به گزارش پارس نیوز، 

تایلند میزبان اولین گردهمایی مدیران و اعضای شورای المپیک آسیا (OCA) در سال جاری میلادی است که به مدت دو روز در بانکوک برگزار خواهد شد. 

این گردهمایی ۱۱ اسفندماه (دوم مارچ) با هفتاد و دومین اجلاس هیات رئیسه و هیات اجرایی OCA آغاز می شود. یک روز بعد از این این نشست هم سی و هشتمین مجمع عمومی شورای المپیک آسیا برگزار می شود که با رای گیری برای انتخاب اعضای جدید همراه خواهد بود.

برای حضور در این دو نشست سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک همراه با نصرالله سجادی مشاور ویژه خود به تایلند سفر می کند. علیرضا رحیمی عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک و عاطفه اسلامیان مسئول روابط بین الملل نیز دیگر همراهان صالحی امیری در سفر به تایلند هستند. 

صالحی امیری درحالی در نشست انتخاباتی شورای المپیک آسیا شرکت می کند که خود یکی از کاندیداهای این انتخابات است. وی به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک ایران، کاندیدای عضویت در هیات اجرایی OCA شده است. 

علاوه بر صالحی امیری، انتخابات پیش روی شورای المپیک آسیا که مهمترین اتفاق پیش روی این نهاد بین المللی به حساب می آید هشت کاندیدای دیگر هم دارد که به صورت رسمی از طرف کمیته ملی المپیک به OCA معرفی شده اند.

اسامی کاندیداهای ایران در انتخابات ۱۲ اسفندماه شورای المپیک آسیا به این شرح است: 

* رضا صالحی امیری، کاندیدای هیات اجرایی

* علی دادگر، کاندیدای کمیته مقررات

* عبدالحمید احمدی، کاندیدای کمیته فرهنگی

* مهین فرهادی زاد، کاندیدای کمیته زن و ورزش

* محمد علی پور، کاندیدای ورزش برای همه

* فضل الله باقر زاده، کاندیدای کمیته آموزش

* محمود عبداللهی، کاندیدای کمیته رسانه

* هادی ساعی، کاندیدای کمیته ورزشکاران

* غلامرضا نوروزی، کاندیدای کمیته پزشکی

 با برگزاری انتخابات شورای المپیک آسیا، اعضای جدید این شورا در هیات رئیسه و هیات اجرایی و کمیته های مختلف مشخص می شوند تا اجلاس های آتی این شورا با حضور اعضای جدید برگزار شود. 

این در حالی است که ایران متقاضی میزبانی اجلاس شورای المپیک آسیا شده و موافقت لازم در این زمینه را هم گرفته است. صالحی امیری در این زمینه  با «شیخ احمد الفهد الصباح» رئیس شورای المپیک آسیا در جریان سفر وی به تهران و همچنین سفری که خود به لوزان سوئیس داشت، رایزنی های لازم را انجام داد و در نهایت هم شیخ احمد در جریان بازی های المپیک جوانان آرژانتین موافقت خود با میزبانی ایران را اعلام کرد.

بدین ترتیب به احتمال زیاد اولین نشست اعضای جدید شورای المپیک آسیا در ایران برگزار خواهد شد.