به گزارش پارس نیوز، 

مهدی طارمی مهاجم تیم ملی در بازی عراق نیمکت‌نشین بود ولی در بازی‌های حذفی شانس زیادی برای حضور در ترکیب ثابت ایران دارد. او می‌گوید تیم ملی بازیکنانی دارد که همه در یک سطح هستند و این رقابتی که بین آن‌ها وجود دارد باعث می‌شود تا تیم پیشرفت کند. 

 

* مهدی اینکه تو در بازی عراق نیمکت‌نشین بودی نشان می‌دهد ما در فاز هجومی مهره‌های زیادی داریم و کی‌روش یک جور‌هایی برای انتخاب ترکیب گیج شده است! 

اول از همه باید بگویم در تیم ما بازیکن فیکس و ذخیره وجود ندارد. این‌طوری نیست که یک بازیکن لول بالاتری داشته باشد. همه در یک لول هستیم. فرقی ندارد X در زمین بازی باشد یا Y. مهم نتیجه گیری تیم است. دیدید که در همان بازی عراق هم هرکس در زمین بازی بود خوب بازی کرد و توانستیم با یک بازی حساب شده مساوی کنیم و در صدر بمانیم تا به عنوان تیم اول به دور بعدی صعود کنیم. 

 

* این رقابت چقدر به پیشرفت تیم ملی و شما بازیکنان کمک می‌کند؟ 

صد در‌صد. ببینید بازی‌های جام ملت‌ها خیلی فشرده است. هیچ جای دنیا شاید رقابت‌ها اینقدر فشردگی نداشته باشد. وقتی بازی‌ها اینقدر نزدیک است و پرفشار، تیم باید بازیکنان زیادی داشته باشد. نمی‌شود با ۱۱ نفر یک جام را شروع و تمام کرد. به بدن بازیکنان فشار می‌آید و ممکن است کم بیاورند. ولی در تیم ما این مشکل وجود ندارد و کلی بازیکن خوب حضور دارد. این پتانسیلی است که داریم و خیلی هم خوب است. همه رقابت می‌کنند و باعث می‌شود تا سطح تیم هم بالاتر برود. 

 

* سامان اخیراً گفته بود بازیکنان تیم ملی به خاطر هم از روی آتش هم که شده رد می‌شوند. نظر تو در این‌باره چیست؟ 

واقعاً همین‌طور است. این همدلی مهمترین چیزی است که در تیم ملی وجود دارد. در واقع حسن تیم ما همین است. شاید ما از نظر امکانات از ۱۰ تیم پایین‌تر باشیم ولی این همدلی باعث می‌شود تا از همه آن‌ها بالاتر قرار بگیریم. در جام جهانی دیدید که تأثیر اتحاد و یکدلی در تیم ما چه بود. باعث شد نتایج خوبی به دست بیاوریم و الان هم در جام ملت‌ها امیدواریم تا بتوانیم نتایج خوبی بگیریم. 

 

* خبر‌های رسیده حکایت از آن دارد که شاید کارلوس کی‌روش بعد از جام ملت‌های آسیا ایران را ترک کند. واکنشی نسبت به اخبار اخیر داری؟ 

راستش من خبر‌ها را زیاد دنبال نمی‌کنم ولی این را شنیده‌ام. الان در تیم ملی همه تمرکزمان روی رقابت‌های جام ملت‌هاست. خود آقای کی‌روش هم اصلاً به اخبار توجه ندارد و فقط روی مسابقات تمرکز کرده است. مهمترین هدف ما این است که بتوانیم پله پله بالا برویم و اتفاق‌های خوبی را رقم بزنیم. واقعاً در حال حاضر این مهمترین مسئله است. اینکه آن چه می‌شود، این چه می‌شود، کی چه می‌گوید و کی چه نمی‌گوید مهم نیست. توجه ما تمام و کمال روی این است که بتوانیم بازی به بازی جلو برویم و نتایج خوبی به دست بیاوریم. 

 

* در این مسیر اسم رقبا برای شما چقدر اهمیت دارد؟ 

بقیه تیم‌ها باید بگویند‌ای وای ما می‌خواهیم الان با ایران بازی کنیم؟ تیم‌های دیگر هستند که باید از اسم ایران بترسند. برای ما واقعاً فرقی ندارد که مقابل چه تیمی بازی کنیم. دوست داریم با همه تیم‌ها بازی کنیم. خودمان را برای هر مسابقه‌ای و برای هر رویارویی آماده کرده‌ایم. نه اینکه بخواهیم از نام رقبا بترسیم. 

 

* تو بعد از بازی ویتنام به داوری اعتراض داشتی. در بازی عراق هم دوباره تیم ملی به صحنه‌هایی اعتراض داشت، از جمله هند مشکوکی که اتفاق افتاد. 

یکسری چیز‌ها واقعاً مشخص است. دو، سه صحنه اتفاق افتاد که من دقیقاً روبه‌روی یکی از صحنه‌ها بودم و قشنگ دیدم بازیکن عراق دستش را بالا برد و توپ را گرفت. قشنگ مشخص بود پنالتی رخ داده است ولی حالا داور یک روز بد دارد و یک روز خوب. غیر عمد هم این اتفاق‌ها می‌افتد. ما هم نباید زیاد ذهن‌مان را درگیر این مسائل کنیم و باید برای رسیدن به هدف‌مان بجنگیم.