفت: البته موضوع بهداد سلیمی هم مطرح است. ورزشکاران باید وضعیت بازنشستگی را مشخص کنند. با اینکه دو بار از بهداد خواسته‌ایم نامه بازنشستگی خود را امضا کند تا به امروز این اتفاق نیفتاده است. سعید علی حسینی هم مشخص نیست می خواهد ادامه فعالیت داشته باشد با نه؛ یک روز گفته می شود باکو است و یک روز دیگر در اردبیل! او هر تصمیمی در خصوص اینکه می خواهد بازهم وزنه بزند با نه را باید اعلام کند، البته پیگیر وضعیتش هستیم اما فراموش نشود که مسابقات انتخابی المپیک اغاز شده و این مسئله خیلی مهم است.

مرادی در پایان گفت: رییس فدراسیون جهانی علاقمند بود برای مسابقات فجر به ایران بیاید اما همزمانی این رقابت با یکی برنامه های وی در آمریکا مانع از سفرش می شود.