به گزارش پارس نیوز، از مدت ها پیش بحث افزایش سهمیه بازیکنان خارجی تیم های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا از فصل 2019 داغ شده بود.

در حال حاضر تیم های لیگ قهرمانان آسیا از 4 بازیکن خارجی که یک نفر آنها باید آسیایی باشد استفاده می کنند اما تیم های متمول عربی که معمولا با استفاده از منابع مالی هنگفت خود، بازیکنان گرانقیمت و باکیفیت خارجی جذب می کنند قصد داشتند با اعمال فشار به AFC و تغییر این قانون تعداد بازیکنان خارجی تیم های حاضر در لیگ قهرمانان را افزایش داده و از این طریق مسیر خود برای حضور در مراحل نهایی و قهرمانی در این مسابقات را هموار تر کنند.

با این وجود کمیته مسابقات AFC که مهدی تاج هم از اعضای آن محسوب می شود با تغییر سهمیه بازیکنان خارجی مخالفت کرد تا به این شکل خطر از بیخ گوش تیم های ایرانی که از تمکن مالی کمتری برخوردار هستند و نمی توانند همپای تیم های عربی و برخی تیم های شرق آسیا بازیکنان باکیفیت خارجی جذب کنند، بگذرد.

در صورت تصویب رای کمیته مسابقات AFC در کمیته اجرایی این نهاد تیم های آسیایی مانند قبل باید از چهار بازیکن خارجی در فهرست خود استفاده کنند.

سعید فتاحی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران با تائید این خبر گفت: من هم از طریق رسانه ها از تغییر نیافتن تعداد سهمیه بازیکنان خارجی تیم های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا مطلع شدم اما بدون شک این امر به سود تیم های ایرانی است چراکه نمایندگان ما نمی توانند مانند تیم های عربی برای جذب بازیکن خارجی سطح بالا هزینه کنند. در همین بازی های اخیر استقلال- السد  و الدحیل- پرسپولیس دیدید تیم های قطری بازیکنان بزرگی مانند ژاوی، گابی و بغداد بونجاح را در ترکیب داشتند اما  بازیکنان خارجی تیم های ما کیفیت آن نفرات را نداشتند.