به گزارش پارس نیوز، هرچند اول هم خطری والیبال را تهدید نمی کرد تا وقتی هیات رئیسه فدراسیون والیبال قبل از قهرمانی جهان با تایید عملکرد دو ساله مرد مونته نگرویی و البته تغییر نسل بازیکنان ، قرارداد  او را تا پایان المپیک تمدید کرد. هر چند قبل از آن در خردادماه کولاکوویچ به خاطر پیشنهادات باشگاهی که داشت به فدراسیون گفته بود می تواند قراردادش را بعد از قهرمانی جهان فسخ کند. اما ایرانی ها تمدید کردند و حتی احمد ضیایی رئیس وقت فدراسیون والیبال به خبر ورزشی گفته بود :« مربی بهتر از کولاکوویچ پیدا می شود؟»

همه چیز گل و بلبل بود و همه راضی از سرمربیگری کولاکوویچ تا قبل از شروع مرحله دوم قهرمانی جهان.  مربی که تا آن موقع حقوق 5 ماه را نگرفته بود. وقتی سه باخت دور دوم رقابتها برای تیم ملی رقم خورد ورق برگشت، نه کولاکوویچ سرمربی قابلی شد و نه فدراسیون می خواست او بماند. همه به تقلا افتادند تا او برود. تا جایی که به رغم تمایل کولاکوویچ برای برگشت به تهران و حتی رودرویی با خبرنگاران به وجود جو علیه اش اما فدراسیون بلیت او را به جای تهران ،برای برگشت به کشورش گرفت.

حتی اجازه دفاع از خودش را هم به او ندادند.همان موقع فدراسیون ساز برکناری او را کوک کرد و در قدم بعدی با چند مربی خارجی هم مذاکره را استارت زدند. مربیانی که خیلی زود برای ارزیابی شرایط با کولاکوویچ مشورت کردند. کولاکوویچی که از همه جا بی خبر بود و تنها می دانست تا پایان المپیک 2020 با ایرانی ها قرارداد دارد. کاری که اعتبار بین المللی ایران را خدشه دار می کرد اما ظاهرا برای فدراسیونی ها خیلی مهم نبود. همان موقع دبیر سابق فدراسیون مدعی شده بود با قطع همکاری کولاکوویچ هیچ خطری   فدراسیون را تهدید نمی کند ، چرا که راهکارهایی دارند.

ظاهرا راهکار آنها بعد از دو، سه ماه قطع تماس با سرمربی مونته نگرویی نامه تند و تیزی بود که در جوابش نوشته بودند و حتی به او گوشزد کرده بودند او بدون اجازه از ایران رفته است. البته معلوم نیست منظور آن ها این است که کولاکوویچ بدون اجازه آن ها از ایران بابت قهرمانی کشور خارج شده یا اینکه با بلیت فدراسیون از بلغارستان به کشورش برگشته است. البته مرد مونته ئنگرویی در جواب نامه فدراسیون نوشته :« من بدون اجازه از ایران نرفتم و فدراسیون بلیت صربستان را برایم گرفته بود.»

البته رفتار زشت فدراسیونی ها به همین جا ختم نشد و آنها با جمع آوری وسائل کولاکوویچ ،خانه ای که به نامش در تهران اجاره کرده بودند را هم پس دادند. سرمربی تیم ملی والیبال که هدفش را همان اول وقتی با داورزنی رئیس وقت فدراسیون والیبال تغییر نسل و حضور در المپیک 2020 گذاشته بود، روی همان برنامه اش جلو می رود ، حتی  قطع ارتباط فدراسیون و سکوت آن ها هم باعث نشد او برنامه هایش را کنار بگذارد و به همین خاطر کارش را در کشورش انجام می داد. او حتی بازیکنان لیگ را از فیلم هایی که آنالیزور تیم ملی برایش می فرستاده رصد می کرده تا بازیکنی جا نیفتد. اما در مقابل فدراسیونی ها برنامه کنار زدن او را می چیدند.

با اجرای قانون ممنوعیت بکار بازنشستگان  و رفتن ضیایی و سرپرستی افشین داوری ، دوباره روال همان روال قبلی شد. داوری با کولاکوویچ صحبت کرد و قرار شد او اواخر دی ماه یا اوایل بهمن ماه به تهران بیاید. چرا که رفتن کولاکوویچ جریمه سنگینی روی دست فدراسیون والیبال می گذارد . داوری این مساله را اعتراف می کند: «کولاکوویچ قراردادی به صورت 2+2 سال با ما دارد که اگر با او قطع همکاری کنیم، باید جریمه بدهیم که اصلاً مقرون به صرفه نیست. او 2 سال در ایران بوده و با شناختی که از بازیکنان دارد، می‌تواند ما را به قله‌های جدید برساند. دست زدن به قرارداد او برای ما هزینه دارد.»

در حالی که حالا هیچ مربی مطرحی  هم آزاد نیست و فرصتی برای انتخاب جانشین هم نیست. بنابراین طبق صحبت های دو طرف کولاکوویچ می اید تا هم برنامه هایش را به سرپرست فدراسیون اطلاع دهد و هم در نشست خبری ناگفته هایش را بگوید. هرچند ظاهرا با این اتفاقات سرمربی تیم ملی والیبال انگیزه زیادی برای ادامه کار ندارد و تنها به خاطر دو سال قراردادش به ایران می اید و بس.»