به گزارش پارس نیوز، 

رضا لایق اظهار داشت: در ۶ سال گذشته برنامه ریزی های زیادی با خرد جمعی برای کشتی طراحی و تعریف شد که امیدوارم این هدف گذاری در المپیک ۲۰۲۰ و ۲۰۲۴ به نتیجه برسد. بعد از استعفای رسول خادم از ریاست فدراسیون، هیأت های کشتی به عنوان اعضای مجمع سریعا به این موضوع ورود کردند. مطابق بندی که در اساسنامه داریم مجمع می تواند در غیبت رئیس فدراسیون از نایب رئیس فدراسیون استفاده کند. به همین منظور برای سرپرستی و اجرای امور فدراسیون مسئولان وزارت ورزش سریعا با ما همکاری کردند و حمید بنی تمیم به عنوان سرپرست فدراسیون انتخاب شد و کارش را شروع کرد.

دبیر فدراسیون کشتی اظهار داشت: خوشبختانه در این مدت تمام تلاش بر این بود تا بتوانیم برنامه هایی که تدوین شده از جمله برنامه های فنی و مسابقات مختلف داخلی و بین المللی انجام شود. ما هفته گذشته مسابقات بین المللی روز جهانی کودک را برگزار کردیم و هم اکنون نیز مسابقات بین المللی جام شاهد در ارومیه در حال برگزاری است.

وی تصریح کرد: همچنین مسابقات داخلی ما نیز طبق برنامه انجام شد و المپیاد نخبگان کشور در شهرهای قزوین و بجنورد برگزار می شود. در نظر داریم جام باشگاه های کشتی آزاد جهان را به میزبانی بابل و جام باشگاه های کشتی فرنگی جهان را نیز به میزبانی اردبیل برگزار کنیم.

لایق گفت: در آینده نیز دو رویداد بین المللی کشتی آزاد و فرنگی جام تختی که اصلی ترین تورنمنت ما نیز محسوب می شود را  در برنامه داریم. قرار است با هماهنگی صورت گرفته مسابقات جام تختی کشتی فرنگی در اندیمشک و کشتی آزاد هم در کرمانشاه برگزار شود که درتلاش هستیم هرچه زودتر تفاهم نامه ای با استان های خوزستان و کرمانشاه منعقد کنیم.

وی تصریح کرد: در ارتباط با منابع مالی امیدوارم با حمایت وزارت ورزش و اسپانسرها کارها به شکل خوبی پیش برود، هنوز هم مشکلات ما در حوزه مالی تمام نشده و برای انجام برنامه ها نیاز به حمایت داریم. همچنین برای برگزاری مسابقات آینده نیز قرار شده تا حمایت کنندگان مالی به ما کمک کنند و اگر این اتفاق بیافتد می توانیم رقابت ها را برگزار کنیم.

لایق در مورد برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی نیز اظهار داشت: همانطور که اطلاع دارید یکسال و نیم پیش شرایط ما با اتحادیه جهانی کشتی طوری شد که باید اساسنامه فدراسیون تغییر می کرد. بر این اساس سریعا این اساسنامه تهیه شد و پس از تصویب در مجمع هیأت ها، وزارت ورزش نیز آن را تصویب کرد. سپس این اساسنامه به تأیید اتحادیه جهانی کشتی و کمیته بین المللی المپیک رسید. طبق این اساسنامه ما برنامه ریزی ها را انجام دادیم و به وزارت ورزش هم نامه زدیم تا مقدمات برگزاری انتخابات هرچه زودتر انجام شود و هیأت های کشتی نیز با جدیت پیگیر هستند.

لایق ادامه داد: ما باید اساسنامه کشتی را پیاده کنیم، چرا که امروز نهادهای بین المللی از جمله کمیته بین المللی المپیک و اتحادیه جهانی کشتی در ارتباط با فدراسیون ها حساسیت دارند، کما اینکه ما در فوتبال و والیبال هم همین مشکل را داریم و کشتی هم از این موضوع مستثنی نیست. کشتی حتی یک مرحله از فوتبال جلوتر است، چراکه اساسنامه اش مورد تأیید کمیته بین المللی المپیک قرار گرفته است.

دبیر مجمع فدراسیون کشتی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم با مساعدت مسئولان وزارت ورزش ثبت نام از کاندیداهای متقاضی بزودی انجام شود. اعضای مجمع هم مطمئنا برای رسیدن به ثبات مدیریتی در کنار وزارت ورزش هستند و امیدوارم در اسرع وقت مجمع را برگزار کنیم.