به گزارش پارس نیوز، 

شاید یکی ازبی دغدغه ترین پست ها درسال های اخیر برای استقلال، پست هافبک دفاعی بوده است. جایی که دراین سال ها محل رفت و آمد بهترین های ایران بوده است. استقلال یا این بازیکنان را خود به مرور زمان ساخته و یا اینکه با شرایطی خوبی جذب کرده و به کارگرفته است.

همین حالا هم که پست هافبک دفاعی را دراستقلال براندازمی‌کنیم به همان نتایج سال های قبل می‌رسیم. استقلال دراین پست بی نیازاست وبازیکنانی را همواره درترکیب خود داشته که از شرایط فنی مطلوبی بهره برده اند. درلیگ هجدهم پست هافبک دفاعی به فرشیدباقری، علی کریمی و گاها روزبه چشمی سپرده شده است. بازیکنانی که عمیقا ازعهده مسئولیت های این پست سربلند بیرون آمده اند.

بدون شک یکی ازدلایلی که سبب شده استقلال همواره عملکرد مناسبی درفازدفاعی داشته باشد، برخورداری ازهافبک دفاعی های سخت کوش بوده است. بازیکنانی با عیاربازی بسیار چشمگیر وبسیارخستگی ناپذیر.

استقلالِ بی‌دغدغه در پست هافبک دفاعی

اشاره به نام باقری، کریمی و چشمی که دراین فصل نمایش تحسین برانگیزی دراستقلال داشته اند. به خصوص باقری که دراین میان تافته ای جدا بافته بود. نباید ما را از نام هایی که درگذشته برای استقلال به میدان رفتند، غافل کند.

پیش ازاینکه فرشیدباقری از وینفرد شفررای اعتماد بگیرد یا علی کریمی به این پست اضافه شود و البته چشمی هم هرازگاهی به این پست کمک کند، استقلال بازیکنی همچون امیدابراهیمی را همواره درترکیب خود داشت. ابراهیمی شاید تا قبل ازپیوستن به استقلال تا این اندازه دیده نشد اما پوشیدن پیراهن استقلال سبب شد او به اوج شکوفایی برسد.

گرچه رشد محسوس ابراهیمی دراستقلال بی ارتباط با حضورآندرانیک تیموریان دراستقلال نبود. بازیکنی که بی گمان بهترین هافبک دفاعی تاریخ باشگاه استقلال محسوب می‌شود و رای اهالی فوتبال به انتخاب برترین هافبک دفاعی تاریخ نیز این برتری را اثبات می‌کند. آندو علاوه برآنکه با بازی های به یاد ماندنی استقلال را دراین پست متفاوت جلوه می‌داد، بلکه موجب شد این بازیکن با انگیزه های متفاوتی درتمرینات استقلال شرکت کند که درنهایت مزد تمرینات پیوسته خود را هم گرفت و خود بدل به یکی از بهترین هافبک دفاعی های استقلال شد.

از یاد نبریم که جوادنکونام نیزدراستقلال حضورداشت. او نیز جزوبهترین های تاریخ فوتبال ایران دراین پست است که البته دراستقلال ساخته نشد وبه سبب سابقه درخشانی که درلالیگا داشت به استقلال پیوست. اما حضورجواد دراستقلال نیز خود دلیلی براین ادعا است که استقلال همواره درپست هافبک دفاعی یکی ازبهترین تیم های ایران بوده و بازیکنانی با عیاربالای فنی را دراختیار داشته است.

پیش ازنکونام نیزبازیکنانی همچون کیانوش رحمتی، فرزاد آشوبی و حسین کاظمی پیراهن استقلال را می‌پوشیدند. این ها نیز دردوران حضورشان دراستقلال عملکرد مطلوبی داشتند و به خوبی توانستند استقلال را دراین پست به تیمی بی بدیل تبدیل کنند.

اما به واقع اگر بخواهیم به یکی ازدرخشان ترین بازیکنان استقلال که قبل از این نسل درترکیب آبی‌ها دیده می‌شد اشاره کنیم باید با صدای بلند نام محمود فکری را ببریم. بازیکنی با تعصب که با گل های خاطره انگیزش دردربی ها هیچ گاه از یادها نمی‌رود.

فکری که متعلق به دو نسل قبل فوتبال ایران بود شاید اگر درتیم ملی با اعجوبه ای همچون کریم باقری مواجه نمی‌شد تعداد بازی های ملی بیشتری را از خود به ثبت می‌رساند، هرچند که فکری با وجود ظهوربازیکنی همچون کریم باقری نیز بازی های کمی برای استقلال انجام نداد و همواره درترکیب استقلال درخشان بود.

درایام دورترنیز استقلال مهدی فنونی زاده را درترکیب خود می‌دید که این چهره ماندگارباشگاه استقلال نیزجزوبهترین های پست خود بود وبرای تیم ملی هم بازی می‌کرد.

انتها پیام/